kotik skrev:Gröfaz skrev:För övrigt så ansåg jag Pardaoxs eget HOF2 forum vara riktigt dåligt
VA!?!
På vilket sätt då? Nog för dom som är stamgäster där kan vara lite galna, okay mycket galna, men dom hjälper då en om man frågar snällt. Själv så ä jag en gammal räv där på det forum, varit där i snart 5 år, och man måste vara fråga så svaras det. Okay att dom just nu är lite inriktiade på den kommande expansionen "HoI II: Doomsday" men så illa är det inte tycker jag.
Det finns en bra guide här så vitt jag har förstått:
http://hoi2.nsen.ch/wiki/index.php/Main_Page
tack för länken, har inte hunnit läsa igenom denna, den verkar urbra

.
Jag syftar mer på ifall man som jag är nybörjare söker efter lite bra FAQ:s och andra tips, då går jag givetvis till HOF2:s egtet forum för dom borde ju kunna ha bra info, men som jag visade i länken så var det oroväckande få trådar som var skrivna om HOF2 för att vara spelutvecklarnas eget forum

... det var ingen allmän attack mot hela forumet som jag inte vet så mycket om och igentligen inte skulle ha kritiserat från början.
Ferocius skrev:Gröfaz skrev: Okej, tack för tipset Franq, men det jag minns mest av min förra spelperiod av HOF2 är att jag blev så förbannad på att enns armé var tok föråldrad, nästan alla trupper var i princip 1918-års modell och verkade ta en evighet att uppgradera, fyller det någon större funktion att disbanda dom för att få mer population (eller vad det nu heter) för att sedan satsa på att utveckla en ny mordern armé, eller är det oviktigt med tanke på att Ryssland redan har en sådan stor folkmängd som dom kan avverka i ett krig?
Vad jag har förstått så går det snabbare att uppgradera dina trupper om du uppgraderar de mer än 1 nivå, alltså om du väntar med att uppgradera dina 1918-infanterister tills du forskat fram 1939-modellen. Jag kan inte svära på att det är så, men jag har fått den uppfattningen. Det går överhuvudtaget långsamt med uppgraderingarna som Sovjet, eftersom du har en värnpliktsarmé. Om du istället tålmodigt flyttar över mätaren mot en stående armé, så kommer alla uppgraderningar gå snabbare. I övrigt så håller jag med om det som Franq har skrivit i tråden.
Så det finns alltså en slider som avgör ifall din armé är en värnpliktsarmé eller en stående armé? en sådan märkte inte jag när jag spelade förut (tror jag). Vad är skillnaden mellan en stående och värnpliktig armé då?
Det lär ju knappast vara så att ifall du har en värnpliktig så "rycker den in" när det blir krig?

Är du för övrigt säker på ifall om jag gör min armé till en stående så kommer uppgraderingarna gå snabbare?
*Tack även för alla svar, dela gära med er av fler HOF2 länkar om ni har andra som kan hjälpa mig och andra på forumet som någon gång funderar på att börja lira HOF2...
mvh