Silent hunter III

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
cloud
Medlem

Re: Silent hunter III

Inlägg av cloud » 14 november 2008, 00:53

Jag brukar spela det när tid ges, otroligt underhållande spel.
Här har ni en bra länk som bara handlar om SHspelen med mycket tips och trix, till er som vill fördjupa er i det och få ut så mycket som det går;
http://www.subsim.com/radioroom/index.p ... 1f964a707c

cmmk10
Ny medlem

Djupsiffror?

Inlägg av cmmk10 » 2 februari 2009, 00:41

Hej!

Var väldigt förtjust i SH2 en gång i tiden. Har börjat lite försiktigt med attsätta mig in i trean nu. Verkar mycket roligare nu när det finns en editor som underlättar - var rätt jobbigt att försöka skriva koden själv tidigare. Vill minnas att det inte var så svårt att få se djupsiffrorna på plotten i SH2, dessutom fanns det ju en djupmätare någonstans. I SH3 verkar enda möjligheten att fråga NO om djupet under kölen - vilket är klart otillräckligt om man vill planera sina förflyttningar.

Någon som vet hur man gör? :P

Användarvisningsbild
Ornellaia
Medlem

Inlägg av Ornellaia » 13 augusti 2009, 18:06

Vilket spel, har precis hittat det och kört igång. Men uj vad man suger så här i början.

Är det någon mer än jag som HATAR dud torpedoes, dvs torpeder som inte detonerar vid impact?

cmmk10
Ny medlem

Inlägg av cmmk10 » 31 augusti 2009, 23:53

Ornellaia skrev: "Är det någon mer än jag som HATAR dud torpedoes, dvs torpeder som inte detonerar vid impact?"
Det där kan man man väl ändra i realismen, men det är klart att det kanske sätter ned utmaningen. :)

Börjar bli rätt sugen på att "modda" spelet.

Kollat runt lite grann och det verkar vara tre olika mods/uppgraderingar som gäller:

GWX 3.3
NYGM
SH3 Commander 3.2

Dock har jag svårt att förstå hur installationen av de olika skall göras, samt om man kan installera alla parallellt. Hoppas någon gammal räv ser det här och kan hjälpa till. :P

Användarvisningsbild
gunship
Medlem

Inlägg av gunship » 3 november 2009, 00:09

GWX och NYGM tror jag inte är kompatibla.

GWX3.0 kan installeras på en vanlig SH3 patchat till 1.4b, sedan kan du installera SH3commander 3.2 och installera några ytterligare filer på det. utöver det finns det dussintals småmods som kan aktiveras och avaktiveras mycket bekvämt med JSGME som medföljer GWX3.0

obs, bör även nämna att man måste vara i hamn när man moddar och så - det går förmodligen inte att ladda mitt i ett uppdrag efter ommoddningar.

cmmk10
Ny medlem

Inlägg av cmmk10 » 30 december 2009, 01:19

Tackar för svaret!

Nu är det väl version 5 eller så som gäller, så intresset för 3a kanske är rätt svalt.

Har testar GW-modden, men funderar ev. på att göra en ominstallering och prova den andra istället. Såg i början av tråden att någon var väldigt entusiastisk över den.

Undrar bara om GW kanske är något som kom ut senare och kanske ger allt och mer därtill jämfört med NYGM?

Skriv svar