Europa universalis III

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
gunship
Medlem
Inlägg: 1373
Blev medlem: 14 december 2004, 14:00
Ort: Stockholm

Europa universalis III

Inlägg av gunship » 26 september 2007, 21:20

VAD!! ingen hade postat tråden!!11ett

jag e besviken, eftersom det är ett grymt kul och komplicerat och historiskt korrekt och faktiskt med AI!

jag spelar sverige och har ett hyfsat stort imperium med en massa inflation, men jag klara mig

och ni?? :)

svartekaptenen
Medlem
Inlägg: 601
Blev medlem: 9 september 2007, 19:31
Ort: Malmö

Inlägg av svartekaptenen » 27 september 2007, 00:24

Jag tycker inte det är vidare bra föredrar EU 2, gillar inte grafiken bland annat.

Användarvisningsbild
Rosenhane
Medlem
Inlägg: 311
Blev medlem: 15 januari 2005, 23:03
Ort: Manchester

Inlägg av Rosenhane » 27 september 2007, 19:44

EuIII är ett väldigt bra spel och överraskade mig fast det vart sågat av kritikerna.
I slutet av denna månaden ska Paradox tydligen släppa ett nytt spel. Det lutar mest åt en expansion av Crusader Kings. Hoppas på att man kan exportera spelet till EUIII o fortsätta spelet i 400 år till :)

Magnus Lindström
Medlem
Inlägg: 672
Blev medlem: 1 juli 2004, 20:33
Ort: Gävle

Inlägg av Magnus Lindström » 27 september 2007, 21:09

Håller med tidigare talare, varför denna taskiga grafik efter 2 vackra spel?? Hearts of Iron eller vad det hette var fult också. EU 1 var faan en riktig klassiker, EU 2 fixade till det som saknades.

Användarvisningsbild
gunship
Medlem
Inlägg: 1373
Blev medlem: 14 december 2004, 14:00
Ort: Stockholm

Inlägg av gunship » 27 september 2007, 21:45

jag tycker inte att grafiken är något större problem. då kan man spela Medieval 2, med sin välarbetade politik och mångfald av länder... :P

Hrothga
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 oktober 2007, 10:45
Ort: Sverige

Inlägg av Hrothga » 25 oktober 2007, 14:27

Ja sannerligen var EU2 ett utmärkt spel. Ända problemet var när man hade ett imperium som sträckte sig från amerika till kina. Det bölev svårt att hålla koll på alla gränserna. Det var därför jag koncentrerade mig på Sverige och slog ut ryssarna och danskarna det första jag gjorde. Portugal vart också trevligt att lira som. Hade ett gigantiskt imperium i amerika. Däremot så förlorade jag själva Portugal :P Men det var för jag satsade stenhårt på kolonier.

Neuling
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 9 november 2007, 22:10
Ort: Sverige

Inlägg av Neuling » 15 november 2007, 18:22

Vad glad jag blir när jag ser att det är mer folk som lirar EU3. Jag funderar fortfarande om EU3 är bättre än EU2 i den senare så var det lättare att bygga upp ett kolonialvälde och jag anser att balansen mellan kolonialländer och "kontinentalländer" har blivit jämnare. Detta tycker jag är synd då jag hade stora framgångar med Portugal och Holland.
Tilläggen som spy-funktionen och statsman/rådgivare funktionen känns överflödiga och har gjort spelet mycket svårare, det är dåligt då antalet spelare är ännu lägre än i EU2.
Är det nån som vill köra en omgång EU3 någongång? Pax för Österrike isåfall :P .

tintin4you
Ny medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 7 mars 2005, 23:49
Ort: lund

Underbart spel

Inlägg av tintin4you » 13 januari 2008, 20:21

Gillar alla dessa spel , allt från EU2, EU3 och HOI serien . Kan hålla med om att trean inte är lika kul att spela

Skriv svar