7 CD skivor med melodin "Lili Marleen". Om jag räknar rätt så innehåller boxen totalt 195 versioner av låtar!
https://www.bear-family.com/various-his ... -7-cd.html
/ currahee
Lili Marleen
Re: Lili Marleen
Tack curreahee för länken -
Ställde nyligen en fråga med Lale Andersen - i 2:a Vk-kvissen…..
Det blev ''dött lopp'' tyvärr
viewtopic.php?f=6&t=10292&p=794390&hili ... en#p794390
mvh, Varjag
Ställde nyligen en fråga med Lale Andersen - i 2:a Vk-kvissen…..
Det blev ''dött lopp'' tyvärr
viewtopic.php?f=6&t=10292&p=794390&hili ... en#p794390
mvh, Varjag
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Dom, the bear family gör flera intressanta samlingar. Jag har deras som avhandlar Vietnam kriget och dess efterspel. Musik är perfekt om man vill nörda in sig i en tidsepok. Ja förutom musik är det nyhets inslag och sånt också, ger en dimension som man inte kan få i fakta böcker.
(En parentes men jag har undrat, nu när jag, hört att man gör eböcker, varför man inte kan inkludera ljud och film klipp också? eller det kanske man gör? Tänk man läser om soldater som väntar på morgonens offensiv och att de lyssnar på Lili Marlene, då skulle man kunna klicka på namnet och upp spelas låten.)
Sonderling
(En parentes men jag har undrat, nu när jag, hört att man gör eböcker, varför man inte kan inkludera ljud och film klipp också? eller det kanske man gör? Tänk man läser om soldater som väntar på morgonens offensiv och att de lyssnar på Lili Marlene, då skulle man kunna klicka på namnet och upp spelas låten.)
Sonderling
Fast de fick inte med den här versionen av Lili Marlene, med Eric Burdon & the Animals.(om det nu kan ses som en version)
Huvaligen!.(om det nu kan ses som en version)
Varjag
- Markus Holst
- C Skalman
- Kontakt:
Det finns. Heter webb-sida.sonderling skrev: ↑3 september 2019, 10:54(En parentes men jag har undrat, nu när jag, hört att man gör eböcker, varför man inte kan inkludera ljud och film klipp också? eller det kanske man gör? Tänk man läser om soldater som väntar på morgonens offensiv och att de lyssnar på Lili Marlene, då skulle man kunna klicka på namnet och upp spelas låten.)
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Jo ja jag tänkte inte på det....
Sonderling
Sonderling