cs
-
- Medlem
cs
E de nån här som vet varför t ex nightvision blir grönt eller hur en flashbang fungerar. Spelar counter-strike och är lite nyfiken på det.
-
- Medlem
-
- Redaktör emeritus
Klistrar in det från förra tråden:
Sorry! Jag fattade det som om det var en spelfråga men verkar vara en materielfråga.
Tyvärr borde jag kunna varför det är "grönt ljus" i googles. Det finns ju förvisso NVG.s med rött ljus men det vanligaste är nog grönt eller svart/vitt(åtminstone på IRV).
Men det har väl med det multispektrala spektrat...nej det HAR med det mulitspektrala spektrat att gör dvs vilken våglängd som utnyttjas. (kom på det)
Sorry! Jag fattade det som om det var en spelfråga men verkar vara en materielfråga.
Tyvärr borde jag kunna varför det är "grönt ljus" i googles. Det finns ju förvisso NVG.s med rött ljus men det vanligaste är nog grönt eller svart/vitt(åtminstone på IRV).
Men det har väl med det multispektrala spektrat...nej det HAR med det mulitspektrala spektrat att gör dvs vilken våglängd som utnyttjas. (kom på det)
-
- Medlem
jo tack, jag vet att nightvision får grönt ljus för det är bättre syn då och jag vet att det kommer vitt ljus från en flashbang. Men jag undrar varför det kommer just grönt ljus å inte t ex rött och hur en flashbang fungrerar. DE va mina frågor.Det blir ju grönt i Nightvision men du ser ju bättre än inget alls. Om det är kolsvart.
Flashbang? Kasta och det blir ett vitt sken i några sekunder.
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Redaktör emeritus
Som sagt det har med våglängden på ljuset att göra.gjabben skrev: jo tack, jag vet att nightvision får grönt ljus för det är bättre syn då och jag vet att det kommer vitt ljus från en flashbang. Men jag undrar varför det kommer just grönt ljus å inte t ex rött och hur en flashbang fungrerar. DE va mina frågor.
-
- Medlem
-
- Ny medlem
Re: cs
God dag. Jag har spelat csgo länge. Jag gillar skyttar, liksom allt som har med det militära temat att göra.gjabben skrev: ↑01 aug 2003 22:41E de nån här som vet varför t ex nightvision blir grönt eller hur en flashbang fungerar. Spelar counter-strike och är lite nyfiken på det. Jag spelar det här spelet och gillar att logga in på plattformen https://skin.club/sv för att få skinn som jag kan anpassa mina vapen med.
-
- C Skalman
Re: cs
Välkommen till skalman, Poccour. Notera att denna tråd är 20,år gammal. Ingen av dem som skrivit i den är längre aktiv på forumet.