Egen film!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
NIL
Stödjande medlem 2023
Inlägg: 2685
Blev medlem: 8 maj 2008, 11:22
Ort: Stockholm

Re: Egen film!

Inlägg av NIL » 24 juni 2011, 16:07

Jag fick precis en skitbra idé!

Scenario:
En amerikansk mor förlorar alla sina söner utom en i andra världskriget och "higher authority" tycker att det är obra om även den sista stryker med så man uppdrager åt någon att uppsöka och ta hem honom.

Man skulle kunna biffa till historien genom att relativt tidigt i filmen ha en väldigt fläskig skildring av landstigningen i Normandie.


Nä, det var nog en dålig idé...vem skulle vilja kolla på någonting dylikt.
Äh, det löser sig.

Amund
Stödjande medlem 2023
Inlägg: 9800
Blev medlem: 15 juni 2009, 08:52
Ort: Västerbotten

Re: Egen film!

Inlägg av Amund » 25 juni 2011, 18:27

NIL skrev:Jag fick precis en skitbra idé!

Scenario:
En amerikansk mor förlorar alla sina söner utom en i andra världskriget och "higher authority" tycker att det är obra om även den sista stryker med så man uppdrager åt någon att uppsöka och ta hem honom.

Man skulle kunna biffa till historien genom att relativt tidigt i filmen ha en väldigt fläskig skildring av landstigningen i Normandie.


Nä, det var nog en dålig idé...vem skulle vilja kolla på någonting dylikt.
Nä.... handlingen och intrigen känns lite svag.

Däremot om man tar och följer en tysk ubåtsbesättning nästan i realtid, man låter det gå flera timmar utan att det händer något för att höja känslan av realism - skulle det kunna vara något?

Användarvisningsbild
Psilander
Medlem
Inlägg: 4701
Blev medlem: 12 juli 2004, 13:28
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Egen film!

Inlägg av Psilander » 29 juni 2011, 17:47

En mastodont serie om sena kalla kriget, helst ur svensk synvinkel med ubåtsjakter, spionhistorier och statsministermord eller varför inte, Operation Garbo eller Röd Storm.

Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Medlem
Inlägg: 1411
Blev medlem: 22 december 2005, 23:51
Ort: Södermanland

Re: Egen film!

Inlägg av Fredrik Andersson » 29 juni 2011, 17:57

Både Garbo och Röd storm förtjänar en filmatisering. I dag med datoriserade effektmöjligheter borde det inte vara omöjligt att få se tusentals T-80 vagnar rulla fram genom Fulda-fickan eller gigantiska drabbningar på Atlanten. Problemet är väl egentligen vem som vill se den gamla konflikten mellan det Goda Väst och det Onda Öst förutom vi som är intresserade. Men jag hade minsann varit på premiären det kan jag lova!

Skriv svar