Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 2 november 2004, 19:42
fenderbender skrev:Kära close combattare...
Kolla in denna sajt, full med modds och mycket annat. Samt ett mycket bra forum. Inte lika utförligt som detta dock
http://www.closecombatseries.net/CCS/
Visserligen redan länkat till i min guide

men det är ju inte fel med upprepningar, så här kommer en till:
CSO Clan, med forum och i princip alla modfiler. Här stöter du även på de flesta personer som håller på med modning.
/Johan
-
maal
- Medlem
I Bloody Omaha finns det två stycken andra filer, USVETMOD och GERVETMOD, vad är detta för mods?
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 3 november 2004, 20:16
Veteranmodifikationer för att försvåra spelet om man spelar USA respektive Tyskland. Finns liknande till ett par andra modifikationer också. Får dock erkänna att jag inte spelat dessa något speciellt mycket.
/Johan
-
maal
- Medlem
Tackar...
-
bazmeg
- Ny medlem
Hej Johan
Jag tyckte att det sista alternativet lär väldigt trevligt!!!
-
bazmeg
- Ny medlem
SUUUUUCK!
Så trött jag blir!
Nu har jag laddat ner Africa moden till CC5. Ladda ner och in med kartorna. In moden i pluginmanagern - tryck på install - ""africa mod instaled" - bra. Och nu ska vi spela....men N, då vill inte datorn köra Africa moden utan den sätter igång det gamla vanliga Normandie.
Det var en tid för inte allt för länge sedan då jag var helt galen i Close Combat. Jag spelade om och om igen. Laddade ner och spelade de modar som fanns (utan att använda plugin managern). Sen svalnade det lite och för en vecka sedan kom det tillbaka, jag blev vrålsugen på CC igen. Och så händer det här Karelia funkar inte, Africa funkar inte!
Så j...tråkigt....och lusten försvinner igen!
Jag retar mig på att inte SSI samlar ALLA modarna och sätter dem på en CD så att man slipper strulet. Jag menar ALLT jobbet är ju redan klart. Och så en liten peng till de som skapade modarna.
Eller så skulle det funnits en typ svartabörs där man kunde köpa de olika modarna färdigbrända och redo att köra. JAG hade betalat i alla fall!!!
SÅ...nu fick jag ut lite ilska ur systemet!
P.S. Om det finns någon som svartabörsa lite så är jag en villig köpare (så klart inga IDIOTpriser).
Godnatt!
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 3 november 2004, 22:14
Det finns ingen färdig Afrika-mod till CC5... Det du antagligen gjort är att du laddat ner kartorna samt ett par filer som gör det möjligt att använda dessa kartor tillsammans med det ursprungliga CC5.
Att samla alla modifikationer på en cd blir svårt, det rör sig snarare om 5-10 cd-skivor i så fall.

SSI finns för övrigt inte mer.
/Johan
-
bazmeg
- Ny medlem
Jag gör allting fel...suck!
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 4 november 2004, 17:28
Ta och lugna ner dig ett par dagar så återkommer jag när jag återinstallerat CC på min dator.
/Johan
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 4 november 2004, 21:57
Kunde inte vänta med att installera trots att jag har en hel del annat att göra... Så, vad har vi för problem att lösa?
fenderbender har problem med att installera Meuse, något fel med en dll-fil. Verkar vara helt olösligt. Jag har nu testat att installera v3.3 och det fungerar precis lika bra som allt annat. Kan du bå till (pluginmanager)/System/Packages/Meuse_v33_Full och se om det ligger någon CCResourceDLL.dll-fil där?
bazmeg har problem med att installera Karelia, verkar saknas btd-filer. Ett sista försök att lösa problemet... Kör min guide från början till slut. Var dock uppmärksam på att två kartor nya till moden har samma filnamn som två originalkartor (Isigny och Stpierre). Dessa originalkartor ska inte skrivas över om du vill kunna spela originalet igen. Byt inte heller namn på någonting. Gör istället två foldrar i Maps-foldern och kalla dem Original respektive Karelia (eller nånting sånt). Lägg sedan dessa två kartors originalfiler i den ena, och de nya kartornas filer i den andra foldern. Sen kan man relativt enkelt kopiera de kartor man behöver till det spel man vill spela. Kopiera över rätt kartor till Maps-foldern först, installera sen med pluginmanagern. Tvärt om vid avinstallation. Avinstallera först, kopiera sen över kartorna du behöver till Maps-foldern. Kolla även filerna Install.txt och Uninstal.txt i (pluginmanager)/System/Packages/Karelia1_1. Leta upp alla förekomster av Graphics\FT.azp i dessa två filer, och ersätt med LocalFX\FT.azp. Det ska röra sig om två rader i Install och en rad i Uninstal. Jag installerade Karelia nyss och hade inga problem med det, så det ska funka.
/Johan
-
bazmeg
- Ny medlem
Ha!
Vet du vad jag gjorde?
Jag laddade ner den "vanliga" versionen av Karelia (inte plugin).
Kopierade över alla filerna in i resp folder och....yes, det funka!!
Så nu spelar jag CC5 igen och Karelia...kul!
Men Du...TACK för ALL hjälp!!!!
Jag lär komma tillbaka här!
-
uppsala_erik
- Ny medlem
av uppsala_erik » 10 november 2004, 08:55
Kul att se att den gammla trotjänaren close combat fortfarande spelas. Jag har länge varit ifrån spelet, men nu plockat fram det igen, alla dessa moddat ser hur roliga ut som helst.
En fråga dock, det jag tycket var roligast var att spela mot andra människor, hur balancerade för det är moddarna? Vidare, vart hittar man enklast motståndare på nätet?
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 10 november 2004, 20:01
Jag får skämmas lite när jag säger att jag aldrig spelat CC multiplayer. Vad jag vet är dock de flesta modifikationer ganska välbalanserade, eller går i alla fall att ställa in så att de blir det. Testa att leta runt lite på CSO-forumet efter var du kan hitta motståndare.
/Johan
-
uppsala_erik
- Ny medlem
av uppsala_erik » 14 november 2004, 00:34
Har prövat StarWars-moden, inget att ha alls.
Laddar nu ner Okinawa.
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 14 november 2004, 01:10
uppsala_erik skrev:Har prövat StarWars-moden, inget att ha alls.
Precis vad jag misstänkt...
Laddar nu ner Okinawa.
...men Okinawa är väldigt bra! Ger en lite annorlunda känsla, med många banor i trädrika områden som gör att alla strider blir närstrider.
/Johan