Battlelines

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Sssmeagol
Medlem
Kontakt:

Battlelines

Inlägg av Sssmeagol » 2 juni 2003, 15:12

Som gammal strategispelsräv så har man ju tyckt att det har varit kul med strategispels baserade kortspel som exempelvis Up Front, och The Last Crusade när man inte har en hel helg över till något riktigt spel.

Dock så har ju dessa lämnat ganska mycket att önska, men nu hittade jag häromdan en site på nätet som tillhörde ett nystartat företag som heter "Lost Battalion games" som nyligen har gett ut ett kortspel som heter Battlelines.
Det som hittils har getts ut behandlar slaget vid Stalingrad och för att spela så behöver man var sin division dvs. var sin kortlek plus en gemensam operations-lek som innehåller terrängen över stridsområdet och annat.
Verkade riktigt intressant tyckte jag så jag passade på att beställa allt som dom hittils släppt på vinst och förlust.

Ingen här som har testat detta spel och kan bekräfta att det är lika bra som det verkar eller har jag slängt mina pengar i sjön?

http://www.lostbattalion.com/

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Re: Battlelines

Inlägg av subskipper » 2 juni 2003, 16:00

Sssmeagol skrev:Som gammal strategispelsräv så har man ju tyckt att det har varit kul med strategispels baserade kortspel som exempelvis Up Front, och The Last Crusade när man inte har en hel helg över till något riktigt spel.

Dock så har ju dessa lämnat ganska mycket att önska, men nu hittade jag häromdan en site på nätet som tillhörde ett nystartat företag som heter "Lost Battalion games" som nyligen har gett ut ett kortspel som heter Battlelines.
Det som hittils har getts ut behandlar slaget vid Stalingrad och för att spela så behöver man var sin division dvs. var sin kortlek plus en gemensam operations-lek som innehåller terrängen över stridsområdet och annat.
Verkade riktigt intressant tyckte jag så jag passade på att beställa allt som dom hittils släppt på vinst och förlust.

Ingen här som har testat detta spel och kan bekräfta att det är lika bra som det verkar eller har jag slängt mina pengar i sjön?

http://www.lostbattalion.com/
Mitt intresse är fångat. Även om en det verkar svårt att uppbåda en spelpartner inom bekvämt reseavstånd så tycks korten vara så pass välgjorda att ett inköp kan bli aktuellt ändå. Avlägg rapport så snart leveransen nått fram. :)

~Henric Edwards

Skriv svar