hiddan & dangerous 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem
Inlägg: 1425
Blev medlem: 4 april 2002, 12:38
Ort: Södertälje

hiddan & dangerous 2

Inlägg av hangatyr » 10 april 2002, 15:26

är det någon som vet när H&D 2 kommer ut? spelade igenom gamla fina ettan igen för ett par dagar sen, och insåg vilket fantastiskt spel det är! rena rama krigsfilmskänslan spelet igenom!!!!!

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem
Inlägg: 441
Blev medlem: 26 mars 2002, 11:33
Ort: Sala

H&D 2

Inlägg av Hooka-Hey » 10 april 2002, 15:45


Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 11 april 2002, 00:25

Trevligt! Hade nästan glömt bort att det existerade! Ettan var ju väldigt trevlig så jag hyser stora förväntningar på tvåan. Ryser fortfarande när jag tänker tillbaka på banan där man ska ta sig genom den jugoslaviska staden utklädd till civil. :roll:

/Johan

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem
Inlägg: 441
Blev medlem: 26 mars 2002, 11:33
Ort: Sala

H & D

Inlägg av Hooka-Hey » 11 april 2002, 10:17

Ja, det var ett rätt tufft uppdrag! Dessutom var spelet rätt buggigt i just detta scenario...

Användarvisningsbild
Hans Rosenberg
Medlem
Inlägg: 152
Blev medlem: 24 mars 2002, 20:43
Ort: Stockholm

H&D

Inlägg av Hans Rosenberg » 11 april 2002, 10:35

Jag kom aldrig längre än dit...

Användarvisningsbild
Private Snafu
Medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 26 mars 2002, 13:10
Ort: junakopunger

H&D

Inlägg av Private Snafu » 11 april 2002, 10:55

Köpte det spelet och drabbades ganska omgående tonvis med buggar. Vilka jag iofs löste efterhand. Värsta buggen var kopplad till mitt grafikkort vilket var dösvårt att hitta drivrutiner till.
Sedan hade man ju altid den hederliga "sjunka genom marken" buggen. :)
Kom fram till halva sista banan tror jag. (banan med flygfältet) Då tyckte min dator att jag borde lägga av eller skaffa bättre prestanda.

Roligaste banan tyckte jag var med Halftracken. Den som man körde på en väg med en Halftrack samtidigt som man sköt med Mg´n.
Surt bara att tanksen inte funkade :D

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem
Inlägg: 441
Blev medlem: 26 mars 2002, 11:33
Ort: Sala

Sjunka genom banan-buggen

Inlägg av Hooka-Hey » 11 april 2002, 11:07

Sjunka genom banan-buggen var en pina emellanåt!!! Min dåvarande burk hade dessutom svåra problem att processa allt som hände parallellt under den stora striden vid en sjö där man har ett par Tigertanks + en mängd tyska soldater i hälarna. Mkt, mkt låg framerate...vad gäller H & D 2 så finns en rätt schysst trailer att tanka ner på:

http://www.3dgamers.com/dl/games/hidden ... r.exe.html

Användarvisningsbild
Private Snafu
Medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 26 mars 2002, 13:10
Ort: junakopunger

Bana

Inlägg av Private Snafu » 11 april 2002, 18:48

Var det den när man skulle med Catalinan?

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem
Inlägg: 1425
Blev medlem: 4 april 2002, 12:38
Ort: Södertälje

catalinan

Inlägg av hangatyr » 12 april 2002, 13:23

catalinabanan var helt hopplös, lagg-festival!
löste det genom att utnyttja en bug: kröp baklängas genom den där skogskanten längst bort i banan. då stog stridsvagnar med besättnign där, avstängda så att säga. antignen kunde man då döda besättning och ta en av tigrarna och åka iväg och ställa sig vid huset innan artilleriet baöjarde. ett annat knep kunde vara att lägga sig långt bakom tigrarna med en ksp. när tyskarna dök upp, så gjorde dom det enligt ett visst mönster, vilket gjorde att man kunde slakta dem med ksp:n gnaska lätt....

J-O
Medlem
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 mars 2002, 15:46
Ort: Luleå

Hd

Inlägg av J-O » 13 april 2002, 16:27

Tyckte du den var svår med den Jugoslaviska staden?Testa att ta en man med kniv,spring direkt och byt till civila kläder gå sen helt öppet hela vägen fram till vakten på bryggan,ta fram kniven och sprätta honom! Göm kniven och ta båten och segla,Skitenkelt! :lol:

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 13 april 2002, 16:40

J-O,

det du säger låter enkelt men det var svårare att genomföra på riktigt. Det tog ett par gånger innan man lyckades tajma det. För tyskarna kunde upptäcka en även om man bara civila kläder om man gjorde något ovanligt.

Kom på ännu en grej! På samma bana kunde man sno en bil och köra lite racing!!! Görkul! Råkade bli överkörd av en spårvagn några gånger dock. :wink:

/Johan

Skriv svar