Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Battler
Medlem
Inlägg: 5022
Blev medlem: 24 mars 2002, 10:38
Ort: Luleå

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Battler » 14 augusti 2014, 09:24

Välkommen tillbaka!
Veteranbilshobbyn är också kul, har själv en 1969 Chrysler 300.
Om du vill ha inspiration med mustangen, får jag tipsa om Autotech i Västerås. Var in hos dem i samband med Power big Meet, de hade några renoveringar på gång bl a, två st mustanger. Slutresultatet är imponerande, bilarna är i nyskick när de lämnar firman.

http://www.autotec.se/
__________________________________
MVH

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 14 augusti 2014, 11:17

Battler skrev:Välkommen tillbaka!
Veteranbilshobbyn är också kul, har själv en 1969 Chrysler 300.
Om du vill ha inspiration med mustangen, får jag tipsa om Autotech i Västerås. Var in hos dem i samband med Power big Meet, de hade några renoveringar på gång bl a, två st mustanger. Slutresultatet är imponerande, bilarna är i nyskick när de lämnar firman.

http://www.autotec.se/
Ja det är inge fel dom, Ju man skulle ha dom möjligheterna som dom har! Men bara 1/6 hobbyn tar 30 kvadrat av mitt hus, O mustangen tar garaget, Va det nu är ca 50 kvadrat, man skulle behöva ett dubbel garage helt klart.

Har oxå haft tanken på att sälja av lite på Tradera! Kommer nog börja med att sälja av massa lös delar, ligger ju i massor.
Svårt att njuta av dom när dom står trångt, det är i alla fall 600 till 700 gubbar och fordon och kanoner m.m.

TomTop
Medlem
Inlägg: 220
Blev medlem: 22 oktober 2012, 21:25

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av TomTop » 15 augusti 2014, 16:35

snorre, ifall du har en ww1 tommy och en engelsk ww2 para som ligger och "skräpar" så kan du höra av dig

hälsn /TT

Skriv svar