Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 14 juli 2008, 10:45

Reinhard skrev:Har skickat ett till mail till CH idag, tredje gången, har snart väntat i två månader på mitt paket utan någon som helst uppdatering i statusen, och de har ej svar på några av mina mail. Börjar bli riktigt orolig men hoppas att jag får ett svar den här gången och att det är positivt. :?

//Alexander :?
Tyvärr är det lite så dom är på CH, Dom har fått mycket dåligt snack om detta, men jag kan bara upp muntra dig å säga att dom skickar sakerna från Japan eller Honkong eller vart dom nu ligger, och jag har oxå skickat efter i från detta stället av hörnet, och huga sådan tid det tog, kommer inte ihåg hur länge, men troligen 2 månader i alla fall.
så håll ut jag tro nog att det kommer tillslut i alla fall.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

War-Toys

Inlägg av snorre70 » 14 juli 2008, 12:27

Skickade efter lite saker i från War-Toys, bland annat Carded Sets M44 Camo HBT Uniform Set,
döm om min förvåning när jag öppna lådan med sakerna i o titta på allt.
Då upptäckte jag att i stället för hjäm överdragerna som det brukar ligga i detta sätt, så ligger det en Heer plast hjälm. 8O
Va fan ska jag med en plast hjälm till?? :x
Så jag skicka ett klagomål till War-Toys, Så få se va dom har för ursäkt då? :?
Ush så dålig still tycker jag, dom kunde i alla fall ha skickat med 2 andra i stället.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: War-Toys

Inlägg av Cyber Joker » 14 juli 2008, 16:21

snorre70 skrev:Skickade efter lite saker i från War-Toys, bland annat Carded Sets M44 Camo HBT Uniform Set,
döm om min förvåning när jag öppna lådan med sakerna i o titta på allt.
Då upptäckte jag att i stället för hjäm överdragerna som det brukar ligga i detta sätt, så ligger det en Heer plast hjälm. 8O
Va fan ska jag med en plast hjälm till?? :x
Så jag skicka ett klagomål till War-Toys, Så få se va dom har för ursäkt då? :?
Ush så dålig still tycker jag, dom kunde i alla fall ha skickat med 2 andra i stället.
Visste inte att War-Toys tillverkade ett sådant sätt. Du menar inte att det låg en sådan där gammal Dragonhjälm i plast med resårbands-hakrem? :roll:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: War-Toys

Inlägg av snorre70 » 14 juli 2008, 16:28

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Skickade efter lite saker i från War-Toys, bland annat Carded Sets M44 Camo HBT Uniform Set,
döm om min förvåning när jag öppna lådan med sakerna i o titta på allt.
Då upptäckte jag att i stället för hjäm överdragerna som det brukar ligga i detta sätt, så ligger det en Heer plast hjälm. 8O
Va fan ska jag med en plast hjälm till?? :x
Så jag skicka ett klagomål till War-Toys, Så få se va dom har för ursäkt då? :?
Ush så dålig still tycker jag, dom kunde i alla fall ha skickat med 2 andra i stället.
Visste inte att War-Toys tillverkade ett sådant sätt. Du menar inte att det låg en sådan där gammal Dragonhjälm i plast med resårbands-hakrem? :roll:
Nä jag tror inte War-Toy tillverkar något, bara säljer.
Men vist det var ett set M44 från DML. där det ska ligga 2 hjälm överdrag fanns bara en DML hjälm i plast med resårband...

Detta set skicka jag efter.
Bild
Som sagt hoppas dom har en bra förklaring. :roll:

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: War-Toys

Inlägg av Cyber Joker » 14 juli 2008, 21:45

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Skickade efter lite saker i från War-Toys, bland annat Carded Sets M44 Camo HBT Uniform Set,
döm om min förvåning när jag öppna lådan med sakerna i o titta på allt.
Då upptäckte jag att i stället för hjäm överdragerna som det brukar ligga i detta sätt, så ligger det en Heer plast hjälm. 8O
Va fan ska jag med en plast hjälm till?? :x
Så jag skicka ett klagomål till War-Toys, Så få se va dom har för ursäkt då? :?
Ush så dålig still tycker jag, dom kunde i alla fall ha skickat med 2 andra i stället.
Visste inte att War-Toys tillverkade ett sådant sätt. Du menar inte att det låg en sådan där gammal Dragonhjälm i plast med resårbands-hakrem? :roll:
Nä jag tror inte War-Toy tillverkar något, bara säljer.
Men vist det var ett set M44 från DML. där det ska ligga 2 hjälm överdrag fanns bara en DML hjälm i plast med resårband...

