Började spela HoI för inte alltför länge sedan. Jag ska snart gå en mulitplayerbatalj mot kompisar och jag vill fråga ngr veteraner om vissa teknologier i spelet.
Jag utvecklar aldrig något inom Electronics - är det ett stort misstag?
Fråga angående teknologier i HoI
Re: Fråga angående teknologier i HoI
Det beror helt på vad du vill göra. Om du vill utveckla kärnvapen så är utveckling av elektronik ett måste, detsamma gäller radar. Radar är ganska viktigt... Men jag har inte spelat spelet än i sin nuvarande form (1.03) utan bara i 1.01 och under en kort tid (1.02, sen tröttnade jag. Jag ska ge det en chans till så snart jag får tid) När jag spelade dock fann jag elektronik ganska oviktigt att utveckla, i allafall på ett tidigt stadium. När jag hade erövrat en massa provinser med bra IC så hade jag råd att börja utveckla elektronik samtidigt som jag fortsatte MED mina andra "projekt".Pirre skrev:Började spela HoI för inte alltför länge sedan. Jag ska snart gå en mulitplayerbatalj mot kompisar och jag vill fråga ngr veteraner om vissa teknologier i spelet.
Jag utvecklar aldrig något inom Electronics - är det ett stort misstag?
Det beror med andra ord lite på vilket scenario du spelar. Det beror också på vilket land du spelar. Spelar du ett litet land, säg Sverige, då kanske utvecklingen av det livsviktiga tar så mycket IC att du inte behöver eller ens kommer att ha någon användning av elektroniken. Du måste ju förvara ditt land på bästa möjliga sätt.
/Rally
- Johan Elisson
- Medlem
Stort och stort, det är gigantiskt!Jag utvecklar aldrig något inom Electronics - är det ett stort misstag?
/Johan
Jag håller inte riktigt med er andra, elektronik, sjöfart, kärnvapen och robotar är det sista jag utvecklar.
När de andra länderna har kommit nånstans på dessa områden och jag fortfarande ligger kvar på noll, så har jag redan sjysta bombers, tanks, infanteri, interceptors etc för att kunna lugna ner forskandet en smula och satsa mer på själva uppbyggnaden av armén.
Vad är meningen med kärnvapen och robotar om man inte längre har ett land att försvara då mina trupper redan invaderat och våldfört sig på befolkningen
Industri brukar jag dock utveckla iaf till mass assembly och lite därunder, sen är det stop.
//Virdung
När de andra länderna har kommit nånstans på dessa områden och jag fortfarande ligger kvar på noll, så har jag redan sjysta bombers, tanks, infanteri, interceptors etc för att kunna lugna ner forskandet en smula och satsa mer på själva uppbyggnaden av armén.
Vad är meningen med kärnvapen och robotar om man inte längre har ett land att försvara då mina trupper redan invaderat och våldfört sig på befolkningen
Industri brukar jag dock utveckla iaf till mass assembly och lite därunder, sen är det stop.
//Virdung