Militärhistoriska media i försvarsdebatten

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Militärhistoriska media i försvarsdebatten

Inlägg av B Hellqvist » 25 maj 2014, 20:33

Såsom prenumerant på Militär historia, Soldat & teknik, samt medlem i SMB, har jag noterat att man på ledarplats och i utskick talar alltmer om behovet av en vettigare, mer långsiktig försvarspolitik. Visserligen når man kanske bara 20.000 - 30.000 personer (misstänker en viss överlappning i läsekretsen...), men kan de här skriverierna få effekt i politiken?

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Re: Militärhistoriska media i försvarsdebatten

Inlägg av tryggve » 25 maj 2014, 21:12

B Hellqvist skrev:Såsom prenumerant på Militär historia, Soldat & teknik, samt medlem i SMB, har jag noterat att man på ledarplats och i utskick talar alltmer om behovet av en vettigare, mer långsiktig försvarspolitik. Visserligen når man kanske bara 20.000 - 30.000 personer (misstänker en viss överlappning i läsekretsen...), men kan de här skriverierna få effekt i politiken?
Tveksamt, det är ju att predika för kören så sett. Själv blir jag ärligt talat mest irriterad på det där från SMB, eftersom jag främst ser dem som en bokklubb och inte som en part i försvarsdebatten. Men det är jag det. :-)

Skriv svar