Air Force Commander

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Tommy E
Ny medlem

Air Force Commander

Inlägg av Tommy E » 24 mars 2003, 14:40

Det här är ett gammalt spel som åtminstone jag haft mycket nöje med och som känns aktuellt igen med Irak-kriget. Förutom Irak-kriget finns det massor med tänkbara scenarion i Mellanöstern och som fortfarande känns verklighetstrogna och aktuella trots att spelet har 11 år på nacken.

Finns att ladda ner men ni behöver "moslo" för att få ner hastigheten på spelet. Jag lirar det på en gammal 200MX som jag har ståendes hos mina föräldrar och behöver absolut Moslo för att det ska fungera.

http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=1385

Någon annan som spelat detta spel och vad är isåfall era åsikter? Det fick dåligt betyg i tidningarna minns jag men jag gillade/gillar det! :P

Ja77
Medlem

Fråga

Inlägg av Ja77 » 29 mars 2003, 08:15

Vad är Moslo för program?

Tommy E
Ny medlem

Inlägg av Tommy E » 31 mars 2003, 15:12

Moslo är ett litet program som sinkar ner hastigheten i spel. Det är ett måste för gamla DOS-spel som annars går i världens hastighet på en ny dator, t o m på min gamla P200 MX så går de flesta spel på tok för snabbt för att vara spelbara om man inte använder Moslo. Spelen på den tiden krävde ju inte så mycket processor direkt :roll:

Skriv svar