Sorry, my mistake. Erkänner mig besegrad men vidhåller fortfarande vid mitt Hollywood-hat. Men Ed Harris är väl amerikan? Eller är jag ute och cyklar igen?Olov skrev:Med mina Himmlerglasögon på och Caligula pekpinnen i högsta hugg måste jag påpeka att "Enemy at the gates" är en europeisk film. Således är det inte Hollywoods fel denna gång.Roger Andersson skrev:Den absolut sämsta krigsfilmen måste vara "Enemy at the gates". Ingen annan film kan vara så fullkomligt orealistisk och historiskt inkorrekt. Dessutom pratar alla(tyskar som ryssar) engelska med brytning, mitt största hatobjekt när det gäller film. Hata Hollywood!!
Sämsta filmen
-
Roger Andersson
- Medlem
Re: Knightriders
Olov: Europeisk film gjord med Hollwoodpengar.. dvs definitivt en Hollywoodprodukt då producenterna styrde så det passade jänkarpubliken..Olov skrev:Med mina Himmlerglasögon på och Caligula pekpinnen i högsta hugg måste jag påpeka att "Enemy at the gates" är en europeisk film. Således är det inte Hollywoods fel denna gång.Roger Andersson skrev:Den absolut sämsta krigsfilmen måste vara "Enemy at the gates". Ingen annan film kan vara så fullkomligt orealistisk och historiskt inkorrekt. Dessutom pratar alla(tyskar som ryssar) engelska med brytning, mitt största hatobjekt när det gäller film. Hata Hollywood!!
Sämsta film? Tja, i ovannämda film är ju Richard Harris med och han är nog inte sådär våldsamt stolt över "Knightriders" från 1981. Handlingen: Ett motorcykelgäng åker runt och uppträder som riddare både privat och på sina hojar som de byggt om med ståltråd och gips. Iklädda riddarrustningar har de tornespel på bågarna för att sedan avsluta kvällarna med att leva ut sina riddardrömmar kring det runda bordet.
En bit in i denna två och en halvtimmes mardröm dycker en pluffsig Stephen King upp och skämmer ut sig. Filmen avslutas med att Harris åker båge i en halvtimme (brygg starkt finnländskt kaffe innan du börjar titta) för att bara köra in i en långtradare. Slut.
Olov
-
Roger Andersson
- Medlem
Tack för det...tyckte väl att det luktade lite väl mycket kärlekshistoria och tyskhat.Someone skrev:Olov: Europeisk film gjord med Hollwoodpengar.. dvs definitivt en Hollywoodprodukt då producenterna styrde så det passade jänkarpubliken...
Hm, är inte beredd att ta av mig glasögonen än. Visserligen pumpade jänkarna in en del flis, men det mesta stod en mängd europeiska bolag för bland annat mäktiga tyska KC Medien AG.Someone skrev:Olov: Europeisk film gjord med Hollwoodpengar.. dvs definitivt en Hollywoodprodukt då producenterna styrde så det passade jänkarpubliken..
Behöver jag säga att KC Mediens huvudägare var tvungen att sälja ut sin majoritetspost i bolaget för ett tag sedan?
Olov
UTAN TVEKAN
KAMPEN OM GALLIEN
Vilken jävla sörja.
Chrisoffer Lambert är världens sämsta skådis Kurt Russel och Chuck Norris och Charles Bronson är chanslösa.
Fy FAN, tur att snabbspolning finns
Vilken jävla sörja.
Chrisoffer Lambert är världens sämsta skådis Kurt Russel och Chuck Norris och Charles Bronson är chanslösa.
Re: UTAN TVEKAN
Kurt Russel och Chuck Norris och Charles Bronson är iof inte dåliga i mitt tycke.. och jämfört med Lambert får de ju ju automatiskt oscar för bästa manliga huvudroll!Anex skrev:KAMPEN OM GALLIEN
Vilken jävla sörja.
