Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Låst
Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Inlägg av Reinhard » 19 juli 2007, 20:59

Snygga figurer allihopa!!! Jag har inte kollat forumet på veckor så jag har mycket att läsa och se. :lol:

//Alexander

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 19 juli 2007, 21:26

Snyggt jobbat Cyber Joker och panzerIV,
Gillar dinna Norrmandie sommaren 1944, bra jobbat med posen.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 19 juli 2007, 21:30

Nu börjar man smått i det nya hobby rummet,
Det som jag jobbar med som smått är min SS Grupp. skickar med en bild, så kan ni se att den inte är så liten. Tänken med dessa är ett dio där dom går på en väg.
Har oxå fått en ny ide att bygga upp massa olika dios längs den ena bak väggen, med flera meter tjocka skivor som hyllor? o på dessa kan man sedan bygga dios.
Bilagor
ssg71.JPG
ssg71.JPG (36.98 KiB) Visad 1029 gånger

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Inlägg av Reinhard » 20 juli 2007, 10:25

snorre70 skrev:Nu börjar man smått i det nya hobby rummet,
Det som jag jobbar med som smått är min SS Grupp. skickar med en bild, så kan ni se att den inte är så liten. Tänken med dessa är ett dio där dom går på en väg.
Har oxå fått en ny ide att bygga upp massa olika dios längs den ena bak väggen, med flera meter tjocka skivor som hyllor? o på dessa kan man sedan bygga dios.
Oj, det där ser och låter spännande. :D Mitt hobbyrum är i stort sett redan fullt, jag har ju en dator med ett stort 8O databord här, och ett terrarium med min orm plus en stor hylla med figurer och sådant, en innåtgående dörr och ett gittarställ, och rummet isäg är ganska litet så jag undrar om jag rymmer några mer grejer. :lol: Men vi ska sätta upp en massa hyllor också, så jag rymmer väl lite grejer där också, men inte några tunga grejer. :cry:

//Alexander :D

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Inlägg av Jojjan67 » 20 juli 2007, 10:53

Riktigt snyggt Panzer och C Joker...

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 20 juli 2007, 12:18

Reinhard skrev:
snorre70 skrev:Nu börjar man smått i det nya hobby rummet,
Det som jag jobbar med som smått är min SS Grupp. skickar med en bild, så kan ni se att den inte är så liten. Tänken med dessa är ett dio där dom går på en väg.
Har oxå fått en ny ide att bygga upp massa olika dios längs den ena bak väggen, med flera meter tjocka skivor som hyllor? o på dessa kan man sedan bygga dios.
Oj, det där ser och låter spännande. :D Mitt hobbyrum är i stort sett redan fullt, jag har ju en dator med ett stort 8O databord här, och ett terrarium med min orm plus en stor hylla med figurer och sådant, en innåtgående dörr och ett gittarställ, och rummet isäg är ganska litet så jag undrar om jag rymmer några mer grejer. :lol: Men vi ska sätta upp en massa hyllor också, så jag rymmer väl lite grejer där också, men inte några tunga grejer. :cry:

//Alexander :D
Jo, utrymme är väl ett av problemen med denna hobby, i mitt rum trängs figurerna med alla mina 1/1 uniformer i ett hörn, dock så ser det rätt bra ut, men det börjar bli trångt nu... Förhoppningsvis är det väl inte alltför långt kvar till en egen lägenhet för min del, då ska jag försöka fixa till något. :)

Användarvisningsbild
Kent W
Medlem
Inlägg: 352
Blev medlem: 15 februari 2005, 19:14
Ort: Luleå

Inlägg av Kent W » 20 juli 2007, 12:49

Trångt? vadå trångt, ni har ju "bara" ett knippe gubbar att husera :wink:
Skaffa er 3-4 stridsvagnar så skall ni få se på trångt..........
Bild

Mvh
Kent

Användarvisningsbild
USMC
Medlem
Inlägg: 329
Blev medlem: 25 oktober 2005, 22:25
Ort: Gävle

Inlägg av USMC » 20 juli 2007, 12:50

Först och främst, en stor eloge till alla som postat bilder på sina figurer. :) Jag har varit väldigt dålig på den fronten, pga brist på motivation och tid. Men nu ska det bli ändring tror jag, med den här figuren. Den är inte riktigt klar, saknas medaljer och sånt. Jag låter bilderna tala för sig själva, om ni har frågor, ställ dem!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 20 juli 2007, 13:47

Ser bra ut hittills! Som jag redan har sagt så behöver man inte alltid vädera som f*n för att en figur ska se bra ut! :)
Gillar verkligen hans ommålade HS också.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 20 juli 2007, 13:50

USMC skrev:Först och främst, en stor eloge till alla som postat bilder på sina figurer. :) Jag har varit väldigt dålig på den fronten, pga brist på motivation och tid. Men nu ska det bli ändring tror jag, med den här figuren. Den är inte riktigt klar, saknas medaljer och sånt. Jag låter bilderna tala för sig själva, om ni har frågor, ställ dem!
Snyggt jobbat,
men jag tycker att den är bra som den är utan medaljer.
Skickar med en bild på min uppdaterade Ulrich Hauptwachmeister.
Den har fått lite medaljer från Richard Schlemm.
bild innan
files/ulrich_197.jpg
Bilagor
lf75.JPG
lf75.JPG (38.28 KiB) Visad 949 gånger

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem
Inlägg: 160
Blev medlem: 9 februari 2007, 20:57
Ort: waxholm

Inlägg av Alwyn » 20 juli 2007, 14:16

[quote="USMC"]Först och främst, en stor eloge till alla som postat bilder på sina figurer. :) Jag har varit väldigt dålig på den fronten, pga brist på motivation och tid. Men nu ska det bli ändring tror jag, med den här figuren. Den är inte riktigt klar, saknas medaljer och sånt. Jag låter bilderna tala för sig själva, om ni har frågor, ställ dem!


Mkt snyggt :)

Användarvisningsbild
USMC
Medlem
Inlägg: 329
Blev medlem: 25 oktober 2005, 22:25
Ort: Gävle

Inlägg av USMC » 20 juli 2007, 15:19

Tack så mycket för komplimangerna! Vilka medaljer har han fått, snorre?

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

SS soldat

Inlägg av snorre70 » 20 juli 2007, 17:09

I dag har man en mellan vilo dag kan man säga, så jag har pysslat lite med mina figurer, Har oxå plockat tillsammans Heinz Schmidt i från boxen.
Tog bort USA regnjackan, o la till några granater och en spade och Y rem från Lothar som jag köpte på mig för länge sedan.
Denna figur ska oxå vara med i min SS Grupp.
P.s det är mycket trevligare att fota i naturen.[/b]
Bilagor
ss78.JPG
ss78.JPG (124.64 KiB) Visad 912 gånger
ss80.JPG
ss80.JPG (81.22 KiB) Visad 912 gånger
ss83.JPG
ss83.JPG (60.51 KiB) Visad 912 gånger

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 20 juli 2007, 20:55

Heinz är en trevlig figur! Tips: peta upp ärmelbandet så att nederkanten är 25 mm från ärmslutet, så är det monterat på reglementsenlig höjd.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 20 juli 2007, 21:25

B Hellqvist skrev:Heinz är en trevlig figur! Tips: peta upp ärmelbandet så att nederkanten är 25 mm från ärmslutet, så är det monterat på reglementsenlig höjd.
Bra tips viste att det skulle vara något men kunde inte finna svaret.

Låst