dags att ta fram sågen
/Linus
Allt är fel stridsvagnar, uniformer, landskap, språk (filmen är dubbad till engelska från italienska eller spanska), töntig kärlekshistoria inlagd i handlingen,...någonting av det värsta kräkmedel, i avdelningen krigsfilm.1944-De allierades invasion av Normandie.
Efter 6 dagar har invasionsstyrkan nått fram till den lilla
staden Carenton och befriat den. Av tyskarnas fem
stridsvagnar återstår nu bara en, skadad, men besätt-
ningen har överlevt.
I skydd av mörkret reparerar tyskarna sin stridsvagn. De
återvänder till Carenton och stannar där för att pro-
viantera och söka läkarhjälp.
I gryningen startar den sin farliga färd tillbaka mot de
tyska linjerna, men de är inte ensamma...
Men töntiga kärlekshistorier fanns det nog i alla fall gott om i verkligheten också ...Battler skrev:Allt är fel stridsvagnar, uniformer, landskap, språk (filmen är dubbad till engelska från italienska eller spanska), töntig kärlekshistoria inlagd i handlingen ...
Är det Kapten Corellis Mandolin?Fältmarskalken skrev:Klart sämsta filmen om ww2 är en film som handlar om en grupp italienska soldater som hamnar på en ö i Grekland och glöms bort där. sedan händer det inget mer spännade i den filmen mer. Tyvärr kommer jag inte i håg vad den heter. Men den suger stenhårt!
Den var riktigt kass tycker jag...Leonidas skrev:Murphy´s Law, om någon såg den igår. Där begår, efter att ha sänkt ett brittiskt fartyg, massmord på de överlevande sjömännen. Var för vet jag inte. Det ska tilläggas att de skedde i Orinocofloden i sydamerika och det var inte långt till stränderna för de sårade att simma????
Tur att man friskade upp minnet av The Deer Hunter då istället!Den var riktigt kass tycker jag...