Modellerna

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
maddog
Medlem
Inlägg: 449
Blev medlem: 1 juli 2006, 02:41
Ort: Stockholm

Modellerna

Inlägg av maddog » 16 augusti 2006, 16:07

Jag har en fråga om alla dessa "gubbar".
I mina (otränade ögon) är de lite väl rena? Inte mycket till patinering liksom.
Jag tittade precis på "porta" i tävlings tråden och det slog mig att han var nog inte så ren? :) Inget illa om den figuren eftersom det är en av de absolut bästa jag har sett :) Kanske för att den ligger så nära min egen bild av porta.

Men åter till ämnet.
Är anledningen till att de alla är så rena att ni inte vågar/vill/kan "skita" ner kläderna? Eller finns det en annan förklaring?

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 16 augusti 2006, 16:11

Jag skitar ner mina, det borde du ha sett. :wink:

/M

Användarvisningsbild
USMC
Medlem
Inlägg: 329
Blev medlem: 25 oktober 2005, 22:25
Ort: Gävle

Inlägg av USMC » 16 augusti 2006, 16:19

Jag skitar definitivt ner mina!

Användarvisningsbild
maddog
Medlem
Inlägg: 449
Blev medlem: 1 juli 2006, 02:41
Ort: Stockholm

Inlägg av maddog » 16 augusti 2006, 16:45

hmmm
PanzerIV ditt tävlingsbidrag ser kläderna slitna ut... inte skitiga?? men det kan vara så att bilden inte berättar allt??
Porta som tvlingsbidrag. .ser väldigt ren ut...
Bli inte arga eller så det är bara en observation från min sida.. kom ihåg att jag i nte vet hur kläderna ser ut före :)

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Modellerna

Inlägg av snorre70 » 16 augusti 2006, 17:10

maddog skrev:Jag har en fråga om alla dessa "gubbar".
I mina (otränade ögon) är de lite väl rena? Inte mycket till patinering liksom.
Jag tittade precis på "porta" i tävlings tråden och det slog mig att han var nog inte så ren? :) Inget illa om den figuren eftersom det är en av de absolut bästa jag har sett :) Kanske för att den ligger så nära min egen bild av porta.

Men åter till ämnet.
Är anledningen till att de alla är så rena att ni inte vågar/vill/kan "skita" ner kläderna? Eller finns det en annan förklaring?
Att Porta ser renut pga det var så jag ville ha han, han är på väg ut och inte åter..

Nog skitar vi ned kläderna när vi vill det, inte värra att man köper nya om man så vill!!!

Ibland gör man dom skitiga o bland inte jag lägger in en bild på min Anders N, i länken Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder) så får du se att man gör dom skitiga i bland oxå. :lol:

Användarvisningsbild
maddog
Medlem
Inlägg: 449
Blev medlem: 1 juli 2006, 02:41
Ort: Stockholm

Inlägg av maddog » 16 augusti 2006, 17:18

ja!
Där satt den :)
Det är det jag vill se... i mina ögon i alla fall så tror jag inte att uniformen är 100% ren oavsett om man är på vägg till fronten eller inte.... Det var aldrig min uniform i lumpen iaf.. men som sagt det är bara mina 2cent

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 16 augusti 2006, 17:53

maddog skrev:ja!
Där satt den :)
Det är det jag vill se... i mina ögon i alla fall så tror jag inte att uniformen är 100% ren oavsett om man är på vägg till fronten eller inte.... Det var aldrig min uniform i lumpen iaf.. men som sagt det är bara mina 2cent
Det klart att den kan vara ren. Någon gång är den ny!! och nya uniformer var det många under wwII. Å inte va dom gammla heller högst 7 år?
Går inte att gämför med våran lumpen. dom kläderna är ju från 50 - 60 talet.
det dröjer väll 20 till 30 år i lumpen innan det kommer in nya saker där!!!!

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Inlägg av Cyber Joker » 16 augusti 2006, 19:51

Ska man sälja sin figur på Tradera eller ebay så är det naturligvis bättre om man inte skitat ner och sandpapprat kläderna. Det kan ju hända att man tröttnar en dag och vill sälja av en del. Då ska det vara så nära mint man kan komma.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 16 augusti 2006, 20:52

Va då sälja??? när man lässnar lägger man dom i en låda, å så tar man fram den som gammal gubbe i bara tittar på dom fina mäster värken man gjort hihi

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Inlägg av Cyber Joker » 19 augusti 2006, 18:18

snorre70 skrev:Va då sälja??? när man lässnar lägger man dom i en låda, å så tar man fram den som gammal gubbe i bara tittar på dom fina mäster värken man gjort hihi
Kanske det? Om man nu inte har mäster värk i hela kroppen, du vet reumatism så man knappt kan hålla i gubbarna. :lol:
Nä allvarligt talat, man kanske vill sälja av en del en dag. Bara behålla det allra bästa man har.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 19 augusti 2006, 22:18

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Va då sälja??? när man lässnar lägger man dom i en låda, å så tar man fram den som gammal gubbe i bara tittar på dom fina mäster värken man gjort hihi
Kanske det? Om man nu inte har mäster värk i hela kroppen, du vet reumatism så man knappt kan hålla i gubbarna. :lol:
Nä allvarligt talat, man kanske vill sälja av en del en dag. Bara behålla det allra bästa man har.
Då får dom gå i arv!!!

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Inlägg av Cyber Joker » 19 augusti 2006, 23:10

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Va då sälja??? när man lässnar lägger man dom i en låda, å så tar man fram den som gammal gubbe i bara tittar på dom fina mäster värken man gjort hihi
Kanske det? Om man nu inte har mäster värk i hela kroppen, du vet reumatism så man knappt kan hålla i gubbarna. :lol:
Nä allvarligt talat, man kanske vill sälja av en del en dag. Bara behålla det allra bästa man har.
Då får dom gå i arv!!!
Du menar att min hund skulle få dom att tugga på... :lol:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 22 augusti 2006, 07:53

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Va då sälja??? när man lässnar lägger man dom i en låda, å så tar man fram den som gammal gubbe i bara tittar på dom fina mäster värken man gjort hihi
Kanske det? Om man nu inte har mäster värk i hela kroppen, du vet reumatism så man knappt kan hålla i gubbarna. :lol:
Nä allvarligt talat, man kanske vill sälja av en del en dag. Bara behålla det allra bästa man har.
Då får dom gå i arv!!!
Du menar att min hund skulle få dom att tugga på... :lol:
Japp om du bara har en hund som väntar på att få dom så hihihihih

Skriv svar