dissent som Sverige C.O.R.E

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Porta
Ny medlem

dissent som Sverige C.O.R.E

Inlägg av Porta » 8 oktober 2003, 17:03

Tja,

Om man spelar senaste 0.6 av CORE och är Sverige så är det väldigt svårt att kunna kriga pga dissent så fort man hoppa på någon.
Ta tex när man hjälper Finnarna mot ryssarna vid 1939-40. Då fick jag direkt 40%. Det tar ett himla tag att få ner det sen om man fortfarande vill utveckla och bygga.
Sen tänkte jag ta Norge..men titta 90%. Spelar på hard (tror att det heter så, näst svåraste iallafall)och med aggresiva motståndare.

Tips någon?

+ Mitt CORE kan tok dyka ibland..har det hänt någon annan också?

/Porta

Sorry detta skulle in i HOI. Inte vara ett eget inlägg...

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 8 oktober 2003, 17:37

jag får 10% dissent för varje land jag förklarar krig mot med sovjet (spelar på normal)

Winters
Medlem

Inlägg av Winters » 8 oktober 2003, 17:46

Dissent är beroende på inställningar och vilket statsskick det är i landet. Jag tror att många skulle reagera om sverige gick i krig med norge och sovjet under ww2.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 8 oktober 2003, 18:31

Jepp, Sverige var och är en demokratisk stat medan Sovjet var diktatur, om man vill kriga mycket välj inte Sverige ;)

Med vänliga hälsningar
Linus

Användarvisningsbild
Porta
Ny medlem

Inlägg av Porta » 8 oktober 2003, 18:56

Nja..Kanske Norge :) Men en stor del var ju för att hjälpa Finland och det fanns ju till och med politiker som avgick på grund av (vi) inte hjlpte till mer. Men det har ju inte med detta ämne att göra.

Så svaret är att det är bara att bita i det sura äpplet och köra på?!

Porta

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 9 oktober 2003, 18:25

Ja, om du vill förklara krig med Sverige så får du det, men annars kan du ändra dissent i "save game" filen, men det är fusk... :)

Med vänliga hälsningar
Linus

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 15 oktober 2003, 11:58

Jo men du måste ändå förstå att hålla ett land utanför ger credit att kasta in det mot en stormakt oavsett ädla motiv är ganska skrämmande för den stora massan det är ju de som får betala med blod.

Användarvisningsbild
Porta
Ny medlem

Inlägg av Porta » 15 oktober 2003, 13:07

mrsund skrev:Jo men du måste ändå förstå att hålla ett land utanför ger credit att kasta in det mot en stormakt oavsett ädla motiv är ganska skrämmande för den stora massan det är ju de som får betala med blod.
Så sant så. Jag har accepterat att man får en massa dissent om man startar krig som Sverige. Jag undrade bara om man kunde göra något speciellt (utom fusk/modda)för att sänka den snabbare.

/Porta

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 15 oktober 2003, 17:13

Porta skrev:
Jag har accepterat att man får en massa dissent om man startar krig som Sverige. Jag undrade bara om man kunde göra något speciellt (utom fusk/modda)för att sänka den snabbare.

Åka suppliers goods som FAN!!!

Skriv svar