Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
Eller...kanske du hellre vill ta en promenad med mig ner till rektorns kontor just nu.
Är de, vad du vill ?
Varjag
Är de, vad du vill ?
Varjag
........
Varjag
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Gissar vilt på Swing it, magistern!
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Ja nog var det vilt i filmen - t.o.m. vildare än när Alice Babs ''swingade'' med magistern.......Torbjörn Holmgren skrev:Gissar vilt på Swing it, magistern!
...musiken - inledde en hel epok. Som lever med oss än..........
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Var det ett ja eller ett nej?
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Det var ett nej, rocka hårdare........Torbjörn Holmgren skrev:Var det ett ja eller ett nej?
Varjag
Det här med att musiken inledde en epok får mig att tänka på en av de första rock and roll-filmerna: Rock around the clock med Bill Haley.
Du får frågan med det svaret. Men vad jag vet - debuterade musiken i Blackboard Jungle (Vänd dem inte ryggen)sponny skrev:Det här med att musiken inledde en epok får mig att tänka på en av de första rock and roll-filmerna: Rock around the clock med Bill Haley.
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nd_dem_inte_ryggen
Du rockar vidare, Varjag
Tusen tack för den. Det var åtminstone rätt musiktyp.
Och vi fortsätter på musiktemat med en musikalisk klassiker. Filmiskt? Njae, kanske inte lika mycket.
"Sedan undersökte jag rapporterad hörselförlust på grund av den höga decibelnivån när rock'n'roll-musik spelas.
......
Standardmus. Standardhögtalare. Detta är en rock-o-meter. Den används för att jämföra intensitetsnivåer hos rock'n'roll. "
"Sedan undersökte jag rapporterad hörselförlust på grund av den höga decibelnivån när rock'n'roll-musik spelas.
......
Standardmus. Standardhögtalare. Detta är en rock-o-meter. Den används för att jämföra intensitetsnivåer hos rock'n'roll. "
- Dag den vise
- Medlem
Är det Spinal Tap?
Nej, inte Spiral tap. Men denna filmen tar väl sig själv på lika stort allvar. Mannen som står bakom denna filmen är en av de riktigt stora b-films regissörerna.
"Prata på, T. Du pröjsar samtalet."
"Vi har inte alltid varit överrens. Men nu måste vi börja först varann. Problemet står nog klart. Jag är en resonlig, välutbildad vuxen medborgare samtidigt som du är en bortskämd, hednisk nolla som tagit över min skola."
"Prata på, T. Du pröjsar samtalet."
"Vi har inte alltid varit överrens. Men nu måste vi börja först varann. Problemet står nog klart. Jag är en resonlig, välutbildad vuxen medborgare samtidigt som du är en bortskämd, hednisk nolla som tagit över min skola."
- Dag den vise
- Medlem
Är det Black Roses (en dålig skräckrulle om ett rockband som är i pakt med hin håle, och som kommer till en intet ont anande småstad där i princip alla tycks vara jättepräktiga) då?
Nej, inte den heller. Här pratar vi komedi.
Musen i testet med rockmusik exploderade när den utsattes för ett visst bands musik. Senare i filmen spelar nämnda band på en nattklubb och en vit labbmus i människostorlek vill komma in på spelningen men stoppas i dörren.
"Tyvärr, vi släpper inte in mer möss. Dom exploderar överallt."
Musen piper och visar upp ett par skyddskåpor.
"Jaha, hörselskydd. Fint. Ställ dig inte för nära högtalarna bara."
Och så en liten ledtråd till bestående av några hårda boys.

Musen i testet med rockmusik exploderade när den utsattes för ett visst bands musik. Senare i filmen spelar nämnda band på en nattklubb och en vit labbmus i människostorlek vill komma in på spelningen men stoppas i dörren.
"Tyvärr, vi släpper inte in mer möss. Dom exploderar överallt."
Musen piper och visar upp ett par skyddskåpor.
"Jaha, hörselskydd. Fint. Ställ dig inte för nära högtalarna bara."
Och så en liten ledtråd till bestående av några hårda boys.

En sista ledtråd då som har med bandet i filmen att göra. Finns det några gamla punkare som vet vilket band som spred uttrycket 'Gabba gabba hey'?' För de har huvudrollen i filmen.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Tror det är Ramones och gissar på Rock n roll high school