Detta set skicka jag efter.
Bild
Som sagt hoppas dom har en bra förklaring. :roll:
Jag förstod sedan att du menade webaffären War Toys och var där inne och kollade, men jag kunde inte finna detta set. Jag köpte två set med det ljusa M44 camot, där det följde med en mössa, just på War Toys. Men kan tänka mig att köpa fler. Var hittade du detta set, vilken sida? Jag kollade på WWII, DML micelaneus, där dom har cardet set. Är det inte så att man kan öppna detta set ganska enkelt och byta ut överdragen mot en hjälm?

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 14 juli 2008, 22:24

Jo då va det 3st fråger på samma! varför denna dumma spärr, man kan ju prata på i 100 svar endå??
Det är ju bara kopiera och klistra in?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:

Svar till Cyber H
Jo det var på den sidan där dom har set m.m. ~DragonWWIIMisc
brukar titta lite där i bland å köper dessa när dom finns, Har nog köpt 4 set mörka och 3set ljusa m44 camo set nu totalt.
Men jag köpte det sista tyvärr, Jo det går nog ganska lätt att få ur hjälm överdragen, men man måste öppna det för att få in en hjälm, Men det är inte så svårt att öppna heller bara en tejp.

Fick svar nu av dom, Dom lät snopna av att dessa va borta ur kartongen, Men fråga om jag gick med på 15 dollar rabbat på min nästa order, Ja så man får ta det , Alla fall något, och det är ju ändå bara ett av dessa hjälm överdrag som man vill ha. Den Ljusa M44 har man ju inte så stor nytta av, grabben brukar få dessa av mig.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av B Hellqvist » 14 juli 2008, 23:19

Fast är det inte ifrågasatt om peadot-överdrag överhuvudtaget tillverkades?

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Cyber Joker » 14 juli 2008, 23:49

B Hellqvist skrev:Fast är det inte ifrågasatt om peadot-överdrag överhuvudtaget tillverkades?
Du har en poäng där Björn, jag har aldrig sett en bild på peadot-överdrag och jag har kollat många bilder och filmer.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Cyber Joker » 14 juli 2008, 23:52

snorre70 skrev:Jo då va det 3st fråger på samma! varför denna dumma spärr, man kan ju prata på i 100 svar endå??
Det är ju bara kopiera och klistra in?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:

Svar till Cyber H
Jo det var på den sidan där dom har set m.m. ~DragonWWIIMisc
brukar titta lite där i bland å köper dessa när dom finns, Har nog köpt 4 set mörka och 3set ljusa m44 camo set nu totalt.
Men jag köpte det sista tyvärr, Jo det går nog ganska lätt att få ur hjälm överdragen, men man måste öppna det för att få in en hjälm, Men det är inte så svårt att öppna heller bara en tejp.

Fick svar nu av dom, Dom lät snopna av att dessa va borta ur kartongen, Men fråga om jag gick med på 15 dollar rabbat på min nästa order, Ja så man får ta det , Alla fall något, och det är ju ändå bara ett av dessa hjälm överdrag som man vill ha. Den Ljusa M44 har man ju inte så stor nytta av, grabben brukar få dessa av mig.
Får du tag på fler ljusa så får du gärna köpa ett till mig. Jag har bara sett dem EN gång hos War Toys.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 15 juli 2008, 10:05

B Hellqvist skrev:Fast är det inte ifrågasatt om peadot-överdrag överhuvudtaget tillverkades?
Jag har läst någonstans, kommer ej i håg vart det va, så tyvärr är det inte 100%
men vad är 100% i böcker och på internet.
Men det ska ha förekommit både ljusa och mörka överdrag till hjälmar.
Men dessa skall då vara helt gjorda av sönderklipta tyg bitar.
tyvärr är detta bara något man har sagt eller hört, tills bilder dyker upp, om det finns några bilder på sådana, man knäppte inte kort på allt på denna tiden., kamran va ju inte lika billig som i dag. :wink:

Så enligt denna info som jag läste han dessa överdrag inte änns som björn säger aldrig tillverkats.
Vilket är synd för dom är ju så snygga.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 16 juli 2008, 10:25

