The operational art of war

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

The operational art of war

Inlägg av J von B » 17 augusti 2002, 20:53

Afton!

Kan någon ge mig omdömmen om Talonsofts: The operational art of war Century of warfare?

Mvh
/Johan

Användarvisningsbild
Korpen
Medlem
Inlägg: 207
Blev medlem: 25 maj 2002, 21:59
Ort: Stockholm, Sverige

Re: The operational art of war

Inlägg av Korpen » 18 augusti 2002, 13:19

J von B skrev:Afton!

Kan någon ge mig omdömmen om Talonsofts: The operational art of war Century of warfare?

Mvh
/Johan
Det helt klart bästa spelet på operatinell/strategisk nivå. Ett av de få spel som faktiskt tar stor hänsyn till logistiska problem. Spelat är också (beroende på scenario) en trvlig omväxling frå det mesta då enheter och formationer (kårer, divisioner, brigader m.m.) och liknande spelar stor roll. Det är det enda spel jag känner till där man faktiskt kan ha divisioner som grundläggande enheter.

Kort sagt ett kanonspel.
http://www.tdg.nu (kan vara nere för tillfället, kom inte in på den nu, men den var uppe igår.)

Börje
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 augusti 2002, 01:03
Ort: Bortifrån

Inlägg av Börje » 18 augusti 2002, 22:30

*Lider av ånger fortfarande*

Jag var fattig....jag var i affären och kikade på spel....hittade TOAW vol II för ynka 199 bagis.....efter många om och men så bestämde jag mig för att vänta med att köpa det tills löningen kommer....löningen kom....åkte dit för att köpa det....men till min förtvivlan så fanns det inte längre kvar i butikens sortiment

Så frågan lyder som följer:
Vet nån vart jag kan få tag på nåt av TOAW spelen(helst TOAW:Century of warfare)via postorder från sverige?

Plankt
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 9 augusti 2002, 23:46
Kontakt:

Inlägg av Plankt » 19 augusti 2002, 14:42

tror folk på försvarshögskolan spelar det spelet när dom inte kör quake :)

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 19 augusti 2002, 16:26

Plankt skrev:tror folk på försvarshögskolan spelar det spelet när dom inte kör quake :)
jaså, är det så dom får ideér hur dom ska försvara Sverige och hur dom uttarbetar strategier? :lol:

Användarvisningsbild
Korpen
Medlem
Inlägg: 207
Blev medlem: 25 maj 2002, 21:59
Ort: Stockholm, Sverige

Inlägg av Korpen » 19 augusti 2002, 17:44

Anno skrev: jaså, är det så dom får ideér hur dom ska försvara Sverige och hur dom uttarbetar strategier? :lol:
Skulle inte vara förvånad...

Ett annt användningsområde för spelet: http://www.maldenhill.freeserve.co.uk/mygame.htm
Går lite trögt, men är rätt skoj.

Skriv svar