Civ
Civ
Vad tycker ni om spelet Civ? Jag tycker att det är rätt bra men man blir lätt trött på det.
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- Raskolnikov
- Medlem
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- D. Andersson
- Medlem
Själv står jag inte ut med allt pillerjobb. En ny soldat däääääär, gå till andra sidan kartan och ta en ny soldat däääääär, sen skicka dem diiiiiiit... Sen ska trettio enheter göra långsamma förflyttningar på olika platser efter varandra... Man får ladda upp med böcker och en assisten om man ska orka spela.
Jag tyckte mer om Master of Magic, en fantasy-version av civilization, där man forskade fram nya trollformler istället för enheter/teknologier. Det hade även en annan värld man kunde ta sig till via portaler / trollformler, så det var två världar man kunde erövra.
Fast visst är civilization kul :) kan sitta i flera timmar och bygga och grejja. Tråkigt bara att de är så resurskrävande nuförtiden, Civilization 3: Conquests kändes fruktansvärt tungt och segt.
Fast visst är civilization kul :) kan sitta i flera timmar och bygga och grejja. Tråkigt bara att de är så resurskrävande nuförtiden, Civilization 3: Conquests kändes fruktansvärt tungt och segt.
- Raskolnikov
- Medlem
Jo man tröttnar ju lite efter ett parti på 50 timmar!
Senast det begav sig så satt jag och körde i ungefär två dars tid sammanlagt bara för att upptäcka när jag bara hade ca 20 rundor kvar på tiden att jag inte kunde vinna:det tog för lång tid att utveckla de sista teknologierna som ger de sista rymdskeppskomponenterna,min måttliga användning av kärnvapen
var inte måttlig nog för de länder som skulle kunna tänkas rösta fram mej som Fn-chef och det förefaller osannolikt att jag ska kunna vinna på annat sätt...snacka om att det kändes bittert!
Senast det begav sig så satt jag och körde i ungefär två dars tid sammanlagt bara för att upptäcka när jag bara hade ca 20 rundor kvar på tiden att jag inte kunde vinna:det tog för lång tid att utveckla de sista teknologierna som ger de sista rymdskeppskomponenterna,min måttliga användning av kärnvapen
Hatar tidsbegränsade spel. Värst är HOI osv. Man ska köra tills man vinner/förlorar!Raskolnikov skrev:Jo man tröttnar ju lite efter ett parti på 50 timmar!
Senast det begav sig så satt jag och körde i ungefär två dars tid sammanlagt bara för att upptäcka när jag bara hade ca 20 rundor kvar på tiden att jag inte kunde vinna:det tog för lång tid att utveckla de sista teknologierna som ger de sista rymdskeppskomponenterna,min måttliga användning av kärnvapenvar inte måttlig nog för de länder som skulle kunna tänkas rösta fram mej som Fn-chef och det förefaller osannolikt att jag ska kunna vinna på annat sätt...snacka om att det kändes bittert!
Civilization 3 (och 2an) är helt enkelt ett av de bästa strategispelen som någonsin gjorts. Så enkelt är det, ny expansion finns även ute för de som är intresserade. Själv gillar jag expansionen skarpt.
http://www.civ3.com
http://www.civ3.com
- Mathias Forsberg
- Medlem
Du gillar m a o snarare inte historiska spel... där det faktiskt kan förekomma att man inte behöver segra eller dö i en socialdarwinstisk duell?Mercai skrev: Hatar tidsbegränsade spel. Värst är HOI osv. Man ska köra tills man vinner/förlorar!
Å andra sidan löser väl Civ även detta med rymdkapplöpningen?
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt: