Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Låst
Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Inlägg av Cyber Joker » 19 juni 2007, 12:04

Nu är min vagnsbesättning fulltalig, alla utom NCO:n klädda i DML:s Ferdinand Maus M37 uniform med DiD:s Herbert Zeller smock över. Resten av utrustningen är en blandning av DiD och DML utom bältena som är Human Wave Figures.
Nu ska jag bara hitta på namn till alla och en bakgrundshistoria. Vad de gjorde innan kriget började. En av dem tänkte jag skulle ha ett förflutet som kabaré artist i Berlin innan han gick med i SS, mest på grund av dom eleganta svarta uniformerna. Ja fantasin får fritt spelrum.
Bilagor
Vagns besättning närbild.jpg
Vagns besättning närbild.jpg (126.33 KiB) Visad 967 gånger
Vagns besättning till SdKfz 250.jpg
Vagns besättning till SdKfz 250.jpg (129.47 KiB) Visad 967 gånger

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Inlägg av Reinhard » 21 juni 2007, 20:10

Cyber Joker skrev:Nu är min vagnsbesättning fulltalig, alla utom NCO:n klädda i DML:s Ferdinand Maus M37 uniform med DiD:s Herbert Zeller smock över. Resten av utrustningen är en blandning av DiD och DML utom bältena som är Human Wave Figures.
Nu ska jag bara hitta på namn till alla och en bakgrundshistoria. Vad de gjorde innan kriget började. En av dem tänkte jag skulle ha ett förflutet som kabaré artist i Berlin innan han gick med i SS, mest på grund av dom eleganta svarta uniformerna. Ja fantasin får fritt spelrum.
Det där ser verkligen väldigt, väldigt snyggt ut!! :D Jag blir väldigt avundsjuk. :cry:

//Alexander

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Inlägg av Reinhard » 21 juni 2007, 21:31

Nu har jag uppdaterat min Officer med grejerna jag har beställt från Mokey Depot. Han harr fått ett stövelbyte (de gamla är de han håller i händerna) och en rock.
Jag vill gärna ha åsikter som vanligt. :lol:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Både rocken och stövlarna är från Newline Miniatures. Jag hoppas att ni uppskattar mina ändringar! :D

//Alexander :D

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

//Alexander

Inlägg av snorre70 » 21 juni 2007, 21:55

Mycket trevliga stövlar, ja figuren med, snyggt jobbat.
Alltid lika roligt att uppdatera figurer, har en del att göra jag med.
p.s vänd bilderna rätt på engång vet ja? det gör du snabbt o lätt i Microsoft Paint.
Senast redigerad av 1 snorre70, redigerad totalt 23 gånger.

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Inlägg av glimturen » 22 juni 2007, 00:11

Cyber Joker skrev:Nu är min vagnsbesättning fulltalig, alla utom NCO:n klädda i DML:s Ferdinand Maus M37 uniform med DiD:s Herbert Zeller smock över. Resten av utrustningen är en blandning av DiD och DML utom bältena som är Human Wave Figures.
Nu ska jag bara hitta på namn till alla och en bakgrundshistoria. Vad de gjorde innan kriget började. En av dem tänkte jag skulle ha ett förflutet som kabaré artist i Berlin innan han gick med i SS, mest på grund av dom eleganta svarta uniformerna. Ja fantasin får fritt spelrum.
Shysst gäng till din 250!
Kanske lite väl Tyskt likriktade i min smak men det "sehr recht" ut "im ordnung"
Troligen ett strikt underbefäl som fostrat dem. :D

Mvh
Glim

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

27:e Panzer

Inlägg av snorre70 » 23 juni 2007, 11:36

Nu tror jag att jag att jag är färdig med längden på Lillebror, Jag förlängde benen en gång till på underbenet, så nu känns det som om det är rätt längd på figuren, tyvärr kan jag inte fixa till figuren innan tävlingen Panzer, då dennas uniform ligger ned packat längst in i huset.
På bilden kan man se skillnaden på längden på figurerna. :)
Bilagor
kaap39.JPG
kaap39.JPG (93.81 KiB) Visad 824 gånger
kaap43.JPG
kaap43.JPG (78.43 KiB) Visad 824 gånger

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Inlägg av Cyber Joker » 23 juni 2007, 20:36

glimturen skrev:
Cyber Joker skrev:Nu är min vagnsbesättning fulltalig, alla utom NCO:n klädda i DML:s Ferdinand Maus M37 uniform med DiD:s Herbert Zeller smock över. Resten av utrustningen är en blandning av DiD och DML utom bältena som är Human Wave Figures.
Nu ska jag bara hitta på namn till alla och en bakgrundshistoria. Vad de gjorde innan kriget började. En av dem tänkte jag skulle ha ett förflutet som kabaré artist i Berlin innan han gick med i SS, mest på grund av dom eleganta svarta uniformerna. Ja fantasin får fritt spelrum.
Shysst gäng till din 250!
Kanske lite väl Tyskt likriktade i min smak men det "sehr recht" ut "im ordnung"
Troligen ett strikt underbefäl som fostrat dem. :D

Mvh
Glim
Tackar, det är meningen att det ska vara i början av kriget, typ 1940. Då var det fortfarande noga med uniformer och disiplin. Några riktiga frontsvin som dem från östfronten hade inte uppstått ännu! :lol:

Mvh
Cyber Joker

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Inlägg av Reinhard » 24 juni 2007, 17:41

Här kommer lite bilder jag tog ute igår:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag hoppas att ni uppskattar mina bilder.

//Alexander

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 24 juni 2007, 20:47

dom ser bra ut Alexander

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Inlägg av Cyber Joker » 24 juni 2007, 21:11

Jädrans snittsiga kragspeglar du fått tag på Alexander. Willi Bauers trägevär ser jag, inga dåliga grejer. Har det själv, mycket välgjort. :D

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Inlägg av glimturen » 24 juni 2007, 21:20

Kul med lite utomhusbilder.

Gillar din officer Alexander.
Dom där stövlarna ser väldigt bra ut.

Hälsningar
Glim

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 24 juni 2007, 23:28

Snygg gruppbild och kul att se lite utomhusbilder!

Här kommer ett HS som jag jobbat lite med de senaste tiden. Har börjar beställa mer och mer huvuden från Tony Barton, de är ena riktiga mästerverk, och riktigt kul att måla!

Bild

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 25 juni 2007, 00:13

Snyggt målningsjobb på TB-huvudet! Hans huvuden är intressanta, men de tenderar till att ha samma drag runt ögonen och munnen, vilket gör att en viss grad av kloning infinner sig.

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 25 juni 2007, 00:20

Tackar! Jo, jag kan faktiskt hålla med dig lite där Björn! Många av huvudena ser ut som tvillingar, medan andra inte alls liknar nån annan. Men jag tror att det kan bero på att man som skulptör utvecklar en viss stil och sedan kör man med den.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Inlägg av Reinhard » 25 juni 2007, 10:10

Tack för alla kommentarer! :D Och snyggt HS panzerIV! 8O

//Alexander :D

Låst