"White Tiger" - rysk krigsfilm under inspelning
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
"White Tiger" - rysk krigsfilm under inspelning
En rysk krigsfilm med bl.a. en nybyggd, fungerande Tiger är under inspelning. Kan bli lite hur som helst, men ambitionsnivån på pansarsidan verkar det inte vara något fel på...
Diskussion på Wehrmacht-Awards med mer detaljer.
Diskussion på Wehrmacht-Awards med mer detaljer.
Re: "White Tiger" - rysk krigsfilm under inspelning
Vad handlar filmen om?

- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Enligt diskussionen på WAF:
Unfortunately “White Tiger” is not exactly the war film, but a kind of half-mystical story of a Russian tanker who, after hardly surviving in his unit encounter with Tigers in 1943, fights his personal war against miracle ”White Tiger” German heavy tank.
Ok!B Hellqvist skrev:Enligt diskussionen på WAF:
Unfortunately “White Tiger” is not exactly the war film, but a kind of half-mystical story of a Russian tanker who, after hardly surviving in his unit encounter with Tigers in 1943, fights his personal war against miracle ”White Tiger” German heavy tank.
så Tyskarna har blivit uppgraderade från monster till spöken, om ett par decennium till kanske till och med några kommer att uppgradera till att vara människor....i en rysk filmproduktion...
Här är info om företaget som har byggt vagnen
http://maketoff.net/portfolio.html
dock enbart på ryska. Men massor av trevliga bilder på Tiger bygget.
/ currahee
http://maketoff.net/portfolio.html
dock enbart på ryska. Men massor av trevliga bilder på Tiger bygget.
/ currahee
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Och emellan dess så var de Zombies! Äh, nu är du väl lite känslig?a77 skrev:så Tyskarna har blivit uppgraderade från monster till spöken, om ett par decennium till kanske till och med några kommer att uppgradera till att vara människor....i en rysk filmproduktion...
Jag känner igen konceptet. Det är inte första gången man sett en VK2 film med lite övernaturlig anknytning.(The bunker och vad hette den där ubåtsfilmen med en USN sub?)
Förresten så tycker jag detta knyter an till min tes om att VK2 blir mer och mer abstrakt och till slut når det mytiska proportioner där AH kommer bli nått övernaturligt väsen som Vlad pålspetsaren.
Fränt att de gör en egen tiger, den lär väl få fler roller i framtiden kan man tänka.
Sonderling
Jag kan inte låta bli att undra om den ryske stridsvagnsbesättningsmannen som jagar efter den den vita Tigerstridsvagnen kommer att heta Ischmael och vars stridsvagnskommendör han tjänstgör under är en enbent, hård figur vid namn Ahab.
För övrigt tycker jag filmen låter ganska lovande.
För övrigt tycker jag filmen låter ganska lovande.
Visst finns det filmer med tyskar som monster.
Norsk splatterfilm med nazizombies!
Död snö från 2009
En gammal ondska ligger gömd under snön i den norska fjällvärlden sedan Andra Världskriget. För sex ungdomar som sett fram emot en härlig skidsemester förvandlas tillvaron till en levande mardröm när de hotfulla skuggorna utanför deras ensliga stuga plötsligt tar form. De är nazister. Och zombies. Och de är förbannade!
/ currahee
Norsk splatterfilm med nazizombies!
Död snö från 2009
En gammal ondska ligger gömd under snön i den norska fjällvärlden sedan Andra Världskriget. För sex ungdomar som sett fram emot en härlig skidsemester förvandlas tillvaron till en levande mardröm när de hotfulla skuggorna utanför deras ensliga stuga plötsligt tar form. De är nazister. Och zombies. Och de är förbannade!
/ currahee
- Bilagor
-
- dod_sno.jpg (85.78 KiB) Visad 3875 gånger
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Zombie - lik förbannat...currahee skrev:De är nazister. Och zombies. Och de är förbannade!
Hur många Norska-Nazi-Splatterfilmer har producerats egentligen? Eftersom denna skall vara den bästa någonsin.
Mvh
Gostap
"Fortis in adversis humilis in secundis"
Gostap
"Fortis in adversis humilis in secundis"
-
liljen
- Medlem
- Kontakt:
Såg "Belij tiger" häromkvällen.
