Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Inlägg av B Hellqvist » 4 mars 2012, 14:45

Någon som spelat spelet i single player och känner för att delge sina erfarenheter?

Användarvisningsbild
Bromma_Herman
Medlem

Re: Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Inlägg av Bromma_Herman » 5 mars 2012, 23:26

http://www.ctrlaltelite.se/2011/09/23/r ... talingrad/

Jag fick uppdraget att recensera spelet. Det innehåller en full förteckning över vad som kallas "Single Player" i spelet. :milwink:

Användarvisningsbild
mrvector
Medlem

Inlägg av mrvector » 12 april 2012, 17:03

Länkar till en recension från en av Sveriges största spelsajter också -> http://www.fz.se/artiklar/recension/201 ... stalingrad

Personligen tycker jag singleplayer-delen är en fördummad del av multiplayer-delen. Man spelar med bots på samma kartor som finns i multiplayer och AI'n är rätt dum. Detta spel ska definitivt spelas online!

Användarvisningsbild
JMüller
Ny medlem

Inlägg av JMüller » 16 juli 2012, 16:31

Ett spel som inte riktigt nådde upp till Red Orchestra: Ostfront 41-45 och Darkest hour Europe 44-45-veteranernas förväntningar. Visserligen så har det förbättrats efter en drös buggfixar och införandet av "classic game mode" där man har försökt få spelet att efterlikna föregångaren i fråga om styrning o.s.v., men samtidigt så har de inte riktigt lyckats med vad de skulle kunna ha lyckats med nu efter sisådär 1 år och jag skulle våga säga att spelet nu har tappat runt 90% av alla spelare. Möjligtvis skulle man kunna locka tillbaka spelare och främst veteraner om man fick map-makern/editorn att fungera så att spelarna själva kan börja skapa historiskt korrekta banor av kvalitet, något som hade och fortfarande har väldigt stor betydelse för RO:Ost och DH. En av de större realism-enheterna fick käppar i hjulen på grund av detta strax före de skulle påbörja ett projekt med målet att återskapa slaget om vapenfabriken Barrikady, något som jag och många andra såg väldigt mycket fram emot.

Nu har de flesta enheterna - av de få som finns kvar - så vitt jag vet återvänt till Red Orchestra: Ostfront 41-45 och/eller Darkest hour Europe 44-45, som jag tycker är de bästa taktiska shooter-spelen som någonsin har skapats. Communityn är dock väldigt liten (något jag tror beror på brist på publicitet + spelets ålder) men fantastisk, särskilt om man går med i en realism-enhet. Jag råder alla som blev besvikna på HoS eller bara är ute efter ett spel av hög kvalitet i fråga om gameplay att ta en titt på föregångaren.

Skriv svar