Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 6 mars 2006, 18:52

Det har inte hänt mig sen HOI1.
Du kanske kan posta ett inlägg på paradox forum och se ifall de kan hjälpa dig.
Kanske går det att reparera en skadad savefile?
Jag förstår din frustration det är många timma man lägger ner. :cry:

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 7 mars 2006, 00:34

Martin Lundvall skrev::(

Är det någon mer som har haft sådana problem?

/Martin
Kör du vanilj eller moddat?

Vissa moddar har egenheten att ibland korumpera save-filerna.

/Albert

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 11 mars 2006, 23:53

Nu finns det en special navalbeta till HSR2.06.
Än så länge är det bara en beta men den är väldigt rolig att spela speciellt om ni tycker om Sjöstrid.
Men det finns lite annat gottigott också.

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 14 mars 2006, 12:35

Hittade en liten bugg i HSR 2.06.

Jag spelade Tyskland (som vanligt!!) och när andra vågen av Motorisering av Wehrmacht kom så blev bara 1 av de 3 utlovade Motorized Infantry Divisions motoriserad. De andra 2 förblev infanteri men fick nya namn som påstod att de var motoriserade.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 14 mars 2006, 19:23

Fläsket skrev:Hittade en liten bugg i HSR 2.06.

Jag spelade Tyskland (som vanligt!!) och när andra vågen av Motorisering av Wehrmacht kom så blev bara 1 av de 3 utlovade Motorized Infantry Divisions motoriserad. De andra 2 förblev infanteri men fick nya namn som påstod att de var motoriserade.
Öken, det har jag inte ens märkt.
Kan du inte rapportera in det till stonyroad?

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 16 mars 2006, 00:18

Kan vara en engångsbugg. Jag vill spela en vända till för att se om fenomenet återkommer. Om du inte märkt det så kan det ju röra sig om ett lokalt fel pga. att min dator är senil.

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 19 mars 2006, 18:38

Och nu, Frontrapport:
Det är November 1943. Operation Barbarossa blev fördröjt pga min dåliga planering och det märks att ryssarna blir markant hårdare på dedär 2 förlorade åren.
Varken Moskva eller Leningrad är allvarligt hotade av mina förband och Stalingrad är väl befäst av Sovjetiska förband.

Lyckats tjata över USA på Axelns sida eftersom jag fick helt sjukt tursamma "Completely influenced" 3-4 gånger som alls gjorde det möjligt snyfta USA över på min sida. De är dock extremt ovilliga att släppa till Blueprints trots allians. Kanada föll på 2 månader...

Afrika är helt i Brittisk-Franska händer. De gjorde smet av Liberia såklart.
Italienarna vek sig snabbare än Rommel hann rädda dem...

Japan slöt Vit Fred med USA/Axeln och är i krig med Sovjet men vägrar alliera sig med Axeln ändå.

Sverige är nazistiskt (statskupp 1937) och tog Norge för Axelns räkning.

Bulgarien finns inte mer eftersom det intogs av Jugoslavien under Operation Marita och sedan beslöt jag mig för att låta Tyskland behålla rubbet bara för att jag kunde.

Tyska trupper håller Bahamas och Jamaica. Tyvärr kan jag inte göra marionettstat av Jamaica, för det hade varit skoj med "Leibstandarte Ganjaman" i virkade SS-mössor. :D

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 31 mars 2006, 23:17

Hm, tråden verkar väldigt öde nu. Passar väl bra med lite konstgjord andning då. Paradox har släppt ett spelbart demo av Hearts of Iron II – Doomsday. Går att spela i tre timmar. Ganska stor fil, man kan ladda ned den här. Detta skall bli intressant.

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 31 mars 2006, 23:47

Tråden livas upp med en postning skrivet i den största frustration och vrede.

Våren 1943. Saker har gått bra i Ryssland...tills nu.
Plöstligt, ur ingenstans, VÄGRAR VÄGRAR VÄGRAR mitt transportnät skicka ens ett endaste gram förråd till trupperna i Ryssland.
Det råder viss partisanaktivitet men det har det gjort under de 2 förutvarande åren också och då var det inga problem av denna sort.
I mina vasallstater finns ej problemet och inte heller i väst/centraleuropa.

Resultat: Fienden kastar en rostig FT-17 och 3 GULAG-fångar på mina pansararméer som genast flyr/exploderar/begår förräderi.

Problemt kom när jag fortsatte spela från en sparad fil.
Har någon mer än jag märkt av ett liknande fenomen eller beror det på ett Event jag missat eller ngt sådant?

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Franq » 31 mars 2006, 23:50

Ryssarna får ju mer och mer plus på moral och liknande desto längre tiden går. Har man inte tagit Moskva och Stalingrad -41 så får man räkna med att svettas rejält. Kontrollera din transportkapacitet, om den är överskriden så är du nog tvungen att prioritera trupperna vid östfronten så att dom får supplies före trattiga garnisoner i polen och vid västkusten och liknande....

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 31 mars 2006, 23:53

Hur prioriterar man olika frpontavsnitt då?
Transportkapaciteten är onekligen överbelastad men inget jag gör verkar ha effekt. Alla trupper som inte står direkt vid fronten står på "Anti-Partisan Duty" och jag har börjat skyffla de polisdivisioner jag har österut, med resultat att transportkapaciteten belastas ännu hårdare...

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 31 mars 2006, 23:55

Fläsket//

Du spelar HSR, eller hur? Om så är fallet, så tror jag att ryssarna får några event där under vintern -42, våren -43 som förbättrar deras organisation och moral. Annars så vet jag inte riktigt vad problemet kan vara. Den gammla FT-17 vagnen kanske egentligen var 4000 T34/85, som hade förklätts till en enda vagn, vad vet jag. Kommunisterna är listiga jäklar, glöm aldrig det.

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 31 mars 2006, 23:56

nej, detta parti är HoI2 med senaste patchen (2.06).
Tog tyvärr inte Leningrad, Stalingrad och Moskva förrrän 1942.

Användarvisningsbild
Franq
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Franq » 1 april 2006, 00:38

Du får helt enkelt gå in i varje trupp som du vill ska gå före i "matkön" och kryssa i den lilla prioriteringsrutan nere till vänster.

Jag förutsatte också att du spelade med HSR eller någon liknande mod (dom ger verkligen en extra dimension till spelet) och där är det tydligt att ryssarna får extra organisation efter ett tag, men jag TROR att det samma gäller i orginalet.

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 1 april 2006, 10:16

Ja, oftast kör jag HSR men eftersom det kommit en ny patch så ville jag pröva den. :)

Så Prioriteringsrutan ger förtur till Supplies med? Jag trodde bara den gav förtur till Reinforcements och Upgrades.
Man lär sig något nytt varje dag... då skall vi se om jag kan rädda situationen.
Jag hör av mig med eventuellt resultat senare. :)

Skriv svar