Bästa Westernfilmen

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 15 maj 2005, 16:49

Arnvidh skrev:Största favoriten måste nog bli "for a few dollars more", även om "once upon a time in the west" också är en favorit.
Jag älskar duelscenen med klockan och musiken till, i slutet på "for a few dollars more".
Duellscenen i Den Gode... är ännu coolare. Spänningen laddas upp otroligt medan kameran växlar mellan kombatanternas ögon, munnar och händer. :)

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 15 maj 2005, 18:44

Den gode, den onde och den fule är helt klart en av de bästa filmer som jag någonsin sett alla kategorier, så naturligtvis är det, i mitt tycke, den bästa westernrullen också. :) Även om det bör påpekas att jag inte sett så förfärligt många sådana.

/Johan

Arnvidh
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 16 november 2003, 20:22
Ort: Sverige...

Inlägg av Arnvidh » 18 maj 2005, 20:20

Mako skrev:
Arnvidh skrev:Största favoriten måste nog bli "for a few dollars more", även om "once upon a time in the west" också är en favorit.
Jag älskar duelscenen med klockan och musiken till, i slutet på "for a few dollars more".
Duellscenen i Den Gode... är ännu coolare. Spänningen laddas upp otroligt medan kameran växlar mellan kombatanternas ögon, munnar och händer. :)
Den är iofs väldigt häftig den med och har också väldigt passande musik till. Misstänker att det beror på att jag såg "For a few dollars more" betydligt tidigare.

Skriv svar