SVT 1: "På västfronten intet nytt" idag kl 14:20
SVT 1: "På västfronten intet nytt" idag kl 14:20
Filmatisering av Erich Maria Remarque. Måste ses - men vilken sändningstid!?! 
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Re: SVT 1: "På västfronten intet nytt" idag kl 14:
Va? NEJ!Hexmaster skrev:Filmatisering av Erich Maria Remarque. Måste ses - men vilken sändningstid!?!
Tycker vi ska maila svt och klaga! På riktigt nu alltså, jag ska då baske mig göra det.
Det är kanske pensionärerna som är målgruppen... Eller ingen aning förresten, vem tittar på långfilm så dags, den tiden brukar vara vikt för hopplösheter á la Åsa-Nisse. Obegripligt.Albert skrev:Hm...konstigt.
SVT brukar väll inte visa "våldsskildringar" på barnvänlig tid.
Här är SVT:s tyck-till-sida:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6287
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Den är mycket bra filmad för att vara så gammal och håller än idag (eller iallafall när jag såg den första gången 1996). Jag blev imponerad av den rent tekniskt med kameravinklar och så... ja jag är ju ingen expert men..maal skrev:Vilken version är det, den från 1930 eller den från 1979?
EDIT// Det var den från 1930, den fick en Oscar på sin tid men jag vet inte i vilken kategori.
Men som sagt sändingstiden är helt åt helv...
När jag såg den var det en väldigt repig filmkopia dock, nån som ser den kan ju tala om om svt har en bättre kopia.
Sonderling ....glömde ladda videon
- Mikael Eklund
- Medlem
Menar ni allvar?
Sveriges television visar ett program som ni vill se, en film från 30-talet som typ alla i hela världen skulle spy på om dom inte har speciellt intresse av innehållet. Men ni tänker gnälla för att dom visar det på fel tid? Var glad att dom visar det överhuvudtaget och skicka respektbrev till den stackars sate som antagligen fått slåss för att få in det i tablån överhuvudtaget så ni har nåt att spela in på den stackars videospelaren.
Sveriges television visar ett program som ni vill se, en film från 30-talet som typ alla i hela världen skulle spy på om dom inte har speciellt intresse av innehållet. Men ni tänker gnälla för att dom visar det på fel tid? Var glad att dom visar det överhuvudtaget och skicka respektbrev till den stackars sate som antagligen fått slåss för att få in det i tablån överhuvudtaget så ni har nåt att spela in på den stackars videospelaren.
- Anton Severin
- Medlem
Tur att jag ögnade igenom TV-tablån i metro i morse på bussen så jag inte missade den här filmen. Den hade man velat se riktigt länge, den var riktigt bra fast jag störde mig lite på att ljudet var så slitet men det vande man sig vid snabbt.
Btw: Franq denna film kanske inte har direkt världens största underhållningvärde (tyvärr) för alla i landet men det känns verkligen som det borde tillhöra allmänbildningen att se den här filmen, bättre sändingstid är helt klart ett måste.
Btw: Franq denna film kanske inte har direkt världens största underhållningvärde (tyvärr) för alla i landet men det känns verkligen som det borde tillhöra allmänbildningen att se den här filmen, bättre sändingstid är helt klart ett måste.
Jag skrev till dem och tackade för att de visade filmen (som jag har på video nu, hurra). Jag passade även på att fråga varför de sände den på den aktuella tiden; vilken målgrupp hade de tänkt sig? En krigsfilm på barnvänlig tid ger ett underligt intryck.Franq skrev:...skicka respektbrev till den stackars sate som antagligen fått slåss för att få in det i tablån överhuvudtaget...
- Wolfblitzer
- Medlem
Min mamma tpisade mig om filmen och eftersom jag är tonåring svarade jag med "Jaha, boken var dryg så filmen är väl också det".
Sen kom jag ju på att jag ville se filmen och hoppades på att jag skulle sluta tidigt idag, men jag gjorde inte det
men min pappa spelade in den så jag kan se den
:D
PS. jag tycker egentligen inte att boken är dryg
Sen kom jag ju på att jag ville se filmen och hoppades på att jag skulle sluta tidigt idag, men jag gjorde inte det
PS. jag tycker egentligen inte att boken är dryg