Snorres figurer!

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Jojjan67 » 13 juli 2008, 20:32

Ja, riktigt trevligt dio. Vart i ryssland är vi?

/Johan

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 13 juli 2008, 23:14

Mycket trevligt med alla kommentarer om dio, Tackar så mycket, dom värmer hur dom än är... :D :D :D
Lite info om dio Totenkopf loost.
Ja vart dom är? är svårt att säga dom är som sagt lite vilse. :lol:

Dio plattan är byggd av typ formplyfa, kullen är uppbyggd med cellplast, sedan är det limat några lager tidnings papper på detta, detta gör det hela mycket lättare att forma.
Sedan är det på limat några lager torkad jord, på detta ligger det lite lös jord, p.g.a. detta så lima jag en sarg rund diot.
Staketet är gjort av vad skogen bjuder på och blompinnar. Det finns oxå några vatten pölar som är gjorda av lack.
Figurerna
Kommer i från Dml och dom är
Sturmmann
Philipp Wagner 70332CH
Uniformen kommer från DML,CH och Smocken kommer i från Toy City.
utrustningen kommer i från DML, DID, Toy City,Newline.
Figuren är bara ned smuttsad lite med sand färg och sedan dammad med riktig jord.
Uniformen är lite sand pappra och sönder trasad och ned dammad.
Obersturmführer
Kommer inte ihåg vem det nu va, men den kommer i alla fall i från DML.
Uniformen kommer från DID och Smocken kommer i från Toy City.
utrustningen kommer i från DML, DID, Toy City,
Figuren är bara ned smuttsad lite med sand färg och sedan dammad med riktig jord.
Uniformen är lite sand pappra och sönder trasad och ned dammad.

MVH Thomas

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 13 juli 2008, 23:52

Är inte din Obersturmführer HS nr. 316? Det är Hunt i Hunt och Peck. Jag har den själv så jag tyckte jag kände igen den.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 14 juli 2008, 10:46

Cyber Joker skrev:Är inte din Obersturmführer HS nr. 316? Det är Hunt i Hunt och Peck. Jag har den själv så jag tyckte jag kände igen den.
Det stämmer till 100% så va det den heter ja- :D

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

8th Anniversary Figure

Inlägg av snorre70 » 16 juli 2008, 12:19

Fick min 8th Anniversary Figure hem i dag med en stor lastbil fram till dörren. :lol:
Heinrich Achtes och Flakvierling 38 w/ Gunner, Heeres-FlaK-Abteilung 290.
Ja vad ska man säga om den då?
Jo denna sak ska ni bara beställa om ni har gott om platts för den, Den är lite större
en Marcus Holzhammer w/2cm FLAK 38.
Men okej då, en trevlig sak är det i alla fall, men enligt min mening för dyr om man gämför med FLAK 38.
Har gjort några små ändringar på den) på figuren i alla fall. Flakvierling 38 ska jag spara tills det blir dåligt väder eller mer tid i alla fall. :D
Skickar med en bild på Heinrich med kompis
Bild
Bilagor
HA9004.JPG
HA9004.JPG (40.27 KiB) Visad 1722 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Flak Vierling 38

Inlägg av snorre70 » 16 juli 2008, 18:59

Nu har man fått upp allt på bordet... :D ...Bara börja... :D
Bilagor
Flak Vierling38.JPG
Flak Vierling38.JPG (71.07 KiB) Visad 1718 gånger

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 17 juli 2008, 18:18

Hur går det med Flakfierlingen Snorre? Väntar med spänning på detaljbilder. Är lite sugen själv på att skaffa en, men det är ju det där med platsen. Nu åker snar mina 1:16 tanksar ner i källaren. Har du Yes-flaskan på bilden som smörjmedel? Jag smorde min Flak 38:a med tvållödder sedan spolade jag av alltihop. Den gick mycket bätter att röra efteråt. :lol:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 18 juli 2008, 15:08

Cyber Joker skrev:Hur går det med Flakfierlingen Snorre? Väntar med spänning på detaljbilder. Är lite sugen själv på att skaffa en, men det är ju det där med platsen. Nu åker snar mina 1:16 tanksar ner i källaren. Har du Yes-flaskan på bilden som smörjmedel? Jag smorde min Flak 38:a med tvållödder sedan spolade jag av alltihop. Den gick mycket bätter att röra efteråt. :lol:
Jo då, Flakvierling 38 är nu klar finns en del bilder på den nu på min hemsida. :D
Yes flasken brukar jag använda till stövlar och huvuden i bland.
1:16 tanksen tar ju lite platts dom med.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 24 juli 2008, 23:54

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Hur går det med Flakfierlingen Snorre? Väntar med spänning på detaljbilder. Är lite sugen själv på att skaffa en, men det är ju det där med platsen. Nu åker snar mina 1:16 tanksar ner i källaren. Har du Yes-flaskan på bilden som smörjmedel? Jag smorde min Flak 38:a med tvållödder sedan spolade jag av alltihop. Den gick mycket bätter att röra efteråt. :lol:
Jo då, Flakvierling 38 är nu klar finns en del bilder på den nu på min hemsida. :D
Yes flasken brukar jag använda till stövlar och huvuden i bland.
1:16 tanksen tar ju lite platts dom med.
Ja dom där djävla 1:16 tanksen funderar jag ibland på att bara slänga. :roll: Heng Long var ett djävla skit, ser bra ut på ytan men innanmätet får en att gråta. Det är inte mycket man får för sjuhundra spänn. En Panther med Tiger-underrede!
Synd 1:6 tanks är så förtvivlat dyra. Hoppas på en liten Hetzer i metal för en överkomlig summa. :wink:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 26 juli 2008, 08:16

