World in conflict

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Medlem

World in conflict

Inlägg av Fredrik Andersson » 24 september 2007, 17:04

Jag tycker det är kul att ibland få lite återgång till gammal hederlig rysskräck modell 1980-tal. Ack vilka tider det var: festis i trekantiga förpackningar, solstollarna på TV, U-båtar i Karlskrona skärgård, Miami Spice och en amerikansk president som hade varit cowboy...

Åter till ämnet. Spelet "World in conflict", som utspelas under denna period, ska tydligen vara något alldeles extra. Är det någon som faktiskt har köpt det och som kan delge mig/oss alla sina tankar och synpunkter på spelet i fråga? Är det värt sina 400 spänn?

http://int.worldinconflict.com/uk//

haido
Medlem
Kontakt:

Inlägg av haido » 25 september 2007, 19:04

Årest kakka är min åsikt. Som jag har sagt tidigare. Ett strategispel för folk som inte gillar strategi. Det finns inget djup i spelet.
Du har fyra doktriner att välja mellan. Infanteri, Flyg, Tank och Support. Varje doktrin har ca 5 enheter, varav av man spelar på sin höjd med två för de andra är dåliga. Det finns 3 raser men det är ingen skillnad på varken Nato,usa eller Soviet. Så man kan lik gärna spela ett lag som det andra.

Hur det här spelet har fått 9.5 av gamespot.com, 93% av IGN och 5/5 av http://www.fz.se är ett stort frågetecken. Jag gissar att det är på grund av grafiken. För den är ju ruskig snygg.

Vill du ha strategi och djup där du känner att taktiker gör skillnad köp något annat. Vill du ha mycket action och kul en kort stund spela World of Conflict.

Jag vill tillägga att jag inte har spelat i klan ännu och kan tänka mig att det öppnar upp en hel del djup i detta spel men det gör ju klanspel i alla spel. Så välj något annat.

Mitt tips skulle vara att du köper Company Of Heroes och Oppossing Fronts då det kommer ut idag faktiskt. Det var länge sen jag var vittne till ett strategiskt spel med sånt enorm inlärningskurva och enormt strategiskt djup. Jag har spelat RTS sen första World of Warcraft och C&C. Att börja spela COH var som att börja om från början. Man fick lära sig om allt på nytt. Jag har i nuvarande stund spelat kanske i ett år utan att ens vara nära fulllärd. Då är jag inte dålig heller. Utan klår nog ändå 75% av de som spelar, men skillnad är enorm i toppen. Company of heroes är det bästa som har hänt RTSbranschen sen Starcraft. Tyvärr är spelet drabbat av balansproblem och buggar. Något som relic har börjat fixa på senare tid med allt bättre och bättre dev. stöd gentemot communityn.

Köp bara köp.

Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Medlem

Inlägg av Fredrik Andersson » 25 september 2007, 22:06

Tack för varningen! Avvaktar till dess att det kommer ut i budgetutgåva om något år...

haido
Medlem
Kontakt:

Inlägg av haido » 26 september 2007, 13:03

Ja nu ska jag ju inte helt förstöra dina chanserna att hitta ett spel som kan vara kul. Det är ju trots allt bara en åsikt, även om den är min och alldeles utmärkt bra.

Det finns ett Multiplayer demo. Tanka ner och spela så får du nog en alldeles utmärkt åsikt om vad spelet handlar om.

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem

Inlägg av larsleo » 16 oktober 2007, 00:26

WIC är inget strategispel. Det är sant, men det är ett väldigt bra spel för att leka plut/kompanichef. Man slipper massa byggande utan du har dina enheter samt du kan få fler tillförda. Du kan med andra ord fokusera på själva krigandet iställe för bygga hyddor och gud vet allt...

Varför WIC har fått ett bra betyg gissar jag pga samma skäl som Massives tidigare spel Ground Control, att man fokuserat på taktik på låg nivå visserligen men ändå..och kopplat bort allt byggande och resurssamlande.

