sämsta ww2 film
Hmm. hur får ni Deer Hunter till en WW2 film?
Angående frågan så tycker jag att alla nyare WW2 filmer suger just p.ga dessa kärlekshistorier som slängts in för att få kvinnliga tittare.
När jag bänkar mig framför en krigsfilm är det krig jag vill se och inget tramsigt kärleksdrama.
Just p.g.a detta orkade jag inte ens se klart Pearl Harbor.
Annars måste jag säga att jag använder en lite annorlunda mall när jag bedömer WW2 filmer , t.ex filmen The Bunker suger ju egentligen men eftersom det förkommer ett par STG44:or och en cool MG42 som används flitigt så blir filmen bättre tycker jag.
Dock inte så bra att jag kan rekommendera den till någon men kanske en betygshöjning från -1 till 1+.
Angående frågan så tycker jag att alla nyare WW2 filmer suger just p.ga dessa kärlekshistorier som slängts in för att få kvinnliga tittare.
När jag bänkar mig framför en krigsfilm är det krig jag vill se och inget tramsigt kärleksdrama.
Just p.g.a detta orkade jag inte ens se klart Pearl Harbor.
Annars måste jag säga att jag använder en lite annorlunda mall när jag bedömer WW2 filmer , t.ex filmen The Bunker suger ju egentligen men eftersom det förkommer ett par STG44:or och en cool MG42 som används flitigt så blir filmen bättre tycker jag.
Dock inte så bra att jag kan rekommendera den till någon men kanske en betygshöjning från -1 till 1+.
Det var ju därför man kollade på The BunkerAnnars måste jag säga att jag använder en lite annorlunda mall när jag bedömer WW2 filmer , t.ex filmen The Bunker suger ju egentligen men eftersom det förkommer ett par STG44:or och en cool MG42 som används flitigt så blir filmen bättre tycker jag.
Annars så fattade jag inte mycket av filmen fast du lyckades förklara en del
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Tyvärr så har ingen av mina flickvänner haft den goda smaken att dom blivit intresserade av WW2 utan snarare tyckt att det varit ett ganska suspekt intresse.Wreezig, hur tror du folk i allmänhet och kvinnor specielt ska bli intresserade av Krig och andra världskriget om vi inte slänger in lite romantik, erkänn du sitter och gråter med flickvännen, när du tittar på Pearl Harbor
Märkligt nog har ingen av dom delat min fascination för gamla Sovjetiska reliker och intresse för Zombie/Splatterfilmer intresse heller.
Konstigt att kvinnor inte kan inse skönheten i en MG42 eller Tiger stridsvagn , tur att några av dom har god smak när det gäller mig istället.
Jag drog hem en brud för ett tag sedan som uptäkte min Sovjetiska flagga på väggen på morgonen och gav mig en rejäl utskällning för kommunismens brott , som tur var hann vi "göra det" innan hon såg den så who cares.
Som du förstår är jag singel just nu.
Min sambo vill inte att jag skall hänga upp min östtyskaflaggawreezig skrev: Märkligt nog har ingen av dom delat min fascination för gamla Sovjetiska reliker och intresse för Zombie/Splatterfilmer intresse heller.
Konstigt att kvinnor inte kan inse skönheten i en MG42 eller Tiger stridsvagn , tur att några av dom har god smak när det gäller mig istället.![]()
Jag drog hem en brud för ett tag sedan som uptäkte min Sovjetiska flagga på väggen på morgonen och gav mig en rejäl utskällning för kommunismens brott , som tur var hann vi "göra det" innan hon såg den så who cares.
Som du förstår är jag singel just nu.
mvh
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Loop
Tyvärr ville dom ha över fyratusenspänn för den så jag sket i det.
Östtysklands flagga var inte heller lika snygg som den Sovjetiska och om man har en sådan så gnäller väl brudarna om Stasi m.m ( om dom mot förmodan känner igen flaggan )fast DDR flaggan är ju betydligt mycket ovanligare än den sovjetiska som finns överallt så den är nästan coolare ändå.
Se bara på vad Skalmans kvinnliga minoritetsskribent Newt skriver om PH :
Jag tänkte faktiskt köpa en äkta Östtyskflagga för ett tag sedan , den var stor som fan och kunde lätt täcka en hel vägg.Min sambo vill inte att jag skall hänga upp min östtyskaflagga
Tyvärr ville dom ha över fyratusenspänn för den så jag sket i det.
Östtysklands flagga var inte heller lika snygg som den Sovjetiska och om man har en sådan så gnäller väl brudarna om Stasi m.m ( om dom mot förmodan känner igen flaggan )fast DDR flaggan är ju betydligt mycket ovanligare än den sovjetiska som finns överallt så den är nästan coolare ändå.
Nja , det verkar inte så tycker jag.Har dock svårt att tro att de patetiska kärleks prylar som stoppas in i krigsfilm skall locka några kvinnliga tittare.
Se bara på vad Skalmans kvinnliga minoritetsskribent Newt skriver om PH :
Smaken är som baken tydligen och på film väljer jag ett ultravåld och avskjutna huvuden framför kyssar och kärlek , fast ska jag uppleva det i verkliga livet blir valet det andra alternativet.Rent historiemässigt var den kass men en underbar kärleks historia..
DDR är koolare än Sovjet. Jag har även en DDR gitarrförstärkare, fast jag spelar inte gitarr
Symbolen i mitten med passaren sädesaxen och vad det nu är mera är ju mycket snyggare än några stjärnor och hammaren och stjärnan.
Om det är min ICQ någon vill ha så har jag ingen och vet knappt vad det är. De filmer som nämnts är rätt ok men lite mainstream föredrar Argento, Romero, Cronenburg och tidiga Wes Craven. Se Day of the dead och förstå samhällskritiken, bli lycklig 8)
mvh
Om det är min ICQ någon vill ha så har jag ingen och vet knappt vad det är. De filmer som nämnts är rätt ok men lite mainstream föredrar Argento, Romero, Cronenburg och tidiga Wes Craven. Se Day of the dead och förstå samhällskritiken, bli lycklig 8)
mvh
Obildbara rödvins kultursnobb!Lützow skrev:Nej Loop! inte Day of the dead! Fan det är den sämsta film jag någonsin sett! Näst efter U-571 då
Men jag skrev faktiskt fel
mvh