Dags för landstigning igen Combat Mission demot är här!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Kadens
Ny medlem

Dags för landstigning igen Combat Mission demot är här!

Inlägg av Kadens » 14 maj 2011, 10:29

http://www.battlefront.com/index.php?op ... Itemid=477

Åtta år sedan sista WW2 spelet från Battlefront men nu är det dags att starta upp Tigermotererna igen! Jag har spelat igenom introduktionsscenariot några gånger och som gammal krigsspelare säger jag HURRA! Mycket bra känsla och riktigt fin miljö. Med en stor mängd kartor, quick battle funktion med möjlighet att bygga upp helt egna formationer, full-editor, korrespondensspel per e-post eller direct online så vet jag vad jag kommer att göra de närmaste åren!

Kom ihåg det är en seriös simulering så om du inte är helt med på organisation pluton-kompani-bataljon plus understödsvapen så är det lite av en tröskel in. Men tro mig, det är mycket tillgängligt med tanke på hur bra det hanterar moral, kommunikation, observation osv. Prova lite först och försök sedan på allvar senare. En sak till, introduktionsscenariot är INTE interaktivt. Om du vill förstå tanken bakom det så gäller det att läsa i manualen som följer med (Det är förresten hela manualen för spelet så där kan du även se vad som följder med i fullversionen).

Nej, nu måste jag tillbaka till Bocagen. Kanske ses vi där?

/T

Skriv svar