Det är ingen renodlad krigsfilm, men absolut inte långt ifrån i och med att en stor del av händelserna utspelar sig vid fronten och det är lite fina stridsvagnsdueller med som känns välgjorda. Jag tycker faktiskt att filmen lyckades att skapa den mystiska och kusliga stämning som det nog var tänkt med den mystiska vita tigerstridsvagnen som dyker upp och anfaller de ryska förbanden ur dimman för att sedan försvinna. Själva grundhistorien, som egentligen är lite orimlig kändes ändå rätt och det blev en bra film av det hela även om jag inte förstod varför man t.ex. skulle göra ett hopp fram till krigsslutets Berlin - där ville man på något vis lyfta filmen till en annan nivå, vilket kändes onödigt och splittrade filmen.
Rekommenderas! Folk här kanske vill se den mest för den återskapade tigerstridsvagnen, själv tyckte jag det var mäktigare att se T-34or rycka fram i grupp.
Köpte filmen i Ukraina i somras. Ingen text förstås och för att begripa sig på huvudpersonen bör man nog ha det om man inte kan ryska. Är ju lite filosofiska dialoger och tankeväckande fantasterier som man annars missar.
Nån entusiast lägger säkert upp filmen på internet med engelsk text förr eller senare, så gillar man stridssvagnsfilmer är det bara att hålla ögonen öppna.
Det är ingen renodlad krigsfilm, men absolut inte långt ifrån i och med att en stor del av händelserna utspelar sig vid fronten och det är lite fina stridsvagnsdueller med som känns välgjorda. Jag tycker faktiskt att filmen lyckades att skapa den mystiska och kusliga stämning som det nog var tänkt med den mystiska vita tigerstridsvagnen som dyker upp och anfaller de ryska förbanden ur dimman för att sedan försvinna. Själva grundhistorien, som egentligen är lite orimlig kändes ändå rätt och det blev en bra film av det hela även om jag inte förstod varför man t.ex. skulle göra ett hopp fram till krigsslutets Berlin - där ville man på något vis lyfta filmen till en annan nivå, vilket kändes onödigt och splittrade filmen.
Rekommenderas! Folk här kanske vill se den mest för den återskapade tigerstridsvagnen, själv tyckte jag det var mäktigare att se T-34or rycka fram i grupp.
Köpte filmen i Ukraina i somras. Ingen text förstås och för att begripa sig på huvudpersonen bör man nog ha det om man inte kan ryska. Är ju lite filosofiska dialoger och tankeväckande fantasterier som man annars missar.
Nån entusiast lägger säkert upp filmen på internet med engelsk text förr eller senare, så gillar man stridssvagnsfilmer är det bara att hålla ögonen öppna.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Vad jag förstått så lyckades man inte färdigställa Tigerreplikan till inspelningen. Tydligen skadades den och behövde repareras, varvid man använde en fantasitiger istället. Stämmer det?
-
liljen
- Medlem
- Kontakt:
Det var inget jag visste om innan jag kollade på filmen eller tänkte på när jag såg den heller då jag knappast är någon expert på stridsvagnar, men jo, kollade upp det och det visar sig att du har rätt.
tigern blev färdig till inspelningen, men fick tekniska problem och filmteamet kunde inte vänta på att den skulle bli klar utan tvingades använda en Josef Stalin-2-vagn som fixats till så att den såg ut som en tiger.
Tigern, som ska vara den enda som i modern tid byggts från grunden utan att utgå från en annan vagn finns nu på Mosfilms museum.
Här är en video till på den i aktion i alla fall:
http://www.youtube.com/watch?v=_mvyvYNAJcs
tigern blev färdig till inspelningen, men fick tekniska problem och filmteamet kunde inte vänta på att den skulle bli klar utan tvingades använda en Josef Stalin-2-vagn som fixats till så att den såg ut som en tiger.
Tigern, som ska vara den enda som i modern tid byggts från grunden utan att utgå från en annan vagn finns nu på Mosfilms museum.
Här är en video till på den i aktion i alla fall:
http://www.youtube.com/watch?v=_mvyvYNAJcs
-
Stefan Karlsson
- Medlem
Efter alla mer eller mindre lyckade försök att göra bra replikor till olika filmer har man nu gjort den absolut fulaste Tigern som mänskigheten skådat. Den replika som fanns men som enl inlägg ovan fick problem är nog den bästa replikan som gjorts och så ersätter man den med denna bastard. URK!
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... 512&page=9
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... 512&page=9