Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 18 oktober 2004, 19:48
fenderbender skrev:
Spelet är installerat i en egen sökväg, men jag har omdirigerat den i regdeit.
Jag har ominstallerat spelet med patch, precis enligt dina anvisningar. Tankat ner bägge versionerna av Meuse, men när jag skall installera det så kommer felmeddelandet upp. Jag har försökt att kopiera dll filen "manuellt" men då kommer genast ett nytt mess upp om att dll filen redan finns , dock i .pkp eller pgp formatet eller vad det nu hette!!
Ibland har kopieringen lyckats av dll filen, men då har det börjat om med att exe filen inte vill kopieras från package mappen.
Hoppas att detta blir till lite mer hjälp. Du verkar ha stenkoll på de olika moddena
Bägge versionerna? Du behöver bara en version, d v s den senaste, och alla kartor, för att kunna installera plugin-filen. Kanske det som spökar? Att försöka rätta till problemet "manuellt" gör oftast bara saken värre.
/Johan
-
fenderbender
- Medlem
Det kvittar vilken version jag har, det blir alltid error=3.
Alla andra mods funkar perfekt att plugga in.
Det kan ju oxå vara att min jävla tröska till dator börjar bli lite väl långt levande död
/ Henrik
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 26 oktober 2004, 01:14
Jag har visserligen inte testat att installera den absolut senaste versionen, 3.3, men alla andra tidigare versioner har fungerat felfritt, så något fel på själva modifikationen är det nog inte. Desvärre kan jag inte säga vad det är för fel du fått, och varför...
/Johan
-
fenderbender
- Medlem
Jag fattar inget jag heller, alla andra mods funkar ju att installera.
Det kvittar väl var nånstans managern ligger eller hur.....
Det finns ingen nyare version av plugin managern att få tag i?
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 26 oktober 2004, 20:58
Ja, Nej.

Det ska kvitta var managern ligger, och vad jag vet finns det ingen nyare version.
/Johan
-
fenderbender
- Medlem
Merde!
Det är ju så frustrerande att det inte funkar.
Kan jag inte installera filerna från packages filen i plugin managern istället? & radera ops, campaign & battles från orginalet....
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 29 oktober 2004, 18:31
Jo, det
går att göra så. Däremot bör du förbereda dig på lika mycket problem som du redan har.

Du kan ju dessutom inte använda samma installation senare tillsammans med pluginmanagern.
/Johan
-
bazmeg
- Ny medlem
Hej
Har någon lyckats få igång CC5 moden "Karelia" ?
Jag har problem med kartorna. När jag ska föra över de nya kartorna så frågar datorn efter btd filer. Några sådana finns inte i de nedladdade kartorna. HJÄLP!

-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 29 oktober 2004, 20:56
Det beror på hur du försöker installera den. Den ursprungliga releasen (av sapa, han som gjort moden) saknade installation via pluginmanagern, så den fick man installera manuellt över en nyskapad kopia av originalspelet. Gör man bara som det står i "guiden" så ska det gå bra. Sen finns det en pluginversion (som jag inte testat) som det har varit en del problem med, bl a något med kartorna. Vilken version använder du?
/Johan
-
bazmeg
- Ny medlem
Jag använder "pluginen"...det FANNS ingen annan att ladda ner (eller finns det det någonstans?).
Har DU fått det att funka?
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 29 oktober 2004, 22:55
Jag har som sagt inte testat pluginversionen, och den har eller har haft en del problem med bl a kartfilerna, så jag kan inte hjälpa dig med det just nu. Däremot har jag alltså lyckats installera Karelia manuellt, med den första installationen där man kopierar in filer separat. Är dock tveksam till att denna finns kvar för nerladdning. Jag har dock laddat ner pluginversionen, men som sagt inte testat den. Har två olika filer, en zip som är på 80,4 MB och en som är på 47,9 MB. Jag har för mig att det är den mindre av de två som är den senaste, som jag har för mig (igen

) ska fungera. Vilken har du?
/Johan
-
bazmeg
- Ny medlem
Jag har den som är på 80.
Var får jag tag i den andre?
....eller så skickar jag en CD till dig och får hela skiten nedbränd!!! (kartor och allt)

-
maal
- Medlem
Har formaterat hårddisken och håller på att lägg in allt igen. Senast spelade jag Meuse 1940 (eller vad den nu heter).
Något tips om vilken jag ska köra nu?
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 30 oktober 2004, 23:03
maal, jag skulle rekommendera dig den mod som är överst i listan nedan som du inte har spelat

:
Gold-Juno-Sword (outstanding)
Winter War (kuslig)
Bloody Omaha (blodig)
bazmeg, jag tänkte nog inte riktigt efter tidigare. Så här ligger det till. Min mindre fil var en egen kreation av mig, för att testa en sak. Den på 80 MB funkar lika bra. Dessutom ska inga btd-filer finnas med i kartfilerna heller. Dessa btd-filer (som innehåller information om den strategiska kartan och hur småkartorna är sammankopplade) finns i pluginfilen (och du ska inte ha några problem med att datorn inte hittar dessa om du följer installationsguiden). Däremot, så bör du kolla upp två saker. Först och främst att det inte skapas någon extra mellanmapp när du zippar upp .pln-filen till Pluginfoldern (t ex att .pln-filen inte lägger sig direkt under Pluginfoldern utan istället i en mapp som heter Karelia1_1. Det finns/har även funnits ett litet fel i två filer. När du följer min installationsguide, stanna upp vid steg 5. Starta bara upp pluginmanagern och vänta en stund tills den laddat klart. Avsluta den sen och leta upp en folder där du installerade pluginmanagern som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter, men den slutliga mappen du ska hitta heter något med karelia. Leta upp filerna Install och Uninstal. Ersätt dem med de du får i den lilla zip-fil som finnes
här.
Hoppas detta hjälper!
/Johan
-
maal
- Medlem
Winter War (kuslig)
Tackar för tipset, får ta och testa den.