WinSPww2 är släppt!
Välj Downloads till vänster alt tryck härJkpg1977 skrev:Var någonstans står det att det går ladda ner gratis? Jag kunde bara se texten Buy it now!.
Morgan
/CvD
För den som inte upptäckt det ännu:
I Win-versionen av SPWW2 går det att låta fordonen backa bort från fienden, med det tjocka frontpansaret och den massiva kanonen riktad i farans riktning. Denna manöver tar visseligen tre gånger så lång tid som att köra framåt, men det kan löna sig i strid.
Tryck bara 8 på nummertangenterna längst till höger på tangentbordet.
Morgan
I Win-versionen av SPWW2 går det att låta fordonen backa bort från fienden, med det tjocka frontpansaret och den massiva kanonen riktad i farans riktning. Denna manöver tar visseligen tre gånger så lång tid som att köra framåt, men det kan löna sig i strid.
Tryck bara 8 på nummertangenterna längst till höger på tangentbordet.
Morgan
Ändra om i befälsstrukturen?
Hej,
jag undrar om det går att ändra om i befälsstrukturen i SPWW2 på något sätt. Har skapat en stridsstyrka för kommande AARs, och jag vill att prickskyttarna ska stå under direkt befäl av överstelöjtnanden, dvs. stridsstyrkechefen som jag gestaltar. Hur gör jag det? I morse kollade jag i befälsrostret (en knapp långt uppe till höger i läget när du placerar ut dina styrkor inför det kommande slaget), men där gick det bara att kolla vem som hade befäl över vad.
Morgan
jag undrar om det går att ändra om i befälsstrukturen i SPWW2 på något sätt. Har skapat en stridsstyrka för kommande AARs, och jag vill att prickskyttarna ska stå under direkt befäl av överstelöjtnanden, dvs. stridsstyrkechefen som jag gestaltar. Hur gör jag det? I morse kollade jag i befälsrostret (en knapp långt uppe till höger i läget när du placerar ut dina styrkor inför det kommande slaget), men där gick det bara att kolla vem som hade befäl över vad.
Morgan
Re: Ändra om i befälsstrukturen?
Under deployment när man ser kartan och placerar sina förband finns en knapp för att byta chef på enskild enhet (tredje knappen uppifrån i vänstra raden).Jkpg1977 skrev:Hej,
Morgan
Välj enhet (prickskytt) klicka på knappen nämnd ovan (en vit pil som pekar på en "chef")
leta upp den nya chefen och klicka på den.
I Show company details kan man flytta plutoner mellan kompanicheferna, men det brukar ta mig något försök innan jag kommer ihåg hur det ska funka.
Föressten tack för AAR'na
/John T
Re: Ändra om i befälsstrukturen?
Fick det att funka på det sistnämnda sättet. Jag fick först flytta enheterna till kompanicheferna och sedan till högkvarteret.JohnT skrev: I Show company details kan man flytta plutoner mellan kompanicheferna, men det brukar ta mig något försök innan jag kommer ihåg hur det ska funka.
/John T
Morgan