Sträckläsningsböcker
- Plutokraten
- Medlem
Stephen Fry's "Making History" ("Skriva historia" heter den på svensk översättning) är en intressant roman med lite historisk anknytning.. Kontrafaktisk sådan. Gillar idéen som huvudpersonen Michael får, att resa tillbaka i tiden för att placera p-piller i brunnen där Hitlers morsa hämtade sitt vatten.
Tyvärr får det komplikationer.. 
[quote="Martin Lundvall"][i]Svärdet och spiran [/i]av Ken Follet är mycket bra och svår att släppa. Handlar om katedralbyggande i medeltida England, kanske inte låter så spännande. Den är rätt svårt at sträckläsa boken, den är på över 1000 sidor. Inget man sätter i sig en eftermiddag.
/Martin[/quote]
Follet skriver på en fortsättning på Svärdet och spiran nu. Visst finns det inslag av kiosklitteratur, men han är en mästare på intriger!
/Martin[/quote]
Follet skriver på en fortsättning på Svärdet och spiran nu. Visst finns det inslag av kiosklitteratur, men han är en mästare på intriger!
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- CJBackfire
- Medlem
Förutsätter att man inte tror att du är 14 år.Tomas Ibsen skrev:Känns som mig och min läsning av Sagan om Ringen-böckerna. Har läst dom sedan jag fick dom i åttan tror jag. Är vid Slaget vid Helms klyfta nu.Djinghis Khan skrev:Kan också tilläggas att min far har läst på boken i ett par år nu utan att ha läst klart...![]()
/Tomas
Kan tipsa om Lian Hearns semi-historiska epos om Otori-klanen. Mkt välskriven för att vara samuraj-fantasy.
-
Torbjörn J
- Medlem
Det är många i tråden som tycker om Ken Folletts Svärdet & Spiran och jag instämmer helt, en mycket bra bok, liksom många av hans övriga böcker är. Men nu har han börjat på uppföljaren till den, World Without End och den beräknas vara färdig till maj 2007 och i handeln till jul samma år!
Något att se fram mot!
/Torbjörn
http://www.ken-follett.com/home/index.html - står kort om den här!
Något att se fram mot!
/Torbjörn
http://www.ken-follett.com/home/index.html - står kort om den här!
-
Torbjörn J
- Medlem
- Belisarius
- Medlem