Hej!
Mitt absoluta favoritspel är EU2. När jag började med ettan hittade jag en lång historisk text (mer än 100 sidor), om stormakterna och kungarna på den tiden. Jag är rätt säker att det var på den officiella hemsidan som EU hade då. Texten är väldigt bra, men jag printade tyvärr bara ut halva texten.
Nu undrar jag: jag kan inte hitta texten på nätet längre, någon annan som vet var den finns? Eller är det någon som har sparat den som fil och skulle kunna vara superjust nog att skicka den till mig? Eller skicka mig en papperskopia, jag betalar gärna en slant i så fall.
Stort tack på förhand för all möjlig hjälp
Arvid Broberg
Historiebok till Europa Universalis?
-
ufoclashboy
- Ny medlem
-
ufoclashboy
- Ny medlem
Tack Gero för att du försökt hjälpa mig.
Men tyvärr var det inte filen du tipsade om som jag sökte, utan texten är på svenska och är en väldigt informativ historisk genomgång. Det jag redan har heter: E) Historisk överblick, Tre utgångspunkter. och sträcker sig från 1492- 1792.
Men nu skulle jag vilja kolla in resten. Någon annan som vet?
Arvid Broberg
Men tyvärr var det inte filen du tipsade om som jag sökte, utan texten är på svenska och är en väldigt informativ historisk genomgång. Det jag redan har heter: E) Historisk överblick, Tre utgångspunkter. och sträcker sig från 1492- 1792.
Men nu skulle jag vilja kolla in resten. Någon annan som vet?
Arvid Broberg