Rome Total Realism
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Rome Total Realism
Har någon av en testat modden RTR till Rome total war? Laddade ner den igår och funderar på fall jag ska installera det, verkar ju uppenbarligen lovande.
/Robert Sköld
/Robert Sköld
- Dûrion Annûndil
- Medlem
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Nu har jag läst lite om saken, så jag är positiv! Det fanns så många irriterande felaktigheter i RTW, som man fick ignorera bara för att det trots allt är ett sketa-bra spel.
http://www.netjak.com/review.php/997
Mvh -Dan
http://www.netjak.com/review.php/997
Mvh -Dan
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Du förekom mig med ditt svar Dan! Jag känner mig också positivt inställd till det, vad det gäller Historisk korrekthet kan ju inte mycket bli sämre. JAg är inte dunderinsatt i den tiden, men tom. jag ser en hel del underligheter.
Tror dock jag ska ge Barbarian Invasion en rejäl chans innan jag sätter igång med RTR.
/Robert
Tror dock jag ska ge Barbarian Invasion en rejäl chans innan jag sätter igång med RTR.
/Robert
-
M Corleone
- Medlem
- Dûrion Annûndil
- Medlem
http://www.rometotalrealism.org verkar vara den officiella hemsidan.
- Panzerschreck
- Medlem
-
M Corleone
- Medlem
Realism-modden gör Rome väldigt mycket bättre.
Jag körde babarian invasion och blev ganska besviken. Det känns som om utvecklarna vill göra lite fantasy av rommartiden. En del underliga enheter. Dock måste jag säga att när frankerna slänger sina yxor så ser det fräkt ut.
Ett problem med Total realism modden är att många av fraktionerna miste sina egenheter gentemot originalet. Det blir ett bättre men mera slätstruket spel.
Daniel
Jag körde babarian invasion och blev ganska besviken. Det känns som om utvecklarna vill göra lite fantasy av rommartiden. En del underliga enheter. Dock måste jag säga att när frankerna slänger sina yxor så ser det fräkt ut.
Ett problem med Total realism modden är att många av fraktionerna miste sina egenheter gentemot originalet. Det blir ett bättre men mera slätstruket spel.
Daniel
Har haft den sedan länge(fick den med en data tidning) det blev inte något mer blod för den skull, men man kan spela som de icke Romerska rikena och slipper de tröttsamma upplärningsslagen.
Just nu är jag Selukid och har tillsammans med Rommarna utplånat samtliga folkslag förutom Britterna och de romerska fraktionerna förståss. Jobbar stenhårt på att köra ut Scipi från Nordafrika och Brutus från Balkan sen tänker jag gena direkt mot Rom.
Just nu är jag Selukid och har tillsammans med Rommarna utplånat samtliga folkslag förutom Britterna och de romerska fraktionerna förståss. Jobbar stenhårt på att köra ut Scipi från Nordafrika och Brutus från Balkan sen tänker jag gena direkt mot Rom.
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Jag tror du menar någon annan version, för i RTR så har man plockat bort de rena fantasi-fraktionerna, dvs britterna, egyptierna, och att romarna är delade i 4 delar.
Att de man tagit bort rena fantasienheter har ju som sagt gjort det hela mer slätstruket, men det illusterar ju bara att de olika rikena på den här tiden faktiskt hade många liknande enheter - de var ju komna ur samma militära tradition i de flesta fall. Att de östliga rikena har liknande taktik tillexempel.
Att de man tagit bort rena fantasienheter har ju som sagt gjort det hela mer slätstruket, men det illusterar ju bara att de olika rikena på den här tiden faktiskt hade många liknande enheter - de var ju komna ur samma militära tradition i de flesta fall. Att de östliga rikena har liknande taktik tillexempel.
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Dûrion Annûndil
- Medlem