Combat Mission 2 är släppt!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Ole
Medlem

Combat Mission 2 är släppt!

Inlägg av Ole » 4 oktober 2002, 07:25

Inatt släpptes "Combat Mission 2 - Barbarossa to Berlin" för er som är intresserade av det. Själv blev jag inte frälst efter att ha spelat demon.

Håller själv tummarna hårt för att någon tar upp den officiella utvecklingen av "Close Combat"-serien... :|

gurden
Medlem

Inlägg av gurden » 4 oktober 2002, 11:53

Kolla in http://www.gicombat.com

Som CM fast i realtid. Inget demo ute än tyvärr...

-vils-
Medlem

Jag har det!

Inlägg av -vils- » 4 oktober 2002, 12:51

HeHe fick just ner det, installerar nu..

*big smile*

Ole
Medlem

Inlägg av Ole » 4 oktober 2002, 21:39

Ajajaj, inga piratkopior här inte (i vart fall inga sådana diskussioner)! :x

M4A3 Sherman 76mm
Medlem

Re: Combat Mission 2 är släppt!

Inlägg av M4A3 Sherman 76mm » 5 oktober 2002, 10:01

Patrick Paulsson skrev:Inatt släpptes "Combat Mission 2 - Barbarossa to Berlin" för er som är intresserade av det. Själv blev jag inte frälst efter att ha spelat demon.

Håller själv tummarna hårt för att någon tar upp den officiella utvecklingen av "Close Combat"-serien... :|

Kan bara hålla med. Förresten, var det du som förut var admin. på forumhuset?

Användarvisningsbild
MOS 13F
Medlem

Inlägg av MOS 13F » 7 oktober 2002, 00:40

Extremt synd att Battlefront inte har resurser att fixa en riktig 3D-motor :( Det känns som att inuti CM2:s fula och klumpiga skal finns ett jättebra spel som vill ut....

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 7 oktober 2002, 10:03

MOS 13F skrev:Extremt synd att Battlefront inte har resurser att fixa en riktig 3D-motor :( Det känns som att inuti CM2:s fula och klumpiga skal finns ett jättebra spel som vill ut....
Jag tackar och bockar för att BFC lagt krutet under huven istället. Det gäller att komma ihåg att det faktiskt handlar om ett taktiskt krigsspel och inte en FPS. Nu får vi en bra simulering där faktorer som vind och regn tas med i de ballistiska uträkningarna. Hade man gjort en 3D-motor a la Battleground 1942 är risken stor att vi fått vänta 5 år på att hårdvaran skulle hinna ikapp mjukvaran. ;)

CM:BB is more than meets the eye. :)

Bild

~Henric Edwards

-vils-
Medlem

hmm

Inlägg av -vils- » 7 oktober 2002, 10:36

ingen kampanj för soloplay. DEt är ur-uselt..

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Re: hmm

Inlägg av subskipper » 7 oktober 2002, 10:55

-vils- skrev:ingen kampanj för soloplay. DEt är ur-uselt..

Det håller jag med om. Ritigt svagt faktiskt. CMBB är ju som upplagt för en enorm kampanj som spänner över hela konflikten. Ett klart minus.

~Henric Edwards

-vils-
Medlem

MEN

Inlägg av -vils- » 8 oktober 2002, 08:36

När ditt spel anländer kanske vi kan testa att spela ett spel mot varandra! Det kanske är det som spelet är bäst på.

Fast det jag sett hittils av spelet är inte så mycket, jag ligger kvar i samma skyttegravar och motar olle i grind varje slag. Ryssen är ju helt IQ befriad. 3 mg42'or som motar lätt en hel division. Så fort jag börjar ösa bly flyr de tillbaka in i skogen :)

Iochförsig har de inga tanks, men ändå. Hade de gjort en samlad koncentrerad assault mot en enda stödjepunkt hade mitt försvar fallit med en gång, men han fortsätter att sporadiskt försöka sig över floden som om det var bärplockare ute på picnick!

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Re: MEN

Inlägg av subskipper » 8 oktober 2002, 10:27

-vils- skrev:När ditt spel anländer kanske vi kan testa att spela ett spel mot varandra! Det kanske är det som spelet är bäst på.

Fast det jag sett hittils av spelet är inte så mycket, jag ligger kvar i samma skyttegravar och motar olle i grind varje slag. Ryssen är ju helt IQ befriad. 3 mg42'or som motar lätt en hel division. Så fort jag börjar ösa bly flyr de tillbaka in i skogen :)

Iochförsig har de inga tanks, men ändå. Hade de gjort en samlad koncentrerad assault mot en enda stödjepunkt hade mitt försvar fallit med en gång, men han fortsätter att sporadiskt försöka sig över floden som om det var bärplockare ute på picnick!
Givet!

Frågan är bara om utmaningen kommer att bli särskilt mkt större för dig. ;)

~Henric Edwards

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 9 oktober 2002, 19:45

Jisses dj***** vilket spel! Tveklöst det klart bästa strategispel jag lagt mina flottiga tassar på. Grym känsla att se mina tappra finska krigare rycka an mot de ryska ställningarna på kyrkbacken utanför Viborg. Sisu i all ära, stormningen hade aldrig lyckats om det inte varit för 75 rökgranater och en Maxim som i princip spenderade all sin ammunition i ett enda svep. :)

-vils-,

Ska peta runt lite med spelet och lära mig lite mer om funktionerna, sedan hör jag av mig angående MP.

~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Anders Widén
Medlem

Inlägg av Anders Widén » 10 oktober 2002, 05:34

Henric:

Har du köpt spelet i Sverige eller beställt? Jag går och väntar på att det skall dyka upp i den lokala spel butiken men det kanske är slöseri med tid?

//Anders

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 10 oktober 2002, 05:56

Anders Widén skrev:Henric:

Har du köpt spelet i Sverige eller beställt? Jag går och väntar på att det skall dyka upp i den lokala spel butiken men det kanske är slöseri med tid?

//Anders
Kolla in http://www.duchet.com. Bra priser och en excellent service. Jag betalade 411kr inklusive frakt och misstänker att det faktiskt är ett lägre pris än det som kommer sättas i svenska butiker.

~Henric Edwards

M4A3 Sherman 76mm
Medlem

Inlägg av M4A3 Sherman 76mm » 10 oktober 2002, 18:22

[quote="Henric Edwards"]Jisses dj***** vilket spel! Tveklöst det klart bästa strategispel jag lagt mina flottiga tassar på. Grym känsla att se mina tappra finska krigare rycka an mot de ryska ställningarna på kyrkbacken utanför Viborg. Sisu i all ära, stormningen hade aldrig lyckats om det inte varit för 75 rökgranater och en Maxim som i princip spenderade all sin ammunition i ett enda svep. :)

-vils-,

Ska peta runt lite med spelet och lära mig lite mer om funktionerna, sedan hör jag av mig angående MP.

~Henric Edwards[/quo

Hej! Hör av dig till forumet igen när du har gjort en "djup" bedömning av spelet.
Jag har själv ettan, men saknar en stor kampanj i spelet.

Vet inte om jag ska köpa tvåan.

Skriv svar