Quiz: Pansarhistoria
Ford o Cheva FAT är nära.
Det hela är en Indian Pattern Carrier Mk IV i brittisk tjänst efter kriget i Calcutta.
Mk IV är rel okänd till skillnad mot Mk II som bla användes i Nordafrika och Italien av dom Indiska divisionerna.
Nu får någon annan lägga ut en fråga, jag föreslår Yder eftersom han var närmst.
Öken-Erik
Det hela är en Indian Pattern Carrier Mk IV i brittisk tjänst efter kriget i Calcutta.
Mk IV är rel okänd till skillnad mot Mk II som bla användes i Nordafrika och Italien av dom Indiska divisionerna.
Nu får någon annan lägga ut en fråga, jag föreslår Yder eftersom han var närmst.
Öken-Erik
Jag tackar för den knappa vinsten Öken-Erik och jag postar en quiz så fort jag lärt mig det här med att snabla upp en bild... Sorry! jag kommer tillbax när jag lärt mig
Får jag fortfarande vara med och gissa? Detta slår ju "Vi i 5:an" och "10.000 kronersfrågan" med hästlängder 
Hjulhusen avslöjjade FAT:en man kan nästan ana karossen i nuvarande skepnad.
Hjulhusen avslöjjade FAT:en man kan nästan ana karossen i nuvarande skepnad.
- Thord Wedman
- Medlem
- Kontakt:
Jag delar Varjags uppfattning - jag tycker att det är viktigt att möjliggöra för vanliga dödliga att då och då kunna besvara en fråga. Jag har sett andra quizar som självdör därför att man bara visar bilder på antennfästen.
Jag tycker vi har hittat en bra balans (för det mesta) i miltär utrustningsquizen, där det i princip alltid är hela bilder och där svårighetsgraden går från väldigt lätt till extremt svårt - men då uppbackat av många ledtrådar.
Mina 2 € cent.
MVH
Hans
Jag tycker vi har hittat en bra balans (för det mesta) i miltär utrustningsquizen, där det i princip alltid är hela bilder och där svårighetsgraden går från väldigt lätt till extremt svårt - men då uppbackat av många ledtrådar.
Mina 2 € cent.
MVH
Hans
Jag hoppas att ni inte ansett mina frågor för svåra. Jag fick ju kritik för min första (Autocanon Ford), om så är fallet så skall jag försöka med lite enklare.
Fast hela vitsen är väl att det skall vara lite svårt, är det bara Tigrar o Shermans så faller liksom hela vitsen med en quiz tycker jag. En anledning med en quiz tycker jag är också att sprida kunskap.
Men jag håller med. det gäller att hitta en balans.
Öken-Erik
Fast hela vitsen är väl att det skall vara lite svårt, är det bara Tigrar o Shermans så faller liksom hela vitsen med en quiz tycker jag. En anledning med en quiz tycker jag är också att sprida kunskap.
Men jag håller med. det gäller att hitta en balans.
Öken-Erik