Kan kanske skriva direkt till dig Cyber H, tycks bara vara du som slänger in en kommentar åt mig då och då i alla fall. :wink:
Har jobbat lite med min Nebelwerfer, har gjort lite attrapp skott till den, så nu är den full laddad med laddningen klar.
Nu ska jag göra några runda atrapper oxå se bild
Bild

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: 8th Anniversary Figure

Inlägg av glimturen » 27 juli 2008, 00:48

snorre70 skrev:Fick min 8th Anniversary Figure hem i dag med en stor lastbil fram till dörren. :lol:
Heinrich Achtes och Flakvierling 38 w/ Gunner, Heeres-FlaK-Abteilung 290.
Ja vad ska man säga om den då?
Jo denna sak ska ni bara beställa om ni har gott om platts för den, Den är lite större
en Marcus Holzhammer w/2cm FLAK 38.
Men okej då, en trevlig sak är det i alla fall, men enligt min mening för dyr om man gämför med FLAK 38.
Har gjort några små ändringar på den) på figuren i alla fall. Flakvierling 38 ska jag spara tills det blir dåligt väder eller mer tid i alla fall. :D
Skickar med en bild på Heinrich med kompis
Bild
Så du skaffade en iallafall!
Skallbli kul att se hur den blir när du blir färdig.

Mvh
Glimturen

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av B Hellqvist » 27 juli 2008, 01:14

Jag var väldigt sugen på Flakvierlingen först, men storleken och en ändrad inriktning på mitt samlande gjorde att jag bestämde mig för att inte köpa den. Imponerande pjäs, och kul att åtminstone en hittat hit.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 27 juli 2008, 02:26

snorre70 skrev:Kan kanske skriva direkt till dig Cyber H, tycks bara vara du som slänger in en kommentar åt mig då och då i alla fall. :wink:
Har jobbat lite med min Nebelwerfer, har gjort lite attrapp skott till den, så nu är den full laddad med laddningen klar.
Nu ska jag göra några runda atrapper oxå se bild
Bild
Såg så bra ut att jag för ett kort ögonblick trodde du lagt in en bild på en riktig Nebelwerfer. :D ...eller är det en riktig, tycker däcksmönstret inte stämmer med DiD:s?
Hur har du lyckats öppna luckan på boxen på sidan?

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 27 juli 2008, 05:44

B Hellqvist skrev:Jag var väldigt sugen på Flakvierlingen först, men storleken och en ändrad inriktning på mitt samlande gjorde att jag bestämde mig för att inte köpa den. Imponerande pjäs, och kul att åtminstone en hittat hit.
Jaså är det mera Amerikanare du sammlar mer på nu då eller?
Ja om man tittar på kvaliteten till priset, så hoppas jag att ingen annan är dum nog att köpa denna pjäs.
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev: Nu ska jag göra några runda atrapper oxå se bild

Såg så bra ut att jag för ett kort ögonblick trodde du lagt in en bild på en riktig Nebelwerfer. :D ...eller är det en riktig, tycker däcksmönstret inte stämmer med DiD:s?
Hur har du lyckats öppna luckan på boxen på sidan?
Nej du Cyber H då ser helt rätt, detta är en bild på en riktig, med bilden ville jag visa attraperna som jag skulle göra till den, och nej mina går inte att öppna, Men det hade inte varit några problev att göra dom öppningsbara.
Men om du tittar på denna bild så ser du hur mina ser ut.

Trevligt att du är tillbaka glimturen..
Bilagor
nerw131.JPG
nerw131.JPG (28.38 KiB) Visad 1540 gånger

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 28 juli 2008, 23:05

snorre70 skrev:
B Hellqvist skrev:Jag var väldigt sugen på Flakvierlingen först, men storleken och en ändrad inriktning på mitt samlande gjorde att jag bestämde mig för att inte köpa den. Imponerande pjäs, och kul att åtminstone en hittat hit.
Jaså är det mera Amerikanare du sammlar mer på nu då eller?
Ja om man tittar på kvaliteten till priset, så hoppas jag att ingen annan är dum nog att köpa denna pjäs.
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev: Nu ska jag göra några runda atrapper oxå se bild

Såg så bra ut att jag för ett kort ögonblick trodde du lagt in en bild på en riktig Nebelwerfer. :D ...eller är det en riktig, tycker däcksmönstret inte stämmer med DiD:s?
Hur har du lyckats öppna luckan på boxen på sidan?
Nej du Cyber H då ser helt rätt, detta är en bild på en riktig, med bilden ville jag visa attraperna som jag skulle göra till den, och nej mina går inte att öppna, Men det hade inte varit några problev att göra dom öppningsbara.
Men om du tittar på denna bild så ser du hur mina ser ut.

Trevligt att du är tillbaka glimturen..
Dom ser ju riktigt bra ut. :D Har också tänkt på att man borde ha flera sådana tuber då skotten kom i sådana. Man får ju bara en när man köper satsen med hjul och fem raketer. Hur tillvekade du dina? Hittar man rör i lämplig dimension så är man halvvägs. Med plåt och lödkolv kan man kopiera den DiD har gjort.

Skriv svar