En film att titta på när det regnar kanske!! :lol:
Måste ha varit en Amerikan som gjort denna i alla fall
http://www.youtube.com/watch?v=69RA0eSf ... re=related

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Cyber Joker » 16 juli 2008, 22:29

snorre70 skrev:En film att titta på när det regnar kanske!! :lol:
Måste ha varit en Amerikan som gjort denna i alla fall
http://www.youtube.com/watch?v=69RA0eSf ... re=related
Ja det var ju en lustig liten film med mycket rekvisita. Gamle GI-Joe fick vara med också. BMW cyklarna ser ut att vara av märket Cherilia och Schwimmwagen är en 21st Century. Undras vad som hände med negern? Sprängde han sig själv i luften?

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Cyber Joker » 17 juli 2008, 18:14

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Fick min Kettenkrad och min Kondrad Hölzer idag, levererat vid dörren av kungliga postverket. Kettenkraden var precis som du säger Snorre väldigt tung och gedigen. Noterade att motorn inte var i resin utan i styren plast. En sak förstår jag inte, varför i Herrans namn har DiD använt sig av en halvtransparent mjölkfärgad plast?? Precis som de var för snåla att hälla färgpulver i plastpelletsen när de smälte dem. Har för mig att styren pellets, råplast, är mjölkfärgad från början. Hade varit bättre med gulfärgad plast då det inte syns så mycket om man får lite färgavskrap. Tyvärr satt mitt NOTEK ljus snett också precis som om sockeln varit mjuk när man klistrade på själva ljuset. Har skrivit till Modellersloft och klagat. Annars var det en trevlig pjäs. Funderade på hur man skulle förfara för att få den motordriven. Man mådste ju ha en motor för vart drivband, samt få styret att svänga också. Har sett en film på nätet med en Kettenkrad som var RC driven, där svängde styret. Något som var schysst var att det var riktigt gummi på bärhjulen inte bara svartmålat. Klotsarna på banden verkar också vara gummilika. Ja nu är det bara att sätta igång och bygga Dragons Kettenkrad och måla den. Lade märke till att DiD:s gula färg inte alls är samma som Dragons. Dragons är mer grönare medans DiD:s går mer åt rött. Ja nu har man något att roa sig med i helgen. :lol:
Alltid trevligt med leveranser, trist bara att den va lite skadad.
Jo jag fick min saker i går, tyvärr byggde jag samman allt när jag tog en fika mellan bod bygget o målningen, trist att det gick så snabbt, men nu jobbar jag på att göra gjutt form till Nebelns skott, tänkte gjuta upp ett gäng.
Så medans jag väntar på detta ska jag nog fixa klart mitt lilla dio (Totenkopf) inte så mycket kvar på det.
OBS tanten blev sugen på att göra en dio platta till mig, så hon fråga om hon fick göra det för det såg lite roligt ut tyckte hon, Klart att du får göra det sa jag, så nu ska hon göra en till mig, så ni får se den när det blir klart.
Skrev ett e-mail med foto till Modellersloft och klagade på NOTEK-ljuset. Fick svar att de skulle skicka en replacement framgaffel vid nästa beställning jag gjorde, om jag nöjde mig med det. Schysst! Säga vad man vill om Modellersloft, dom är dyra men de gör allt för att man ska bli nöjd. :D

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 18 juli 2008, 15:14

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
Skrev ett e-mail med foto till Modellersloft och klagade på NOTEK-ljuset. Fick svar att de skulle skicka en replacement framgaffel vid nästa beställning jag gjorde, om jag nöjde mig med det. Schysst! Säga vad man vill om Modellersloft, dom är dyra men de gör allt för att man ska bli nöjd.
Ja det va ju helt OK,
när jag betällde min mosade Mc från Usa skicka jag oxå ett mail o klaga lite, dom svara inte änns??
:x

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Reinhard » 18 juli 2008, 23:04

Tänkte bara säga hej då, ska åka iväg till Stockholm imorgon, måste stiga upp kl. 4:30 :roll: Ska vara borta i ungefär 3 och en halv vecka, man får väl hoppas att figuren har kommit från CH när man kommer hem. Fick svar på mitt senaste mail, de sa att de hade haft många beställningar och att de skulle skicka den så snart som möjligt.

Hej då! :)

//Alexander

Skriv svar