Motståndsannonser för historierelaterade krigsspel o. dyl.

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Motståndsannonser för historierelaterade krigsspel o. dyl.

Inlägg av Morgan » 4 augusti 2006, 17:54

Tänkte kopiera en idé från Axis History Forum, nämligen en tråd där man kan annonsera efter motståndare i historierelaterade krigsspel o. dyl.!

De tänkta, enkla riktlinjerna är:

1. Posta bara annonserna i den här tråden. Be andra medlemmar om att PMa eller mejla tillbaka och ordna upp ev. detaljer där.

2. Svara som sagt inte på annonserna i tråden.

3. Specificera vilket spel det gäller, så att det framgår tydligt.

4. Specificera hur du skulle vilka spela (PMEM/TCP/träffas etc.)

5. När du fått tillräckligt med svar på din annons uppdatera inlägget och säg att du fått en motståndare.

6. Posta inte klagomål om din motståndare i den här tråden, ta upp det på ett annat sätt och på en annan plats.

Jag behöver väl inte skriva hur en tänkt annons skulle tänkas se ut, det borde framgå ganska tydligt.

PMa mig gärna om förslag på hur ni ev. skulle vilja förbättra idén. Hoppas initiativet leder någonstans.

Mycket nöje!

Morgan

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Inlägg av Morgan » 15 augusti 2006, 11:17

Söker en motståndare i spelet Steel Panther WW2 för ett slag via mejl. Jag kommer att fortsätta studera i höst, men ett par spelrundor per vecka bör jag väl ändå hinna med. Skicka mig ett PM.

Morgan

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 15 augusti 2006, 11:58

Jkpg1977 skrev:Söker en motståndare i spelet Steel Panther WW2 för ett slag via mejl. Jag kommer att fortsätta studera i höst, men ett par spelrundor per vecka bör jag väl ändå hinna med. Skicka mig ett PM.

Morgan
Sign me up.
:)

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Inlägg av Morgan » 15 augusti 2006, 12:48

PM:ar dig...

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Combat Mission Multiplayer Kampanj söker spelare

Inlägg av haido » 8 november 2006, 19:51

Jag söker intresserade att spela ryskar att vara med i en dynamisk kampanj med spelet CMBB. Vi spelar i region nord kring '41 där vi utgår från ett slagfält där man flyttar runt pjäser som sedan genereras som slag i CMBB där två befälhavare utkämpar striden?

Är du intresserad att spela som ryss skriv något i tråden.
Det finns även platser i reserven som tysk men Ryssarna är en högre prio.

Tack för mig.

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Söker spelare till rollspelet Mutant - Undergångens Arvtagar

Inlägg av Morgan » 12 februari 2007, 12:42

Hej,

jag jobbar på en kortare Mutant-kampanj som kommer att hållas i Studiefrämjandets lokal i Huskvarna (mellan Sandagymnasiet och Willys Österängen) och kommer omfatta tre speltillfällen (RP-skapandet inte inräknat), kanske fler om folk är intresserade.

Jag planerar en kampanj som kommer kräva mestadels tänk, men även en del stridsmoment. Hittills har jag fått en spelare.

Den kommer vara klar senast i slutet av februari. Speldagar bestämmer jag inte nu, utan det beror helt på när ni spelare kan.

Hör av er via PM!

Morgan

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Re: Söker spelare till rollspelet Mutant - Undergångens Arvt

Inlägg av Morgan » 14 februari 2007, 13:06

Jkpg1977 skrev:Hej,

jag jobbar på en kortare Mutant-kampanj som kommer att hållas i Studiefrämjandets lokal i Huskvarna (mellan Sandagymnasiet och Willys Österängen) och kommer omfatta tre speltillfällen (RP-skapandet inte inräknat), kanske fler om folk är intresserade.

Jag planerar en kampanj som kommer kräva mestadels tänk, men även en del stridsmoment. Hittills har jag fått en spelare.

Den kommer vara klar senast i slutet av februari. Speldagar bestämmer jag inte nu, utan det beror helt på när ni spelare kan.

Hör av er via PM!

Morgan
Rollspelskampanjen är färdig och spelbar senast på söndag. Nu är 90% av allting färdigt.

Morgan

Skriv svar