Hearts Of Iron 2
Om ni läser första inlägget i den här tråden, så finns det några intressanta nyheter...
http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=219906
http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=219906
- Johan Ekstrand
- Medlem
Patch 1.3a har släppt och kan hämtas på http://www.paradoxplaza.com/heartsofiro ... =Downloads
Märkligt fenomen:
Jag spelar Tyskland.
Bekrigade Polen efter att ha skippat Molotov-Ribbentropp-pakten.
USSR förklarar i enlighet med sina nya order krig mot mig.
När jag sedan når gränsen mot sovjet...kan jag inte anfalla ryssen och vice versa.
Ett icke-krig tar sin början. Sovjet nekar alla fredsförslag och till sist ruttnar jag på det hela och tillgriper fusk för att sedan (med nypåtvingad fred med USSR) åka väster ut och vandalisera Frankrike och Belgien.
Jag spelar Tyskland.
Bekrigade Polen efter att ha skippat Molotov-Ribbentropp-pakten.
USSR förklarar i enlighet med sina nya order krig mot mig.
När jag sedan når gränsen mot sovjet...kan jag inte anfalla ryssen och vice versa.
Ett icke-krig tar sin början. Sovjet nekar alla fredsförslag och till sist ruttnar jag på det hela och tillgriper fusk för att sedan (med nypåtvingad fred med USSR) åka väster ut och vandalisera Frankrike och Belgien.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Jag har också införskaffat spelet och än så länge gillar jag det. En sak undrar jag över och det är angående teknologin, jag spelar som Tyskland och kan inte forska på vissa områden, framför allt doktriner. Det är ett rött streck över dem så det beror inte på att jag inte har forskat fram den föregående teknologin.
Vet någon vad jag pratar om och kan hjälpa mig?
/Martin
Vet någon vad jag pratar om och kan hjälpa mig?
/Martin
Det är meningen att det ska vara så. De doktriner du kan forska på är i princip samma doktriner som länderna använde sig av i verkligheten, i Tysklands fall ex. Mobility Focus/Spearhead, medans Sovjetunionen använde sig av Mobility Focus/Human Wave samtidigt som de västallierade var mer fokuserade på eldkraft. Samma sak gäller med sjökrigsdoktrinerna.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Jag har precis börjat spela en ny omgång spm Tyskland, och spelar på i historisk anda. Senhösten 1940 lyckas jag kuppa Turkiet, och får med dem i min lilla allians, Brittiska styrkor från Irak och Syrien invaderar i mängder, och lyckas annektera Turkiet, men jag skickar dit egna trupper och driver tillbaka tesurplarna till en linje bortom Ankara. Britterna är kraftigt numerärt överlägsna, och min nordliga front börjar sakta nötas ned under trycket ifrån 17 brittiska divisioner och, vad det verkar, obegränsat med flyg. Då, ibörjan av maj 1941, sker något som nästan får mig att ramla av stolen av förvåning. Sovjetunionen förklarar krig mot Storbrittanien. Efter knappt en månad har de främsta sovjetiska styrkorna nåt fram till Medelhavet, och jag påbörjar en offansiv på bred front. Över 50 brittiska divisioner krossas mellan våra arméer, och de sovjetiska styrkorna börjar avancera ner genom Mellanöstern.
Min fråga är alltså denna: Har någon annan varit med om att Sovjeunionen förklarat krig mot Storbrittanien? Jag har trots allt spelat HOI hanska länge, men har aldrig sett något liknande. Har ni andra gjort det?
Min fråga är alltså denna: Har någon annan varit med om att Sovjeunionen förklarat krig mot Storbrittanien? Jag har trots allt spelat HOI hanska länge, men har aldrig sett något liknande. Har ni andra gjort det?