Medici: Masters of Florence

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Claus
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 10 mars 2014, 16:52

Medici: Masters of Florence

Inlägg av Claus » 20 november 2016, 23:17

Medici: Masters of Florence (2016)

http://www.imdb.com/title/tt5057130/?ref_=nv_sr_1

Ny tv-serie i 8 delar och 8 till ska vara under inspelning. Amerikanska och engelska producenter och en hel del kända skådespelare som Dustin Hoffman. Det handlar om den berömda bankfamiljen i Florens och deras öden under 1400-talet. Vackra miljöer och kläder, men något känns inte riktigt rätt. Man har skrivit om historien för att göra den mer spännande. Serien börjar med att anfadern Giovanni blir mördad, något som ingen källa påstått att han blev. Ändå är jakten på mördaren ett centralt tema. Jag är ingen expert på ämnet men av vad jag kunnat lära mig av att läsa wikipediaartiklarna har filmmakarna tagit sig stora friheter. Det är synd, för verkligheten är inte mindre spännande än det här dramat. Trots stora skådespelare blir rollerna också lite endimensionella. Kanske beror det på att allt är dubbat från italienska till engelska. Det här är inte Borgias eller Wolf Hall. Trots det såg jag mig igenom den första säsongen. Det är påkostat och emellanåt spännande.
Serien finns för nedladdning och kommer garanterat till någon av våra tv-kanaler inom kort.


Skriv svar