Krigsfilmer
Krigsfilmer
Vailken är den bästa respektive sämsta krigsfilm om WW2 som du sett?
Bästa: Stalingrad
Sämsta: Windtalkers
Bästa: Stalingrad
Sämsta: Windtalkers
Senast redigerad av 1 Nizze, redigerad totalt 10 gånger.
Bästa: Das Boot
Sämsta: Vet ej det gjordes många dåliga på 50-talet. Sen har jag aldrig gillat Järnkorset....den e iofs inte direkt dålig, tyckte den var motbjudande bara, klassiskt fall av mänsklig degenering.
Stalingrad var en besvikelse.
*edit* Jag blandar ihop fimerna här: jag menar att jag tyckte Den tunna röda linjen var hyfsad. Windwalkers har jag inte ens sett
Sämsta: Vet ej det gjordes många dåliga på 50-talet. Sen har jag aldrig gillat Järnkorset....den e iofs inte direkt dålig, tyckte den var motbjudande bara, klassiskt fall av mänsklig degenering.
Stalingrad var en besvikelse.
*edit* Jag blandar ihop fimerna här: jag menar att jag tyckte Den tunna röda linjen var hyfsad. Windwalkers har jag inte ens sett
Senast redigerad av 2 Schwalbe, redigerad totalt 9 gång.
Bästa: FinskaVinterkriget/Stalingrad/Saving Private Ryan/Patton Pansargeneralen/BoB
Sämsta:Döden på larvfötter/Tripple Cross
Senast redigerad av 1 volgar, redigerad totalt 11 gånger.
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Bästa: Das boot/Stalingrad
Sämsta: Döden på larvfötter/Windtalkers/Pearl Harbor
Om man läser storyn för "Döden på larvfötter" så mår man illa
Sämsta: Döden på larvfötter/Windtalkers/Pearl Harbor
Om man läser storyn för "Döden på larvfötter" så mår man illa
1941. Slaget om Stalingrad är förlorat och tyskarna är på reträtt. Djupt inne i de ryska skogarna har det 27:e pansarregementet förskansat sig, ett manskap bestående av f.d. straffångar och annat slödder som används vid självmordsuppdrag. De är beredda att offra allt för att slå sig tillbaka till den ryska fronten - inklusive sina liv. De är ändå inte värda någonting!
Senast redigerad av 1 L. Josephson, redigerad totalt 9 gånger.
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
- Johan Elisson
- Medlem
- Marcus Svernvik
- Medlem
- Djinghis Khan
- Medlem
Bästa: "Den stora flykten" (inte för historian utan handlingen)
Sämsta: de är så många att jag inte vet vad jag ska välja. "Pearl Harbour" räknar jag bort, för den räknar jag inte ens som en riktig krigsfilm. "Järnkorset", "when trumpets fade", "döden på larvfötter" (en larvig film!), "Den tunna röda linjen" - alla är de oerhört urusla i mitt tycke, inte bara för att vara VK2-filmer utan överhuvud taget bland de filmer jag sett.
/DK M
Sämsta: de är så många att jag inte vet vad jag ska välja. "Pearl Harbour" räknar jag bort, för den räknar jag inte ens som en riktig krigsfilm. "Järnkorset", "when trumpets fade", "döden på larvfötter" (en larvig film!), "Den tunna röda linjen" - alla är de oerhört urusla i mitt tycke, inte bara för att vara VK2-filmer utan överhuvud taget bland de filmer jag sett.
/DK M
- Kn Korrekt
- Medlem
Triple Cross är ju hur cool som helst. Man kan ju bara älska Brittiska 60-talsfilmer med dess tillbakalutade stil.volgar skrev:Bästa: FinskaVinterkriget/Stalingrad/Saving Private Ryan
Trots att jag är 1800-talsfetischist och uppskattade Gettysburg så tyckte jag att Gods and Generals var riktigt kass. Dåligt skådespeleri och än sämre stridsscener.
- Johan Elisson
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Håller med, tycker den var rätt bra/roligJa77 skrev:Jag fattar inte vad folk har emot döden på larvfötter, vist de har 50-tals tankjägare (någon som vet var den heter) och baksidan på vido/dvd fodralet är en riktig katastrof. När de pratar om Stalingrad 1941.
Mycket Bra: BoB (om den räknas som en film?) och många fler jag inte kommer ihåg.
Bra/Sådär: Spr, Windtalkers, Hart´s War, Below, Döden på Larvfötter, enemy at the gates m.m.
Dåliga: Musquito Divisionen
Senast redigerad av 1 Andrew, redigerad totalt 9 gånger.