Jag rekommenderar WIC starkt

ang uttalandet om strategispel utan strategi.. visst du flyttar inte runt armekårer motsv.. men det gör man inte i starcraft alt warcraft heller. Utan spelet utspelar sig mer på det man kallar taktiskt/stridsteknisk nivå

Tycker att man kan använda stridsteknik som används i verkligheten i spelet utan problem både med inf som pansar.. övriga har jag dålig koll på.. men att du måste välja en "doktrin är felaktigt.. bäst effekt i spelet får man om man använder "combined arms"

Hrothga
Ny medlem

Inlägg av Hrothga » 25 oktober 2007, 14:23

Ja, ända anledningen för mig att köpa det är väl att det är svensk-producerat :P

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 26 oktober 2007, 00:44

Jag tyckte nog det var bra, om än väldigt lätt och definitivt inte speciellt strategiaktigt, men på rätt dator (läs min), ser det fantastiskt ut ;-) Jag hade kul, men det varade inte mycket längre än en vecka. Dessutom saknar jag ett skirmishläge, hade gjort det intressant längre

/Robert

Christopherno1
Ny medlem

Re:

Inlägg av Christopherno1 » 25 februari 2008, 21:44

Håller med om att Company of heroes: opposing fronts är ett otroligt bra spel. Enligt min mening det bästa ww2 strategi spelet någonsin. Det är en enorm inlärningskurva och strategiskt tänkande hela tiden. Man får lära sig matcha flyganfall, artilleri, infanteri och tanks för att slå sig fram på bästa sätt. Grymm grafik och ett oerhört roligt spel som kan rekommenderas rejält. Lite buggar dock i servarna fortfarande, hoppas relic får det löst snart.

haido skrev:Årest kakka är min åsikt. Som jag har sagt tidigare. Ett strategispel för folk som inte gillar strategi. Det finns inget djup i spelet.
Du har fyra doktriner att välja mellan. Infanteri, Flyg, Tank och Support. Varje doktrin har ca 5 enheter, varav av man spelar på sin höjd med två för de andra är dåliga. Det finns 3 raser men det är ingen skillnad på varken Nato,usa eller Soviet. Så man kan lik gärna spela ett lag som det andra.

Hur det här spelet har fått 9.5 av gamespot.com, 93% av IGN och 5/5 av http://www.fz.se är ett stort frågetecken. Jag gissar att det är på grund av grafiken. För den är ju ruskig snygg.

Vill du ha strategi och djup där du känner att taktiker gör skillnad köp något annat. Vill du ha mycket action och kul en kort stund spela World of Conflict.

Jag vill tillägga att jag inte har spelat i klan ännu och kan tänka mig att det öppnar upp en hel del djup i detta spel men det gör ju klanspel i alla spel. Så välj något annat.

Mitt tips skulle vara att du köper Company Of Heroes och Oppossing Fronts då det kommer ut idag faktiskt. Det var länge sen jag var vittne till ett strategiskt spel med sånt enorm inlärningskurva och enormt strategiskt djup. Jag har spelat RTS sen första World of Warcraft och C&C. Att börja spela COH var som att börja om från början. Man fick lära sig om allt på nytt. Jag har i nuvarande stund spelat kanske i ett år utan att ens vara nära fulllärd. Då är jag inte dålig heller. Utan klår nog ändå 75% av de som spelar, men skillnad är enorm i toppen. Company of heroes är det bästa som har hänt RTSbranschen sen Starcraft. Tyvärr är spelet drabbat av balansproblem och buggar. Något som relic har börjat fixa på senare tid med allt bättre och bättre dev. stöd gentemot communityn.

Köp bara köp.

haido
Medlem
Kontakt:

Re: World in conflict

Inlägg av haido » 27 februari 2008, 23:54

Blir lite hi-jacking av tråden men. För er som är sugna eller undrar över Company of Heroes.
Gå hit:
http://www.gamefire.com/content/view/296/65/

Det är en PODcast kallad Tales of Heroes där två stycken kommenterar en COH match som en sport skulle man kunna säga. Det är oftast väldigt roliga. Den är 240 mb för att ladda ner men det är värt det.

I övrigt ifall ni är intresserade gå till http://www.gamereplays.org där större delen av Company of Heroes communityn hänger. Det är en av de bättre spelcommunitys jag stött på.

Skriv svar