- Hans Rosenberg
- Medlem
Jag vill minnas att jag läste en artikel några månader innan EAtG hade premiär, där det stod att den första versionen av filmen inte mottagits väl hos den amerikanska testpubliken. Om jag kommer ihåg rätt, tvingades man göra tre ändringar:Hm, är inte beredd att ta av mig glasögonen än. Visserligen pumpade jänkarna in en del flis, men det mesta stod en mängd europeiska bolag för bland annat mäktiga tyska KC Medien AG.
1. Göra slutet 'lyckligt'
2. Lägga till, eller utveckla, kärlekshistorien
3. Lägga in fler stridsscener.
Sistnämnda punkt fick till följd att man, halvt i panik, fick massinkalla statister och trycka in några blod-och-eld-scener till.
Redan då började jag misstänka att filmen skulle bli en besvikelse. Tyvärr var så också fallet.
Som sagt - större delen av filmen finansierades av tyska bolag, den spelades in i Europa av ett europeiskt bolag, fransk regisör, (för övrigt finns länkar och citat om detta i en annan tråd av mig) och var ett samarbete mellan Tyskland, Irland(?), Frankrike och USA.Someone skrev:Olov: Europeisk film gjord med Hollwoodpengar.. dvs definitivt en Hollywoodprodukt då producenterna styrde så det passade jänkarpubliken..
Att nu Paramount lade sig i slutresultatet är väl iofs inga konstigheter - de var distrubitörer av eländet och ville väl antagligen ha ett ord med i laget - knappast första eller för den delen sista gången sånt hänt. Caligula är ett sånt ex förövrigt.
Att sedan sådana ingrepp sällan blir lyckade är väl en annan sak...
Jag måste hålla med alla er andra som har sett Kampen om Gallien (Druids på engelska, hur f-n översätter folk idag) att den är den sämsta historiska film som har gjorts.
Filmen verkar vara någon dålig B-serie från tidigt 90-tal om tex. "Young Caesar in Gaul". Och segare film får man också leta efter.
1. Byggnaderna verkar i största allmänhet vara från ett viktorianskt 1800-tals område än 50 år BC.
2. Julius Caesar ser ut som stjärtgosse och beter sig som om han vore en, vilket han inte var.
3. Diverse föremål (ex. gallernas krona, vapen och rustningar) är inte tidsenliga och verkar vara dåliga leksaksplagiat. Svärden låter dessutom som om man fäktas med folie.
Något som var lustigt var att varken den svenska eller engelska titeln verkade ha någon koppling med filmen. Några druider sågs sällan till och någon kamp blev det inte. Filmen verkar Slaget vid Alesia framstå som en göteborgskravall.
Men eftersom jag ljuter av att se andra lida så ska ni få göra så! HAHAHAHA!

Filmen verkar vara någon dålig B-serie från tidigt 90-tal om tex. "Young Caesar in Gaul". Och segare film får man också leta efter.
1. Byggnaderna verkar i största allmänhet vara från ett viktorianskt 1800-tals område än 50 år BC.
2. Julius Caesar ser ut som stjärtgosse och beter sig som om han vore en, vilket han inte var.
3. Diverse föremål (ex. gallernas krona, vapen och rustningar) är inte tidsenliga och verkar vara dåliga leksaksplagiat. Svärden låter dessutom som om man fäktas med folie.
Något som var lustigt var att varken den svenska eller engelska titeln verkade ha någon koppling med filmen. Några druider sågs sällan till och någon kamp blev det inte. Filmen verkar Slaget vid Alesia framstå som en göteborgskravall.
Men eftersom jag ljuter av att se andra lida så ska ni få göra så! HAHAHAHA!

hmm
Biggles e den absolut sämsta filmen någonsin. så fruktansvärt töntig.
Sen e den ju som alla andra ww2 filmer typ 10 amerikanska hjältar skjuter robotliknande dumma tyskar i högar
tycker dom borde göra lite mer realistiska krigsskildringar. Hollywood filmer suger verkligen 
Sen e den ju som alla andra ww2 filmer typ 10 amerikanska hjältar skjuter robotliknande dumma tyskar i högar