Sämsta filmen

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Ebbe_lille
Medlem

Inlägg av Ebbe_lille » 2 augusti 2002, 12:36

Biggles utpspelar sig ju under WW1.

Flavius Aëtius
Tidigare medlem

Traffic

Inlägg av Flavius Aëtius » 2 augusti 2002, 22:14

Jag tycker Traffic var så jävla dålig

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem

Re: Traffic

Inlägg av Jonteman » 3 augusti 2002, 00:14

Flavius Aëtius skrev:Jag tycker Traffic var så jävla dålig
Inte så dålig men trodde den skulle vara väldigt mycket bättre än den var! Den har ju fått 5 Oscar eller nåt sånt och var verkligen inget mästerverk.

En annan film som tycker är kass är "Livet är underbart" också en film som fått många Oscar. På en filmkurs jag var på i skolan så fick vi se den och ge den betyg jag gav den en 1 av där 5 var bäst.

Det gillade inte läraren som kallade alla som gett filmen ett dåligt betyg för våldsfixerade eller liknande efterssom han trodde vi bara gillade filmer alá Rambo. Den läraren kan dra åt *******!!

Flavius Aëtius
Tidigare medlem

Pris

Inlägg av Flavius Aëtius » 3 augusti 2002, 14:59

Om recencenterna (det blev nog fel stavat) tycker en film e bra så e den med största sanolikhet dålig.

Användarvisningsbild
Relay
Medlem

Re: Traffic

Inlägg av Relay » 3 augusti 2002, 15:36

Jonteman skrev:
Flavius Aëtius skrev:Jag tycker Traffic var så jävla dålig
Inte så dålig men trodde den skulle vara väldigt mycket bättre än den var! Den har ju fått 5 Oscar eller nåt sånt och var verkligen inget mästerverk.

En annan film som tycker är kass är "Livet är underbart" också en film som fått många Oscar. På en filmkurs jag var på i skolan så fick vi se den och ge den betyg jag gav den en 1 av där 5 var bäst.

Det gillade inte läraren som kallade alla som gett filmen ett dåligt betyg för våldsfixerade eller liknande efterssom han trodde vi bara gillade filmer alá Rambo. Den läraren kan dra åt *******!!
Kan du berätta varför du inte gillade den filmen??

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem

Inlägg av Jonteman » 3 augusti 2002, 17:04

Relay, tyckte den var tramsig (han rider in på en häst i en matsal). Sen att försöka göra nån slags komedi av förintelsen verkar hel sjukt tycker jag. (en polare sa sedan att det roliga skulle vara när han hittade på lekar o sånt för hans son, så att sonen skulle tro det var en lek i KZ-lägret)

Fast filmen kanske inte skulle vara en komedi men... förstod mig aldrig på filmen :|

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 5 augusti 2002, 10:54

Hm, det låter som något jag såg på i en kvart på 3:an och sen stängde av...

Ebbe_lille
Medlem

Inlägg av Ebbe_lille » 5 augusti 2002, 10:54

Jag fick uppfattningen att filmen var en komedi/kärleksdrama ända tills de kastas i lägret, då den byter riktning och blir tragedi. Det är just filmens styrka enligt mig, denna saliga röra som ändå lyckas vävas ihop till någonting sammanhängande och relevant.

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 5 augusti 2002, 16:52

sammanhängande vet jag inte....

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 5 augusti 2002, 17:48

Nu var det ett tag sedan jag såg filmen ifråga, men den lämnade ändå en bestående känsla hos mig. Faderns försök att dölja verklighetens allvar och brutalitet för sin son tog sig visserligen komiska uttryck, men hans handlingar och motiven till dessa var ju i allra högsta grad tragiska. Jag fick känslan av att hela tiden balansera på gränsen mellan skratt och tårar och tycker på det hela taget att upplägget var oerhört fascinerande och engegerande. Blir faktiskt sugen på att hyra den igen. :)

~Henric Edwards

Konstantin
Medlem

Inlägg av Konstantin » 9 augusti 2002, 03:44

Tillbaka till ursprungsämnet så tycker jag nog att den sämsta krigsfilm jag har sett är Mördartomaterna anfaller 8O

Allvarligt talat så måste det nog vara Pearl Harbor. När man ska göra en film om en historisk händelse så brukar man oftast väva in en historia för att det ska bli intressant, ofta en kärlekshistoria (som pearl harbor, titanic, enemy at the gates osv). När man gör så tycker jag att man ska försöka göra en film om en viss händelse med en kärlekshistoria som röd tråd i handlingen (eller hur man nu ska uttrycka det) och INTE göra som man gjorde i Pearl harbor och lägga ungefär 80 % av handlingen på den där löljiga handlingen och bara ha lite korta klipp på de japanska och amerikanska ledarna. Tyckte man verkligen att historien inte var tillräckligt utan att man var tvungen att lägga all tyngd på kärlekshistorien???

Har någon förresten sett den nyare versionen av fångarna vid floden kwai??? ganska bra tycker jag...

Sturmgeschütz
Medlem
Kontakt:

m

Inlägg av Sturmgeschütz » 23 augusti 2002, 22:02

Deer hunter är helt klart den sämsta film jag har sett... jag sommnade här och var och så attade jag inget över huvud taget...

Wittmann
Medlem

Inlägg av Wittmann » 26 augusti 2002, 13:41

Nu kommer jag få skit här men jag tyckte att sagan om ringen var värdelös...somnade efter en timme.....

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Re: m

Inlägg av hangatyr » 26 augusti 2002, 13:44

Sturmgeschütz skrev:Deer hunter är helt klart den sämsta film jag har sett... jag sommnade här och var och så attade jag inget över huvud taget...
VA? Du måste vara galen! Deer hunter är dödskool!

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem

Inlägg av Mikael Eklund » 26 augusti 2002, 14:00

Döden på larvfötter är nog det sämsta jag sett. Skit skådisar och skit manus. Men jag gillar boken .

Skriv svar