Black Sails

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Psilander
Medlem
Inlägg: 4697
Blev medlem: 12 juli 2004, 13:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Black Sails

Inlägg av Psilander » 17 januari 2014, 13:24

Är nya HBO TV-serien "Black Sails" något att ha? Den skall bygga fritt efter RLS Skattkammarön med gamla bekanta som Captain Flint,Long John Silver mfl.

Som barn älskade jag skattkammarön (Disneys 50-tals version) och även den från 70-80-tal. Knarrande riggar och seglande skepp är svårt att få nog av...

Ostrobothnia
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: 15 januari 2006, 18:14
Ort: Österbotten, Finland

Re: Black Sails

Inlägg av Ostrobothnia » 25 januari 2014, 00:31

Den är Starz-producerad även om HBO har rättigheterna i Norden, i vart fall så betyder det iaf att man kan sänka sina förväntningar en aning om man väntat sig en tung HBO-produktion iaf. Har man sett den likaledes Starz-producerade Spartacus serien får man väl en liten aning om vad som väntar, första avsnittet finns dock ute (länkat från hyfsat ordentliga sajter så jag utgår från att det är inom lagens ramar). Även om det finns en viss matinekänsla över den så verkar det som om de ofta kommer att vara oftar i hamn och integrera i olika fraktioner än vara ute på skattjakt, men det kanske är en långtdragen slutsats efter ett avsnitt. Tonmässigt kan det väl sägas vara ett Pirates of Carribbean med mera blodigt våld och snusk inkastat.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Black Sails

Inlägg av B Hellqvist » 25 januari 2014, 08:17



Kommentar på YouTube:
Caught this first episode of this during breakfast today. It is a prequel of sorts to Treasure Island but with far more f-bombs and boobage being lobbed at the screen than Robert Louis Stevenson ever penned in. Still, production values are high and there was enough deck swabbing action in the premiere to keep me from jumping ship...for now.

svartekaptenen
Medlem
Inlägg: 601
Blev medlem: 9 september 2007, 19:31
Ort: Malmö

Re: Black Sails

Inlägg av svartekaptenen » 28 januari 2014, 14:37

Jag har sett första avsnittet och det var hyfsat faktiskt. Mycket naket och sex inklusive en ganska het lesbisk scen. :thumbsup:

Användarvisningsbild
Claus
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 10 mars 2014, 16:52

Re: Black Sails

Inlägg av Claus » 28 mars 2014, 18:53

Första säsongen var riktigt bra. Inte helt ohistoriskt och med realistiska stridsscener. Riktigt spännande.

svartekaptenen
Medlem
Inlägg: 601
Blev medlem: 9 september 2007, 19:31
Ort: Malmö

Re: Black Sails

Inlägg av svartekaptenen » 31 mars 2014, 22:29

Jag har också sett första säsongen men jag tyckte att de jönsade runt i Nassau alldeles för mycket och intrigerade
mot varandra, de gnällde också hela tiden om hur ont om pengar de hade men åtgärdade de det genom att segla ut
och plundra handelsmän? NO givetvis inte.

Användarvisningsbild
Claus
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 10 mars 2014, 16:52

Re: Black Sails

Inlägg av Claus » 31 maj 2014, 12:33

Mer sjörövarserier. Crossbones är lite mer påkostad med John Malkovich som storpiraten svartskägg.

http://www.imdb.com/title/tt2400631/?ref_=nv_sr_6

Skriv svar