Traditioner och spel?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Traditioner och spel?

Inlägg av B Hellqvist » 11 december 2006, 23:58

Sedan ett par år tillbaka har jag och forummedlem Scipio som tradition att träffas så nära årsdagen av inledningen på Ardenneroffensiven 1944 som möjligt för att spela något spel på samma tema. Så i år blir det ett möte över ett parti "Ardennes '44" nu på lördag, möjligen förstärkta av en eller två till. Är det några andra här som uppmärksammar årsdagar av kända slag genom att spela dem?

Användarvisningsbild
Hauptmann Froh
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Hauptmann Froh » 12 december 2006, 11:32

Detta var en intressant tradition ni utvecklat, tyvärr så har jag inte gjort något sånt här, men det verkar vara en trevlig tillställning som borde göras mera. Ska tala med mina vänner om detta, kanske kan införa något liknande.
Uppmärksammar ni någont mer datum eller bara just detta?

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
Schwedenzug
Medlem

Inlägg av Schwedenzug » 12 december 2006, 13:41

Mycket trevlig tradition där Björn. Var brukar ni träffas?
Om ni behöver förstärkning så kan ni alltid höra av er till mig.
Jag har spelat en hel del "bulge" spel genom åren

/magnus

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 12 december 2006, 18:46

Tidigare har jag försökt spela "Hastings 1066" så nära årsdagen som möjligt, och det finns ju ett antal slag man kan uppmärksamma på det här viset. Vi träffas vanligen hemma hos Scipio hemma i Skövde, då han har sitt krigsspelsrum för alla sådana aktiviteter. Tänk er tre Billy-hyllor fullproppade med enbart krigsspel...

Användarvisningsbild
Mako
Medlem

Inlägg av Mako » 12 december 2006, 23:34

Jag brukar köra landstigningen i Normandie, i de spel jag har med dylika banor (för närvarande Medal of honor: Frontline, Call of Duty 2 och Call of Duty 2:Big Red One), på datumet 6 juni. Mycket roligare än att fira någon nationaldag med kakor och flaggviftande.

Skriv svar