Cyber Joker skrev:snorre70 skrev:Tja Cyber H
Jag gjorde mina av trä, vanlig rundstav och lite tunn Evergreen plast och så gjorde jag stäng bygeln av ståltråd.
Och en rund Evergreen stav på baksidan som gångjärn. Jag gjorde 15st men färgen räkte bara till 3st.
Men mer fär så har jag flera.
Dim, är bara meta av skottet lite bretare ska den vara.
Jag håller oxå på med en i metal som man kan öppna och stänga, o lägga i skottet oxå. En gammal skur borsta i rätt dim, som skulle gå till tippen, man får inte va dum.

Hi,hi smart! Skurborstskaftet är ju perfekt som rör, bara att såga upp i rätt längder. Köpte du inte satsen med de senare hjulen och fem skott i metall? Jag har inte ens öppnat min ännu, projekt Nebelwerfer har legat nere ganska länge nu. Funderade ett tag på att beställa en till från Modellersloft, den kamouflerade.
Jo det va ingen dum ide alls, funkar mycket bra tyckte jag.
Nej jag köpte aldrig satsen till tyvärr, o nu är den slut såld. Men inte gjorde det något, spara in en massa dollar på att göra sakerna själv. Men hjulen kanske man hade fått nytta av.
Bättre att måla om din, kanon att den är grå igrunden då man skrapar fram lite slitage repor.
Jag kommer att måla om min, men inte i denna etap, nu får den vara grå till insprationen flödarigen.
Men vist du kanske vill ha 2st, men för egen del räker det gott med en.
Lägger in någon bild på min när den är klar.