Sämsta filmen
-
Ebbe_lille
- Medlem
-
Flavius Aëtius
- Tidigare medlem
Traffic
Jag tycker Traffic var så jävla dålig
Re: Traffic
Inte så dålig men trodde den skulle vara väldigt mycket bättre än den var! Den har ju fått 5 Oscar eller nåt sånt och var verkligen inget mästerverk.Flavius Aëtius skrev:Jag tycker Traffic var så jävla dålig
En annan film som tycker är kass är "Livet är underbart" också en film som fått många Oscar. På en filmkurs jag var på i skolan så fick vi se den och ge den betyg jag gav den en 1 av där 5 var bäst.
Det gillade inte läraren som kallade alla som gett filmen ett dåligt betyg för våldsfixerade eller liknande efterssom han trodde vi bara gillade filmer alá Rambo. Den läraren kan dra åt *******!!
-
Flavius Aëtius
- Tidigare medlem
Pris
Om recencenterna (det blev nog fel stavat) tycker en film e bra så e den med största sanolikhet dålig.
Re: Traffic
Kan du berätta varför du inte gillade den filmen??Jonteman skrev:Inte så dålig men trodde den skulle vara väldigt mycket bättre än den var! Den har ju fått 5 Oscar eller nåt sånt och var verkligen inget mästerverk.Flavius Aëtius skrev:Jag tycker Traffic var så jävla dålig
En annan film som tycker är kass är "Livet är underbart" också en film som fått många Oscar. På en filmkurs jag var på i skolan så fick vi se den och ge den betyg jag gav den en 1 av där 5 var bäst.
Det gillade inte läraren som kallade alla som gett filmen ett dåligt betyg för våldsfixerade eller liknande efterssom han trodde vi bara gillade filmer alá Rambo. Den läraren kan dra åt *******!!
Relay, tyckte den var tramsig (han rider in på en häst i en matsal). Sen att försöka göra nån slags komedi av förintelsen verkar hel sjukt tycker jag. (en polare sa sedan att det roliga skulle vara när han hittade på lekar o sånt för hans son, så att sonen skulle tro det var en lek i KZ-lägret)
Fast filmen kanske inte skulle vara en komedi men... förstod mig aldrig på filmen
Fast filmen kanske inte skulle vara en komedi men... förstod mig aldrig på filmen
-
Ebbe_lille
- Medlem
- subskipper
- Medlem
Nu var det ett tag sedan jag såg filmen ifråga, men den lämnade ändå en bestående känsla hos mig. Faderns försök att dölja verklighetens allvar och brutalitet för sin son tog sig visserligen komiska uttryck, men hans handlingar och motiven till dessa var ju i allra högsta grad tragiska. Jag fick känslan av att hela tiden balansera på gränsen mellan skratt och tårar och tycker på det hela taget att upplägget var oerhört fascinerande och engegerande. Blir faktiskt sugen på att hyra den igen. 
~Henric Edwards
~Henric Edwards
-
Konstantin
- Medlem
Tillbaka till ursprungsämnet så tycker jag nog att den sämsta krigsfilm jag har sett är Mördartomaterna anfaller
Allvarligt talat så måste det nog vara Pearl Harbor. När man ska göra en film om en historisk händelse så brukar man oftast väva in en historia för att det ska bli intressant, ofta en kärlekshistoria (som pearl harbor, titanic, enemy at the gates osv). När man gör så tycker jag att man ska försöka göra en film om en viss händelse med en kärlekshistoria som röd tråd i handlingen (eller hur man nu ska uttrycka det) och INTE göra som man gjorde i Pearl harbor och lägga ungefär 80 % av handlingen på den där löljiga handlingen och bara ha lite korta klipp på de japanska och amerikanska ledarna. Tyckte man verkligen att historien inte var tillräckligt utan att man var tvungen att lägga all tyngd på kärlekshistorien???
Har någon förresten sett den nyare versionen av fångarna vid floden kwai??? ganska bra tycker jag...
Allvarligt talat så måste det nog vara Pearl Harbor. När man ska göra en film om en historisk händelse så brukar man oftast väva in en historia för att det ska bli intressant, ofta en kärlekshistoria (som pearl harbor, titanic, enemy at the gates osv). När man gör så tycker jag att man ska försöka göra en film om en viss händelse med en kärlekshistoria som röd tråd i handlingen (eller hur man nu ska uttrycka det) och INTE göra som man gjorde i Pearl harbor och lägga ungefär 80 % av handlingen på den där löljiga handlingen och bara ha lite korta klipp på de japanska och amerikanska ledarna. Tyckte man verkligen att historien inte var tillräckligt utan att man var tvungen att lägga all tyngd på kärlekshistorien???
Har någon förresten sett den nyare versionen av fångarna vid floden kwai??? ganska bra tycker jag...
-
Sturmgeschütz
- Medlem
- Kontakt:
m
Deer hunter är helt klart den sämsta film jag har sett... jag sommnade här och var och så attade jag inget över huvud taget...
Re: m
VA? Du måste vara galen! Deer hunter är dödskool!Sturmgeschütz skrev:Deer hunter är helt klart den sämsta film jag har sett... jag sommnade här och var och så attade jag inget över huvud taget...
- Mikael Eklund
- Medlem