Medieval total war 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Yoza
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: 13 augusti 2006, 14:11
Ort: Stockholm

Inlägg av Yoza » 20 oktober 2006, 15:19

Release 10/11. 400 spänn på Webhallen.

Ostrobothnia
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: 15 januari 2006, 18:14
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Ostrobothnia » 25 oktober 2006, 16:27

Belisarius skrev:
Ostrobothnia skrev:Nu skule det allt sitta med stadiga inkomster istället för studier och en föråldrad dator...
Dilemmat är att sitter man med stadiga inkomster och en hyfsat modern burk har man inte tid att spela... :(
Haha, det var det också. :P när jag tänker efter är det nog så att det är någon månad sedan ja hunnit spela något spel själv...

mattep74
Medlem
Inlägg: 445
Blev medlem: 8 juni 2004, 16:09
Ort: Västerås

Inlägg av mattep74 » 3 november 2006, 22:48

jag laddade ner demot och hade inga problem att spela spelet, förutom det faktum att jag fick stryk i båda scenariorna:)

Användarvisningsbild
volgar
Medlem
Inlägg: 417
Blev medlem: 30 augusti 2003, 19:11
Ort: sthlm

Inlägg av volgar » 12 november 2006, 18:50

Har hela spelet! måste säga att det är GRYMT bra! Ett måste för alla total war fans! :)

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 12 november 2006, 23:43

Någon som har en bra länk till download av demot? De jag hittar är bara de officiella sidorna och där går det låååångsamt.

Användarvisningsbild
volgar
Medlem
Inlägg: 417
Blev medlem: 30 augusti 2003, 19:11
Ort: sthlm

Inlägg av volgar » 13 november 2006, 20:45


Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 13 november 2006, 23:37

Tuuuuusen tack! :D

Hederliga FragZone, att jag glömt att de fanns! (och ja, jag maxxar...tog lite drygt 5 min)

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem
Inlägg: 1021
Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
Ort: Stockholm

Inlägg av Panzerschreck » 14 november 2006, 15:51

Köpte i torsdags, har inte blivit mycket sova haha!
har klarat korta kampanjen med England och nu spelar jag som turkarna!
Vissa buggar och lite fakfel. Men det bra överväger det dåliga, sen kommer det ju patcher.

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 17 november 2006, 10:45

Spelade demot igår, gillade det skarpt! Datorn klarar visst bara "medium" setting på grafiken, men det räcker ju. Italienska scenariot var inte svårt, men fick spö i Agincourt. Var väntat att kavalleriet skulle gå runt om och attackera i ryggen (i verkligheten anföll de trossen..?), ställde om de bakre enheterna att möta dem men jag kunde inte parera det samtidigt som man sköt allt avancerande infanteri sönder och samman. Båda sidorna led 90%-iga förluster.

mattep74
Medlem
Inlägg: 445
Blev medlem: 8 juni 2004, 16:09
Ort: Västerås

Inlägg av mattep74 » 17 november 2006, 12:32

jag kör på den minst krävande grafikinstallationen och ändå fryser spelet när videosnuttar ska spelas. Enligt MTWs officiella forum är det ett känt fel som ska fixas med en patch dock.

Jag spelade Agnicourt på demot och klarade det på andra gången.

Spelar som Spanien och håller på att omvänder nordafrika tillbaka till kristendomen.

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem
Inlägg: 277
Blev medlem: 10 mars 2004, 17:29
Ort: Huddinge

Inlägg av Gröfaz » 17 november 2006, 13:58

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååh smärta! jag spelar som Frankrike på Hard scenario och hard i strider. Runt 20 turns in i spelet är jag i krig med följande nationer: England, Tyskland (eller heliga romar imperiet eller vad det heter), Portugal, Danmark och Milano!
Påven avskyr mig så det springer runt inquisitörer runt hela mitt rike och avrättar i princip alla mina bästa generaler. Jag bygger kyrkor och präster men påven avskyr mig lika mycket för det.
I alla strider så utplånar jag i princip mina fiender men det är lite svårt att försvara Paris från Engelsmänn när man står och belägrar Nürnberg.
Diplomatin är som alla Rome-spelare fått erfara fortfarande buggig. Jag erbjöd danskarna en provins, 5000 floriner + map information för att sluta fred, Men ICKE!
Jag kan i princip vinna över alla mina fiender men det lär ta en jädra tid och det vill man ju igentligen göra längre in i spelet när man ahr tillgång till bättre enheter. Nu på 1100-talet så springer man runt med town militia och Mailed knights. Jag tror jag ska spela om på moderate på scenario så att jag kanske kan få ta en eller två fiender i taget och inte 5.
Är det någon annan som har problem med Frankrike på högre svårighets grader?

mattep74
Medlem
Inlägg: 445
Blev medlem: 8 juni 2004, 16:09
Ort: Västerås

Inlägg av mattep74 » 17 november 2006, 16:17

jag spelar Spanien och ska välja påve. De osäkra vill inte ens ha några territorier för att rösta på mig.

Gröfatz. Har påven excommunicated dig? I så fall förstår jag att du är angripen av fem länder

Användarnamn?
Utsparkad
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 januari 2005, 11:20
Ort: Irland och Stenungsund.

Inlägg av Användarnamn? » 17 november 2006, 16:26

Spelet kräver ju så jäkla mycket från datorn. Allting laggar ju, ändå har jag en hyffsad dator.

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem
Inlägg: 277
Blev medlem: 10 mars 2004, 17:29
Ort: Huddinge

Inlägg av Gröfaz » 17 november 2006, 18:42

mattep74 skrev:jag spelar Spanien och ska välja påve. De osäkra vill inte ens ha några territorier för att rösta på mig.

Gröfatz. Har påven excommunicated dig? I så fall förstår jag att du är angripen av fem länder
Nej det ahr han inte, men på sin lilla kors-skala så ligger jag på ett kors. Förstår inte riktigt hur jag ska förbättra min situation. Jag ahr skickat några präster mot muslimerna så att dom ska få predika lite och bli bra, kyrkor försöker jag bygga så gått det går så jag får se ifall ahn uppskattar mig mer sen.
Nu har Påven begärt att jag under en snar framtid måste ansluta mig till ett korståg med min kung, men förstår inte hur man gör det!

Herr Nilsson
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: 29 juli 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Herr Nilsson » 17 november 2006, 21:17

Man vet att man har en dålig gammal dator när inte ens demot vill starta, utan bara kraschar direkt tillbaka till skrivbordet :P
Får hålla mig till klassikerna ett tag till verkar det som.

Skriv svar