Slaget utspelar sig den 2 december 1942, mellan Djedeida och Tebourba i Tunisien. Jag kommer att föra befäl över delar av 10:e tyska pansardivisionen och anfalla brittiska 2/II Hampshire bataljonen som blockerar väg 50 mot Tebourba.
Slaget är halvhistoriskt och OoB och kartan baseras på det riktiga slaget. Det är första gången anglo-amerikanerna stöter på den fruktade Tigern...
Uppdrag: Att ta mig längs väg 50 och krossa allt motstånd jag kan tänkas stöta på.
Underrättelsetjänsten rapporterar att 2/II brittiska bataljonen håller olivlunden framför mig. Min enhet har störts av artillerield hela dagen.
Styrkor:
1 kompani pansargrenadjärer
6 SPW 232 8-hjuliga pansarbilar
1 105mm artilleriobservatör
Huvudstyrkan, anländer c:a 5 minuter in i slaget på väg 50:
3 Tiger I ausf. E
7 Pzkfw III ausf. N
1 kompani pansargrenadjärer
---
Så här ser kartan och min inledande plan ut:

http://www.cs.umu.se/~c03mln/041.jpg
Längst åt öster (upp på kartan) har vi Kampfgruppe Visser, ledd av Hpt Visser. KG Visser består av 1:a pansargrenadjärkompaniet, understött av 4 sMG42:or och 2 SPW 232:or.
De kommer att avancera norrut fram till den första wadin (sänkan), låta MG42:orna ta upp positioner och täcka resten av infanteriet medan det avancerar till nästa wadi. När infanteriet har kommit fram dit kommer de att rycka in i olivlunden och bekämpa alla fiender där och därefter svänga västerut och in i byn. SPW 232:orna kommer att hålla sig en bit bakom infanteriet och rapportera siktade fiender till artilleriobservatören och resten av min styrka.
På min vänstra flank har jag endast en pluton på 4 SPW 232:or ledd av Lt. Weichs. Dessa ska försiktigt avancera framåt så att jag får reda på var britterna har gömt sina pansarvärnskanoner. När mina förstärkningar kommer kan jag slå ut dessa, eller eventuellt använda mitt artilleri.
Fortsättning följer...
Om bilden inte syns, högerklicka och välj "Visa Bild" så ska det fungera