Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 23 augusti 2006, 22:26

360:- på Tradera?!? Låt se:

Hjälm med överdrag: 50:-
Gasmaskburk med resårrem: 10:-
Brödväska: 10:-
Snuskburk: 5:-
Fältflaska, gamla modellen: 5:-
Ammunitionsväskor: 20:-
Stridssele, gamla modellen: 20:-
W-SS-bälte: 25:-
A-ram med påse: 55:-
-----------------------------
Summa: 200:-

...grabbar, jag är snart tillbaka - jag ska bara lägga ut några gamla prylar på Tradera!

Användarvisningsbild
USMC
Medlem
Inlägg: 329
Blev medlem: 25 oktober 2005, 22:25
Ort: Gävle

Inlägg av USMC » 23 augusti 2006, 22:26

Välitalo skrev:Det var lite smådyrt, enligt min åsikt.
Inte smådyrt, j*vligt dyrt tycker jag. :wink: :) Det får man ju en hel gubbe för. :o

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 23 augusti 2006, 22:30

B Hellqvist skrev:360:- på Tradera?!? Låt se:

Hjälm med överdrag: 50:-
Gasmaskburk med resårrem: 10:-
Brödväska: 10:-
Snuskburk: 5:-
Fältflaska, gamla modellen: 5:-
Ammunitionsväskor: 20:-
Stridssele, gamla modellen: 20:-
W-SS-bälte: 25:-
A-ram med påse: 55:-
-----------------------------
Summa: 200:-

...grabbar, jag är snart tillbaka - jag ska bara lägga ut några gamla prylar på Tradera!
Jo man kanske skulle lägga ut lite!!!

ps tydligen har vi inte fått hit alla sammlare än heller???
Senast redigerad av 1 snorre70, redigerad totalt 23 gånger.

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 23 augusti 2006, 22:31

Japp, det är dyrt, speciellt när allt på bilden är gamla modeller i plast...

/M

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 25 augusti 2006, 16:37

Är det någon som försökt att beställa något från http://www.war-toys.com nydligen.
Det funkar inte för mig i alla fall får bara detta hela tiden, o det är inget fel på mitt kort i alla fall o täckning finns så det räcker?????
O inte går det att mail dom heller??? :cry:
Har alltid funkat för, men dom har gjort om lite o nu funkar det inte!!!

Transaction declined
We were unable to process your transaction due to one of the following reasons: the credit card or expiration date you entered is invalid, the street address you entered does not match the address of your credit card, the zip code you entered does not match the zip code of your credit card or there are insufficient funds available on the credit card you entered.
Click back and check to ensure your payment information is correct.

Användarvisningsbild
USMC
Medlem
Inlägg: 329
Blev medlem: 25 oktober 2005, 22:25
Ort: Gävle

Inlägg av USMC » 26 augusti 2006, 17:51

Beställde precis Axel Haas från war-toys.

Kunde inte motstå geväret, kikarbehållaren och kamoflageöverdraget. :)

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 26 augusti 2006, 18:54

Jag har en Axel Haas på beställning. Figuren har för mycket godis för att det ska vara någon idé att köpa de intressantaste delarna lösa - priset blir i princip det samma pris.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 26 augusti 2006, 19:08

Jag har oxå en beställning ligger på Axel Haas och på Gunther Kiefer. Man kan bara invänta dom.
Bilagor
dxgunthertn.jpg
dxgunthertn.jpg (28.38 KiB) Visad 989 gånger

Användarvisningsbild
USMC
Medlem
Inlägg: 329
Blev medlem: 25 oktober 2005, 22:25
Ort: Gävle

Inlägg av USMC » 26 augusti 2006, 20:08

snorre70 skrev:Jag har oxå en beställning ligger på Axel Haas och på Gunther Kiefer. Man kan bara invänta dom.
Enligt personer på SAG är kanonen som Kiefer inte av vidare kvalitet.

Läs följande:

He finally got here "Gunther Kiefer & sPzB41" When the Fed Ex guy handed me the box I was amazed at the weight. I got it downstairs and opened it up. Nothing new about the figure a lot of rehashed stuff I not even nuts about the HS but it's another German in a basic uni. The gun IMHO is horrible. The wheels are warped nothing fits tight the breech, barrel, sheilds are way too loose. As I was trying to assemble it parts kept falling off the breech got chipped and it fell all of three inches. Once it's assembled it looks good from a distance. I was hoping to swap out the actual gun with a DiD one but It might not be as easy as I thought. I have to say the DiD gun is much better. I have to say the two rounds are the best peices in the set. The ammo can is not bad but it's solid resin/polystone there is one space left open for the other round but the gun can not accept a round so unless your willing to try and drill out the gun, you can not load the gun. I do have to say even though I think this figure is not up to par with other DML items, for the money ($40.00 + shipping) It's nice enough it will make a nice peice of shelf candy. As long as it's way up top. LOL I have to say the DiD version is a much better deal even though it's all metal it's still lighter than the CH version and much more durable peice too. I like the fact that the DiD one has a working breech and your able to load up a round. I am going to set up the gun with the horse and trailer later for a few quick pics. I'm going to see if I can remove the barrel and rail from the CH version and see if I can trade it for the DiD one.

http://www.sixtharmygroup.com/portal/vi ... her+kiefer

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 26 augusti 2006, 20:53

USMC skrev:
snorre70 skrev:Jag har oxå en beställning ligger på Axel Haas och på Gunther Kiefer. Man kan bara invänta dom.
Enligt personer på SAG är kanonen som Kiefer inte av vidare kvalitet.

t=6927&highlight=gunther+kiefer[/url]
Det gör inte så mycket jag fick den till ett ganska bra pris, o så ska den bara stå där o se fin ut.Men jag ska komma med en bedömning av denna när den har landat. Men ville ha en kanon. o det känns som att man får vänta lite på att DML släpper sin 7th..

Användarvisningsbild
USMC
Medlem
Inlägg: 329
Blev medlem: 25 oktober 2005, 22:25
Ort: Gävle

Inlägg av USMC » 26 augusti 2006, 21:47

snorre70 skrev:
USMC skrev:
snorre70 skrev:Jag har oxå en beställning ligger på Axel Haas och på Gunther Kiefer. Man kan bara invänta dom.
Enligt personer på SAG är kanonen som Kiefer inte av vidare kvalitet.

t=6927&highlight=gunther+kiefer[/url]
Det gör inte så mycket jag fick den till ett ganska bra pris, o så ska den bara stå där o se fin ut.Men jag ska komma med en bedömning av denna när den har landat. Men ville ha en kanon. o det känns som att man får vänta lite på att DML släpper sin 7th..
DiD har ju samma med bätttre kvalitet...

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 27 augusti 2006, 07:00

USMC skrev:
snorre70 skrev:
USMC skrev:
snorre70 skrev:Jag har oxå en beställning ligger på Axel Haas och på Gunther Kiefer. Man kan bara invänta dom.
Enligt personer på SAG är kanonen som Kiefer inte av vidare kvalitet.

t=6927&highlight=gunther+kiefer[/url]
Det gör inte så mycket jag fick den till ett ganska bra pris, o så ska den bara stå där o se fin ut.Men jag ska komma med en bedömning av denna när den har landat. Men ville ha en kanon. o det känns som att man får vänta lite på att DML släpper sin 7th..
DiD har ju samma med bätttre kvalitet...
Nja jag vet inte om den är samma!! ta en titt på dessa så ser du att det skiljer sig lite åt, men helt klart tycks DID´s vara ett mera gedigen kanon än DML, Vem vet en dag kanske den oxå landar hemma hos mig, men då kommer jag i så fall köpa den lös, för figuren måste man ju byta allt på för att denna ska bli snygg.
men vem vet hade någon lagt ut en bild på denna med massa när bilder, ja vem vet vad man hade gjort då???

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 27 augusti 2006, 07:14

Funderat på om man skulle ge nytt liv åt dom gammla figurerna som man har!!
Har tittat lite på dom tidiga figurerna som kom runt 1999-2001. o tittar man på deras ansikten så ser man ju värkligen hur dåliga drag dom har mot dagens figurer, Men då kom jag på att man kan ju inte köpa alla nya som kommer, men man kan ju köpa dom som ser bra ut i ansikterna och byta ut dom gammla figurerna, så kommer dessa få ett nytt och fräschare liv. o dom gammla kan man lägga ned i en kartong.... För det finns några figurer som ser ut som jag vet inte va man ska kalla dessa exepel Hermann Mundheim, fick fixa en gas mask för ansiktet såg ut som bara fan........

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Inlägg av Cyber Joker » 28 augusti 2006, 23:58

Vem fan var Hermann Mundheim???? Har du någon bild på kretinet? ;-)

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 29 augusti 2006, 08:09

Cyber Joker skrev:Vem fan var Hermann Mundheim???? Har du någon bild på kretinet? ;-)
Jag lägger ut en bild på han i kväll.
Figuren på box ser mycket bättre ut en figuren i boxen i alla fall.
Inte så snyggt ansikte om man säger så!!!
Bilagor
Hermann.JPG
Hermann.JPG (50.96 KiB) Visad 883 gånger
Hermann2.jpg
Hermann2.jpg (16.44 KiB) Visad 884 gånger
70015_hermannbox_p1.jpg
70015_hermannbox_p1.jpg (54.62 KiB) Visad 899 gånger

Skriv svar